نحوه تنظیم عکس مناسب سئو

  • تقریبا” همه میدونند که وجود عکس در سایت ، برای موتورهای جستجو خیلی مهم است و آنها را دنبال میکنند . حتما عکس ها را با نرم افزارهای مناسب به پایین ترین حجم ممکن برسانید که باعث افزایش سرعت سایت شده و بسیار در جستجوی گوگل مناسب است.

    به خاطر داشته باشید هیچ عکسی را بدون آنکه نام مناسب برایش انتخاب کنید در سایت قرار ندهید . یک عکس اگر قرار است در دو جای مختلف نمایش داده شود ، حتما” باید نام مناسب آن بخش را به آن بدهید . در حقیقت آن عکس و نام آن مثل کلمات کلیدی عمل میکنند و کاربران را به صفحه شما میاورند .پس تاکید میکنم که از هیچ عکسی ، مثل لوگو ، کلیدها ، بنر ها و عکس های داخل متن به سادگی نگذرید . خوب تا اینجا را که اکثر دوستان میدونستند و کم و بیش عمل میکنند .

    نحوه تنظیم عکس مناسب سئو

    ولی یک نکته بسیار حرفه ای هم وجود دارد که مختص سئو کاران حرفه ایست … از آن فوتهای کوزه گری که فقط یک حرفه ای به آن عمل میکند . قبل از اینکه عکس را آپلود کنید بر روی آن کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید و کاملا” آنرا برای سایت خود ، و برای مطلب مورد نظر سفارشی و بهینه کنید . تگ های مناسب و مختصر برایش انتخاب کنید .

    چهار یا پنج کلمه کلیدی مناسب و کاملا مرتبط را انتخاب کنید . حتما روی Rating کلیک کرده و بیشترین رتبه را به عکس بدهید و سپس ذخیره کنید . در نظر داشته باشید که حجم مطالبی که مینویسید و کلمات کلیدی که انتخاب میکنید ، در سایز عکس موثر است پس در انتخاب آنها زیاده روی نکنید و مفید و مختصر انتخاب کنید . یک عکس خوب و کاملا” سئو سازی شده ، به اندازه یک مطلب خوب ، برایتان از گوگل بازدید کننده می آورد و تاثیر این کار در سئو حیرت آور است …

    موفق باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 296 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • احسان
      آگوست 31, 2014 در 5:26 ق.ظ

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
      یک سایز مناسب برای عکس ها هم معرفی کنید چون برای گوگل مهمه که عکس های یک صفحه همگی یک سایز باشند
      مناسبترین سایز چیه؟
      پیچک گفته 400

      • فرشید رمضانی
        سپتامبر 6, 2014 در 11:10 ق.ظ

        سلام احسان جان
        من بعید میدانم یک سایز واحد ، مثلا” 400 را بتوان قانون قرار داد . ولی 400 پیکسل پیشنهاد خوب و مناسبی است . در مجموع من ( و خیلی های دیگر ) اصل را به زیبایی صفحه و راحتی خواندن آن برای مخاطب میگذاریم . ممنون

    • حسین
      اکتبر 19, 2014 در 12:22 ب.ظ

      سلام. جزئیاتی که روی تصویر بالا فرمودید وارد کنیم، باید به زبان فارسی بنویسیم یا انگلیسی؟ ممنون

      • فرشید رمضانی
        اکتبر 19, 2014 در 12:39 ب.ظ

        سلام
        بسته به اهدافی که برای سئو در نظر گرفته ایم ، زبان را اعمال میکنیم . حتی میتونه تلفیقی از زبانهای مختلف باشه .مانند کلمات کلیدی که در نوشته به کار میبریم . فقط به دلیل آنکه زبان فارسی نسبت به انگلیسی حجم بیشتری را به عکس اضافه میکند باید از کلمات هوشمندانه تری استفاده کنیم که با حداقل عبارات ، حداکثر نتیجه را بگیریم .
        ممنون از همراهی تان .

    • farshid
      ژانویه 17, 2017 در 10:05 ب.ظ

      با سلام.و تشکر از مطالب خوبتون.ما توی سایتمون عکسهارو با کیفیت بالا میزاریم در حدود دو تا سه مگ تاثیر منفی داره در رتبه سایت درگوگل؟و اینکه اگه سایز عکسهارو پایین بیاریم تاثیر مثبت داره یا ن در رتبه گوگل؟ با تشکر

      • فرشید رمضانی
        ژانویه 24, 2017 در 4:17 ب.ظ

        سلام و عرض ادب .
        به صورت یک فرمول کلی ، بله عکسهای با حجم بالا سرعت سایت را میگیرد و حجم بالایی را مصرف میکند که خیلی در سئو ( و حتی برای کاربران ) تاثیر منفی داره .
        ولی به طور خاص ، باید دید عکسها چه کاربردی دارند . به عنوان مثال شاید محور اصلی شما عکس باشد . مثل برخی از سایت های طراحی داخلی ، نقشه های شهری و دارای جزییات و … در این صورت جزییات و کیفیت عکس اهمیت دارد و کاربر میداند که باید برای یک عکس با کیفیت صبور باشد .
        به طور خلاصه کاربر را در نظر بگیرید و حجم عکس را تا آن اندازه پایین بیاورید که به کاربرانتان لطمه ای نزند .
        موفق باشید .

    یک نظر اضافه کنید