7 مرحله تا موفقیت در اینستاگرام: چگونه از اینستاگرام در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

  • در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام زیرساختی با بیشترین سرعت رشد در بین شبکه های اجتماعی است و به عنوان یک مالک کسب و کار ما نیاز داریم تا چگونگی فعالیت در این شبکه را در زمینه کسب و کار خود بخوبی درک کنیم. در این مقاله، با گذشتن از حاشیه ها و ارائه 7 راهکار کاربردی و البته در ظاهر بی معنا شما را در منتفع شدن حداکثری از اینستاگرام در کسب و کار خودتان راهنمایی می کنم. لطفا در بخش نظرات بهترین نکات و ایده های خود را در این رابطه با ما شریک شوید! دوست دارم بدانم که شما از اینستاگرام چگونه استفاده می کنید و به چه موفقیت هایی رسیده اید !

    1- اطلاعات خود را بهینه سازی کنید: این بخش برای شما همانند کارت ویزیت عمل خواهد کرد.

    اگر مردم مطالب ارسال شده از طرف شما را دوست داشته باشند و علاقمند باشند که در مورد شما و کسب و کار شما بیشتر بدانند، پروفایل شما در محیط اینستاگرام اولین جایی است که برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه می کنند. بدین طریق، بخش اطلاعات شما همانگونه عمل می کند که بیزینس کارت شما در خارج از یک محیط مجازی عمل خواهد کرد.

    مواردی که وجود داشتن آنها در این بخش از بایدها و ضروریات به حساب می آیند عبارتند از:

    • از یک تصویر مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید (از لوگو خود استفاده نکنید . . . مردم ترجیح می دهند تا با افراد همنوع خودشان ارتباط برقرار کنند!)
    • توضیحی مختصر از کسب و کار خود
    • توضیح مختصری از آنچه که در محیط اینستاگرام به اشتراک می گذارید
    • بک لینک به وبسایت خود

    2- محصولات خود را به نمایش بگذارید (اما فقط و فقط گاهی اقدام به این کار کنید).

    در حالیکه محیط اینستاگرام روشی فوق العاده برای کسب و کارهای محصول محور به منظور نمایش و معرفی اجناس و کالاهاست، شما باید اقدامی فراتر از آن برای برقراری تعامل دو جانبه بین خود و مخاطبان خود انجام دهید. در عین حالیکه ارسال تصاویر جذاب و خلاقانه از محصولات لزوما باید بخشی از استراتژی کسب و کار شما را تشکیل دهد، بدنبال راههای دیگری برای نشان دادن و معرفی محصولات خود از طریق تصاویر باشید.

    برخی از ایده های معمول در رابطه با تصاویر و ویدئو ها به قرار زیر می باشد:

    • تصاویری از فعالیت های پشت صحنه
    • تصاویری از کارکنان
    • تصاویر شخصی و یا حتی خانوادگی
    • تصاویر مربوط به رویدادها
    • تصاویری که توسط برخی از دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شده است
    • نمایشی از محصولات و خدمات خود به منظور معرفی آنها
    • مبداء محصولات شما (به عنوان مثال استارباکس گاهی اقدام به ارسال تصاویر از کشاورزانی می کند که مشغول کشت و . . . دانه های مورد استفاده هستند)
    • تصاویری اتفاقی که نشان دهنده ارزشها، فرهنگ یا جو حاکم بر کسب و کار شما باشد

    3- از ابزاری مانند آیکونواسکوار (Iconosquare) برای بهینه سازی ارسال های خود استفاده کنید.

    آیکونواسکوار (که پیش از این تحت عنوان استاتیگرام شناخته می شد) تا حدودی عمیق تر و بهتر به موارد و شیوه های مرتبط و تاثیر گذار برای کسب و کار شما در محیط اینستاگرام می پردازد. این ابزار اطلاعاتی را در زمینه های زیر در اختیار شما قرار می دهد:

    • اکثر تصاویر و ویدئو های پسندیده شده توسط کاربران و نظرات درج شده در زیر آنها
    • بهترین زمانها و روزهای ارسال محتوا بر اساس مخاطبان خاص شما
    • استفاده از چه فیلترهایی بر روی تصاویر از بالاترین کارایی برخوردار می باشد
    • اطلاعات آماری در مورد دنبال کنندگان شما و افرادی که شما در حال دنبال کردن آنها هستید: به عنوان مثال مواردی که شما دنبال می کنید، اما آنها اقدام به دنبال کردن شما نکرده اند
    • تعداد دفعات مطلوب برای ارسال محتوا

    4- در موارد مناسب و مورد نیاز اقدام به تگ کردن افراد کنید.

    من اغلب در موارد مختلف به اهمیت حفظ جنبه اجتماعی شبکه های اجتماعی اشاره و تاکید داشته ام و تگ کردن افراد مختلف روشی مناسب برای دست یافتن به این هدف است.

    زمانی که اقدام به تگ کردن فردی در یک تصویر می کنید آنها بصورت خودکار اعلانی را دریافت می کنند و تصویر به مجموعه تصاویر آنها افزوده می شود. با این روش مطمئنا آنها تصویر شما را می بینند و احتمال به اشتراک گذاشته شدن تصویر شما توسط آنها افزایش پیدا می کند.

    این کار در صورتی که بصورت صحیح انجام پذیرد، می تواند منجر به افزایش تعامل، افزایش اشتراک گذاری و افزایش تعداد دنبال کنندگان شود.

    5- تنها اقدام به ارسال محتوا نکنید – بگونه ای رفتار کنید که کاربران با شما تعامل دو سویه داشته باشند.

    اندیشیدن به اینستاگرام تنها به عنوان یک سایت اشتراک گذاری تصویر کاری بسیار سهل و آسان است، اما اگر در برقراری تعامل با دنبال کنندگان خود و دیگر افراد فعال در این شبکه موفق ظاهر نشوید، هرگز قادر به تجربه تمامی مزایای این سایت نخواهید بود.

              “استفاده از هشتگ های مرتبط یک راه خوب و مناسب برای نظارت داشتن بر صحبت ها و مسائلی است که در ارتباط با برند، محصولات یا صنعت شما در جریان است. این روش به شما این فرصت را می دهد تا نه تنها از گفته های دیگران مطلع شوید، بلکه در این میانه خود را وارد آن گفتگو کرده و نقشی در آن ایفا کنید.”

    یک راه دیگر برای تعامل داشتن با دیگر کاربران پسندیدن و درج نظر در زیر تصاویر ارسالی آنها می باشد و همچنین پاسخ گفتن به نظرات درج شده در زیر تصاویر خودتان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    6- از هشتگ ها استفاده کنید: استفاده از هشتگ ها اختیاری نیست.

    هشتگ ها بخشی اصلی از اینستاگرام را تشکیل می دهند، و بدین صورت، بخش عمده ارسال های شما در این شبکه حداقل باید شامل یک مورد از این موارد باشند (اغلب می توانید بدون هیچ مشکلی از 2 یا 3 مورد از آنها بهره ببرید). هشتگ ها بهترین روشی است که از آن طریق افراد خارج از مجموعه دنبال کنندگان شما قادر به پیدا کردن و احیانا دنبال کردن شما هستند، بنابراین آنها چیزی نیستند که من چشم پوشی کردن از آنها را به شما پیشنهاد دهم.

    برخی از هشتگ هایی که شما ممکن است تمایل به استفاده از آنها را داشته باشید به قرار زیر هستند:

    • هشتگ های مرتبط با برند
    • هشتگ های مرتبط با مسابقات(اگر در حال برگزاری مسابقه ای هستید)
    • هشتگ ساخته شده از کلمات کلیدی معمول: به عنوان مثال، اگر در حال فروش کفش هستید، #کفش یا #کفش ورزشی
    • هشتگ های مرتبط با محصولات خاص و ویژه
    • هشتگ های مرتبط با رویدادها
    • هشتگ های پر کاربرد توسط دیگران
    • هشتگ های مرتبط با مکان های خاص

    7-     بصورت منظم اقدام به ارسال محتوا کنید.

    اطمینان داشته باشید، من می دانم و مطمئن هستم که این روش از اهمیتی بسیار فوق العاده برخوردار است. شما نیاز دارید تا تبدیل به یک منبع مورد اعتماد و همیشگی و پایدار از محتوای تصویری بدل شوید و یکی از بهترین روشها برای به سرانجام رساندن این کار ارسال منظم محتواست.

    اینستاگرام از سرعتی برابر با دیگر شبکه های در حال رشد برخوردار نیست، بنابراین ارسال تصاویر با کیفیت یا ویدئو در 2 یا 3 نوبت در روز اغلب مناسب و کافی می باشد. تعداد دفعات ارسال به اندازه وجود داشتن نظم در روند ارسال این تصاویر دارای اهمیت نیست؛ در حقیقت ارسال منظم و 3 بار در هفته ولی منظم محتوا بسیار بهتر از ارسال گاه و بیگاه محتوا می باشد.

    و اگر می توانید بصورت منظم و پیوسته اقدام به ارسال 2 تا 3 بار محتوا در طی روز بکنید، حتما برای انجام آن اقدام کنید! هر قدر تعداد دفعات ارسال بیشتر و بیشتر باشد (البته با دلیل و منطق)، سریعتر قادر به تشکیل یک اجتماع قابل قبول از طرفداران خود در شبکه اینستاگرام خواهید شد.

    در رابطه با این شبکه و مزایا و روشهای استفاده از آن در کسب و کار خود مطالب بسیاری در بخش شبکه های اجتماعی ما موجود است، حتما از آنها استفاده کنید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های مجازی

    نویسنده کیم گارست – 14 خرداد 1394

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۰ رای
    این مطلب در مجموع 6,024 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • ملیحه
      جولای 16, 2015 در 12:17 ق.ظ

      سلام
      من برای 3 سایت یک پیج اینستاگرام ابجاد کردم، میخوام با استفاده ار هشتگ کالاهای هر سایت رو دسته بندی کنم، یکی از هشتگها فقط 34 کالا رو نشون میده و هر کالایی که اضافه میکنم داخل این هشتگ اضافه نمیشه
      لطفا راهنمایی کنید

      • فرشید رمضانی
        جولای 16, 2015 در 1:52 ق.ظ

        سلام و وقت بخیر
        میشه خواهش کنم آدرس پیج و هشتگ مورد نظر را بفرمایید تا بتونم بررسی کنم . اینطوری چیزی به فکرم نرسید .
        ممنون

        • عصر جدید
          آوریل 27, 2019 در 11:24 ق.ظ

          سلام عالی بود

    • vidao.ir
      ژوئن 13, 2019 در 1:21 ب.ظ

      خوب بود

    • سارا
      می 14, 2021 در 9:37 ق.ظ

      سلام خسته نباشید. من یه پیج کاری دارم که تا هجده کا عالی بصورت خودکار بدون تبلیغ بالا رفت ویو استوریمم خیلی بالا بود. ولی یهو ویو استوریم یک دهم شد و انگار استوریام به کسی نشون داده نمیشه. شادو بن هم نیست پیجم. تو هشتگ و اکسپلور میره ولی ویو استوریم داغون شده در حالی که همه عاشق استوریامم بودن نمیدونم چیکار کنم اصن دیکه روحیه ندارم پیجمو دی اکتیو کردم

      • فرشید رمضانی
        می 14, 2021 در 4:30 ب.ظ

        سلام و سلامت باشید.
        قواین شبکه های اجتماعی گاهی تغییراتی میکنه و مطمئن باشید همه اونها در راستای بهتر شدن برای پیج هایی است که فالوئرهای حقیقی و فعالی دارند و خودشان نیر مطالب خولب میگذارند.
        بنابراین یا تست و خطا بهترین شرایط را بدست آورید، مثلا در ساعات مختلف استوری بذارید یا نظر کاربران را به استوری جلب کنید و ازشون سئوال بپرسید و … تا مجددا فعال و قوی شود.

    یک نظر اضافه کنید