محتوای سایت پادشاه است : چگونه از مرگ آن جلوگیری کنیم ؟

  • اهمیت محتوا بر هیچکس پوشیده نیست.

    محتوا پادشاه است … این جمله را بارها و بارها شنیده اید و قطعا به اهمیت محتوای سایتتان واقف هستید . این محتوای سایت است که کاربران را به سایت شما میاورد و آنها را به سایت شما علاقه مند میسازد . همینطور موجب آن میشود تا علاوه بر جذب کاربران جدید ، کاربران قدیمی نیز به سایت شما بطور مرتب رجوع کنند . ولی هر محتوایی هم یک روز قدیمی میشود و ارزش خود را از دست میدهد . بسته به نوع و موضوع آن گاهی یکماه بعد و گاهی چند سال بعد دیگر برای مخاطبین جذابیت گذشته را ندارد . در این حالت باید بدانید پادشاهتان در حال مرگ است .

    هرچه پیش میرویم الگوریتم های گوگل، هوشمند تر و پیشرفته تر میشوند، سرچ مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا میکند و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مشکل تر میشود. هرچقدر به محتوای خود اهمیت دهید، از سرمایه های خود محافظت کرده اید.

    وقتی به صد ها هزار کتاب چاپ شده و فیلم ساخته شده در طول سالیان گدشته دقت میکنیم میبینیم تنها تعدادی اندک از آنها هنوز خواهان داشته و مرور میشوند و بقیه که شاید حتی در زمان خود طرفداران زیادی هم داشته اند ، دیگر جذابیتی ندارند و فراموش شده اند . در این مطلب سعی میکنم راه هایی را با هم مرور کنیم که از مرگ محتوای سایت مان جلوگیری کرده ویا حداقل آنرا به تاخیر بیندازد.

    1 – محتوای سبز تولید کنید ( EverGreen )

    در هر صورت محتوای سایت عمر محدود دارد . محتواهای خبری عمری در حد چند روز دارند و محتوای سایت های علمی چند سال . ولی شما میتوانید با تحلیل ها ، بررسی ها و ریزبینی هایی که به محتوایتان اضافه میکنید عمر آنرا بیشتر کنید . اگر مطلب جدبدی را اضافه میکنید ، تلاش کنید نظر خودتان و دیگر کارشناسان را هم به آن بیافزایید تا مطلب برای مدت بیشتری مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. تولید محتوای سبز کار آسانی نیست ولی یقین داشته باشید ارزش آنرا دارد.

    2 – آنرا بهینه سازی کنید ( Optimize )

    حتما مطلب خود را به بهترین شکل بهینه کنید . به شدت بر روی کلمات کلیدی وسواس یه خرج دهید و به این اهمیت ندهید که چه مقدار زمان شما را میگیرد . فوی ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و سعی کنید علاوه بر آنکه روانی و شیوا بودن مطلب را حفظ میکنید ، از آنها در مقاله خود استفاده کنید . از عکسهای مناسب و سئو شده استفاده کنید و این را مطمئن باید که هر زمانی را که صرف این موضوع کنید پس انداز سایت شما محسوب میگردد . باور کنید از برخی از مقالات سایت من بیش از شش سال میگذرد و هنوز مخاطبین و مراجعه کنندگان خود از گوگل را دارد . تا زمانی که موتورهای جستجو به کار خود ادامه میدهند ، وقت صرف کردن برای بهینه سازی مطلب یک گنج محسوب میشود . پس همواره برای سئوی سایت خود نیروی کافی بگدارید.

    3 – لینک دادن به آن ( Link it )

    به محتواهای قدیمی خود لینک دهید . اگر سایت شما یک موضوع یا تخصص خاصی را دنبال میکند ، قطعا پیش از این مطالب مرتبط دیگری نیز در سایتتان وجود دارد که کاربران را بهتر و بیشتر هدایت میکند . در هر جایی که لازم است و احساس میکنید خواننده میتواند اطلاعات مرتبط و مفید بیشتری دریافت کند به مقالات قبلی خود لینک دهید و البته به انکر تکست آن نیز اهمیت دهید . در این حالت دسترسی به آرشیو خود را در اختیار کاربر قرار میدهید و موجب میشوید که محتوای سایت به ویژه قدیمی ها در حال خاک خوردن نبوده و مرگ آنها به تاخیر بیوفتد . در همین مقاله من هر جا احساس کرده ام مقاله ای قبلا نوشته ام که میتواند به درک موضوع کمک کند به آن لینک داده ام . در این کار افراط نکنید که موجب آزار کاربران نشود و فقط لینک های مفید را اعمال کنید .

    به روز رسانی محتوای سایت

    4 – ریدایرکت کردن ( Redirect It )

    چنانچه مظمئن شدید که محتوای سایت شما قدیمی شده است و ارزش خود را از دست داده است ، آنرا پاک نکنید بلکه به یک مقاله کاملا مرتبط و جدیدتر ریدایرکت کنید به این معنی که کاربر اگر از طریق گوگل به آن مقاله هدایت شد به شکل اتوماتیک به مقاله مورد نظر شما هدایت شود . این با صفحه 404 خیلی فرق میکند چون ارور 404 برای همه مطالب یکسان است و کاربر را سردرگم میکند ولی در حالت ریدایرکت او را به یک مطلب کاملا مشابه و حتی بهتر و جدید تر هدایت میکند .

    5 – تازه کردن آن ( Refresh It )

    شاید مقاله ای را سالها پیش نوشته اید و در جال حاضر خیلی در دسترس خوانندگان نیست ولی موضوع آن هنوز کاربرد دارد و قدیمی نشده است . یکبار آنرا بخوانید و چنانچه نیاز به اصلاح دارد انجام دهید . قطعا پس از چند سال سلبقه و تجربه و حتی معلومات شما تغییراتی کرده است که میتواند مطلب را بهتر کند . حتی شاید بهینه سازی آن نیز نیاز به بازنگری داشته باشد . میتوانید پاراگراف های جدیدی را نیز به آن بیافزایید و آنرا مجددا ذخیره کنید . در مواردی حتی هیچ عیبی ندارد اگر تاریخ آنرا تغییر داده و به زمان نزدیک تری بیاورید . حال میتوانید آنرا مجددا در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید و دوباره آنرا احیا کنید . بدون آنکه ورودی های قبلی گوگل خود را از دست بدهید . اینکار را به صورت مرتب انجام دهید و مقالات قبلی را اصلاح کنید و آنها را تازه کنید .
    در ضمن توصیه میکنم اگر مطالب جدبدی هم به سایت خود اضافه میکنید تلاش کنید بیشترین وقت را بر روی بهینه سازی آن انجام دهید و یا حداقل نکاتی را که در مقاله  بهترین محتوای سایت چه ساختاری باید داشته باشد؟  قبلا نوشته ام را مرور بفرمایید .

    سعی کردیم با 5 شیوه بالا عمر مقالات و محتوای سایت خودمان را بالاتر ببریم و از زحماتی که برای آن کشیده ایم بیشترین بهره را داشته باشیم چرا که به این باور رسیده ایم که محتوای سایت پادشاه است . شما هم اگر راه هایی به نظرتان میرسد مطرح کنید .

    فرشید رمضانی | مشاور سئو | دیجیتال مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 481 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • قیمت موبایل آیفون
      نوامبر 21, 2017 در 8:41 ق.ظ

      سلام و درود برشما
      عالی بود
      به امید موفقیت های روز افزون..

    • دیوارپوش pvc
      آگوست 1, 2019 در 1:08 ب.ظ

      بسیار ممنونم متشکرم

    یک نظر اضافه کنید