5 شیوه اطلاعات محور برای دیده شدن ارسال های شما در شبکه فیسبوک

  • فعالیت جدی تر در فیسبوک

    اگر اخیرا در حال تلاش فوق العاده زیاد در محیط فیسبوک بوده اید، تصور نکنید که در این مسیر تنها هستید.

    دیده شدن ارسال های شما در شبکه فیسبوک

    در بین تغییرات اتفاق افتاده در رابطه با شمای ظاهری صفحات فیسبوک، تنظیمات جدید الگوریتم خوراک خبری و برخی از دیگر تغییرات کوچک و بزرگ بیشمار، بازاریابان پیوسته هشیار بوده و در حال پیش بینی تغییرات محتمل آینده هستند.

    موضوعی که در حال حاضر بسیاری از افراد درگیر آن هستند افت رسایی ارگانیک ارسال های انجام شده در محیط فیسبوک می باشد. بازاریابان با افت بیش از 50% در ارسال های انجام گرفته خود در محیط فیسبوک مواجه شده اند.

    این تغییر به موجب یک مسئله اساسی و عمقی تر به انجام رسیده است – و آن اینکه رقابت بر سر دیده شدن در خوراک خبری یک کاربر از هر زمان دیگری بیشتر شده است. در هر لحظه ای که یک کاربر وارد حساب کاربری خود در فیسبوک می شود، به طور متوسط بیش از 1500 ارسال وجود دارد که فیسبوک می تواند آن را به وی نشان دهد.

    بطور خلاصه، فیسبوک در نظر دارد تا محتوایی با بالاترین میزان کیفیت را در خوراک خبری هر کاربر به وی نشان دهد. خوشبختانه، محتوای با کیفیت هم موضوعی است که همه ما به نوعی خواهان تولید آن هستیم. بنابراین بجای تسلیم شدن و دست برداشتن از بزرگترین و معروفترین زیرساخت اجتماعی، شما به راحتی می توانید تمرکز خود را از جریان موجود بر روی صفحات مرتبط با برند خود به چگونگی وارد کردن ارسال های خود در خوراک خبری طرفداران خود انتقال دهید.

    تِرَک مِیوِن (trackmaven.com)به تحلیل 5804 صفحه فیسبوک (که هریک حداقل 1000 مرتبه مورد پسند کاربران فیسبوک قرار گرفته بودند) پرداخته است که در این مجموعه در حدود 1578006 مورد ارسال محتوا به جهت مشخص کردن ویژگیهای تاثیر گذارترین تعاملات فیسبوک مورد تحلیل قرار گرفته است. اینها 5 مورد از موثرترین استراتژی ها در رابطه با قرار گرفتن در خوراک خبری یک کاربر می باشد، که البته بر اساس اطلاعات به دست آمده از مشاهدات ما تنظیم شده است.

    چگونه فیسبوکمان را فعال تر کنیم

    1- برای بدست آوردن میزان تعامل بیشتر از یک برنامه زمانی استفاده کنید.

    یک بازاریاب همیشه لیستی پایان ناپذیر از کارهایی برای انجام دادن در اختیار دارد، که باعث می شود تا اطلاع از بهترین زمان ها برای ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی برای وی امری حیاتی تلقی شود.

    به جهت به دست آوردن جایگاهی در بین خوراک خبری یک کاربر فیسبوک، سعی کنید تا برنامه زمانی خود را از ارسال در معروفترین زمان ها به موثرترین زمان ها تغییر دهید.

    به عنوان مثال، با وجود اینکه بیشترین فعالیت ها در این شبکه ها از طرف بازاریابان در طی هفته و بین روزهای دوشنبه تا جمعه انجام می پذیرد، اما بیشترین تاثیر جادویی مربوط به ارسال هایی است که در تعطیلات پایان هفته انجام می شود. ارسال محتوا در روزهای یکشنبه دارای نرخ تعاملی در حدود 2.72 بوده و این در حالی است که این تعداد تعامل در حدود 25% موثرتر از یک ارسال محتوا در روز چهارشنبه ظاهر می شود.

    فعالیت جدی تر در فیسبوک2

    مطالعه روزهای هفته نیز به نوعی نشان دهنده اطلاعاتی در تضاد با منطق عمومی بود. ارسال محتوا در طی روزهای هفته (خصوصا در طی زمان صرف ناهار) معروف تر و شناخته شده تر می باشد (تمامی اطلاعاتی که در ادامه ارائه می شود بر اساس زمان استاندارد شرقی تنظیم شده است):

    فعالیت جدی تر در فیسبوک3

    اما ارسال هایی که بعد از این ساعات (بین ساعات 5 بعد از ظهر تا 1 صبح) منتشر شده اند به طور متوسط دارای بالاترین میزان تعامل از سوی مخاطبین بوده است.

    فعالیت جدی تر در فیسبوک4

    هر دو این یافته ها تصدیق کننده تاثیر تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در هنگام شب هستند: زمانی که برنامه خاصی برای تماشا کردن وجود ندارد، ناچار به تماشای تبلیغات تلویزیونی می پردازید. زمانی که محتوای آنچنانی ارسال نمی شود، احتمال دیده شدن و توجه به محتوای ارسالی شما به مراتب افزایش می یابد.

    2- فعالیت بصری داشته باشید: تصاویر تا 37% موجب تعامل بیشتر می شوند

    این موضوع حقیقت دارد: مغز انسان پیام تصویری را تا 6000 بار سریعتر از متن مورد پردازش قرار می دهد.

    فیسبوک در سال 2011 بزرگترین میزبان تصاویر آنلاین شناخته شد و همچنان به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای محتوای تصویری شناخته می شود. 88% از ارسال های انجام گرفته در شبکه فیسبوک که ما مورد مطالعه قرار دادیم شامل تصاویر می شدند و بطور متوسط این نوع از محتوای ارسال شده در حدود 37% تعامل بیشتر را نسبت به محتوای بدون عکس موجب می شود.

    فعالیت جدی تر در فیسبوک5

    3- محتوای ارسالی خود را نشانه گذاری کنید: استفاده از علامت تعجب را امتحان کنید

    برخی اوقات از نشانه گذاری به عنوان چاره اندیشی موقت نام برده می شود. با این وجود، نشانه گذاری می تواند به نوعی انتقال دهنده ارزش احساسی باشد که به برندها کمک می کند تا در سطحی انسانی تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، ما به این نتیجه رسیده ایم که استفاده از علامت تعجب در یک محتوا ارسال شده در شبکه های اجتماعی موجب تعامل بیشتر در بین مخاطبین می شود.

    بطور معمول از علامت تعجب در محیط فیسبوک استفاده نمی شود – در مطالعه ای که ما انجام دادیم، 71.17% ارسال های انجام گرفته از این علامت استفاده نمی کردند. اما ارسال هایی که از این علامت استفاده می کنند بطور متوسط از 2.7 برابر تعامل بیشتر برخوردار هستند.

    شما به چه تعداد نیاز دارید؟ در مجموع ما به این نتیجه رسیدیم که پیوستگی مثبتی بین تاثیر بخشی ارسال های انجام گرفته و تعداد علامات تعجب استفاده شده وجود دارد. در یک ارسالی ک:/.- 7 بار از علامت تعجب استفاده کرده است، بطور متوسط شاهد 7.84 مرتبه تعامل بوده ایم. حال این نکته ای است که باید در مورد آن هیجان بیشتری از خود نشان دهید!

    فعالیت جدی تر در فیسبوک6

    4- برای بدست آوردن 60% تعامل بیشتر از هشتگ ها استفاده کنید

    در محیط هر شبکه اجتماعی که پذیرا و ارائه دهنده خدمات مرتبط با هشتگ باشد، بطور کل استفاده از آنها ایده بسیار خوب و مناسبی است. بطور تقریبی می توان گفت که هشتگ ها جزء موارد تکمیلی جدید در فیسبوک می باشد، چرا که فیسبوک هشتگ را در سال 2013 به دلیل ارتباط دادن موضوعات مطرح و پرطرفدار و راهنمایی و هدایت کاربران به سوی اخبار و محتوای مرتبط با یک موضوع خاص معرفی کرد.

    کمتر از 1 مورد از بین هر 6 مورد محتوای بررسی شده توسط ما از هشتگ استفاده می کردند، اما آنهایی که حداقل از یک مورد هشتگ استفاده می کردند در نتایج خود از 60% تعامل بیشتر نسبت به آنهایی که اصلا استفاده نمی کردند برخوردار بودند.

    استفاده از چه تعداد هشتگ بهترین نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت؟ ما به این نتیجه رسیدیم که اثربخشی ارسال ها با استفاده بیشتر از هشتگ ها دارای همبستگی مثبت می باشد. با وجود آنکه ارسال هایی که از 1 یا 2 هشتگ استفاده می کردند نسبت به ارسال های با 3 تا 4 مورد هشتگ از اثر بخشی بهتری برخوردار بودند، اما آن ارسال هایی که بیشتر از 4 مورد هشتگ مورد استفاده قرار می دادند با تعامل بسیار زیادی مواجه بودند و این میزان تعامل در قله 5.41 برابر تعامل در استفاده از 7 مورد هشتگ ثبت شده بود.

    5- ارسال های طولانی تر داشته باشید: 80 تا 89 کلمه بهترین حجم مطلب برای ایجاد تعامل می باشد

    قانون 140 کاراکتر در توئیتر تولید و بهینه سازی پیام در این شبکه را برای یک بازاریاب محدود می سازد، اما این موضوع در محیط فیسبوک بسیار متفاوت است. با وجود داشتن محدودیتی برای 60000 کاراکتر شما می توانید به هدف خود نائل بیاید. اما از آنجاییکه رقابت در این محیط بسیار زیاد است، بهینه ساختن پیام شما برای طول مناسب مطلب از اهمیت زیادی در کار شما برخودار می باشد.

    33.09% از ارسال های انجام پذیرفته که ما مورد بررسی قرار دادیم شامل 10 تا 19 کلمه بودند و اکثر (57.21%) این موارد سعی در نگاه داشتن و کنترل طول محتوا خود در حدود 20 کلمه و کمتر داشتند.

    اما اطلاعات ما همبستگی مثبتی بین تعداد کلمات و اثربخشی ارسال انجام شده را نشان می دادند. بطور دقیق تر، محتوایی که شامل 80 تا 89 کلمه می شدند بطور متوسط از تعاملی 2 برابری برخوردار بودند که این میزان حداکثر تا 6.19 برابر افزایش پیدا می کرد.

    تعجب بر انگیز است، نه؟ یک نظریه موجود در پشت اثربخشی بیشتر ارسال های طولانی تر اینست که آنها از تمهید فیسبوک مبنی بر استفاده از عبارت “ادامه مطلب” بهره می برند.

    بر اساس گفته پروفسور دان آریلی که متخصص در زمینه روانشناسی و اقتصاد رفتاری است، مغز ما به طور کلی تمایل به تغییر و انتقال تمایلات ما به سمت مواردی دارد که در آنها نسبت به سرمایه گذاری از انرژی خود اقدام می کنیم – تئوری که تحت عنوان تئوری IKEA شناخته می شود. کاربران اغلب تمایل بیشتری به ارتباط برقرار کردن با این ارسال ها دارند، چرا که زمان بیشتری را برای خواندن آن صرف کرده اند، دقیقا همان گونه که شما به مراتب مبلمان خریداری شده خود با برند IKEA را بیشتر دوست دارید، چرا که خودتان در تولید و مراحل نصب آن سهیم بوده اید.

    تکرار رئوس مطالب

    امروزه قرار گرفتن در خوراک خبری یک کاربر اولویت اصلی هر بازاریابی می باشد. به منظور افزایش شانس خودتان برای وارد شدن و قرار گرفتن در این مجموعه، ابتدا باید برای مخاطب خود اقدام به تهیه و تولید محتوا با بالاترین کیفیت ممکن نمائید.

    سپس باید این استراتژی ها را در رابطه با ارسال های خود مورد آزمون قرار دهید و ببینید خودتان در این ارتباط به چه نتایج و اطلاعاتی دست پیدا می کنید. در اینجا رئوس مهمترین استراتژیها برای دیده شدن ارسال های شما در مجموعه خوراک خبری یک کاربر مجددا ارائه می شود.

    زمانی که نوبت به افزایش رسائی ارگانیک در فیسبوک می رسد، چه استراتژی هایی برای شما مفید و کارا بوده است؟ صمیمانه دوست دارم در بخش نظرات از راهکارهای شما مطلع شوم.

    نویسنده سابل هاریس – 3 تیر 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 90 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • خرید سکه
      دسامبر 9, 2014 در 7:08 ب.ظ

      سلام جناب رمضانی چند وقتیست از مطالبتون برای ما دیگه ارسال نمیشه

      • فرشید رمضانی
        دسامبر 9, 2014 در 8:25 ب.ظ

        سلام قربان
        حتما بررسی میکنم و مشکل را برطرف میکنم .
        خیلی ازتون ممنونم ، هم برای اینکه مطالب ناقابل بنده را دنبال میفرمایید و هم از اینکه مشکلات سایت را گوشزد میفرمایید تا برطرف کنم .
        پاینده باشید

    یک نظر اضافه کنید