5 شیوه برای افزایش میزان دیده شدن شما در شبکه اینستاگرام

  •  آیا علاقه دارید تعداد مخاطبان بیشتری شما را در اینستاگرام ببینند؟

    آیا به روشهایی که دیگر برند ها با استفاده از آنها اقدام به افزایش دیده شدن خود در اینستاگرام می کنند توجه کرده اید؟

    با استفاده از تصاویر درست و مناسب و روشهای صحیح، می توانید حضوری قوی تر در محیط اینستاگرام داشته باشید.

    در این مقاله شما با 5 روشی که با استفاده از آنها قادر به افزایش میزان دیده شدن خود هستید آشنا می شوید.

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    موضوع با اهمیت در رابطه با اینستاگرام این است که این شبکه بطور قابل توجهی نسبت به فیسبوک و توئیتر ایجاد تعامل بیشتری در بین مخاطبین خود می کند.

    فورستر (Forrester) در مطالعه ای از 2500 محتوای ایجاد شده توسط برند های مختلف در فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام به این نتیجه رسید که محتوای قرار گرفته بر روی شبکه اینستاگرام بطور متوسط دارای 58 برابر تعامل بیشتر به ازای هر کاربر بر روی محیط فیسبوک برخوردار است و همچنین بطور متوسط دارای 128 برابر تعامل بیشتر به ازای هر کاربر در شبکه توئیتر می باشد.

    تصاویر افرادی را به سمت خود جلب می کنند که هیچ نوع محتوای دیگری را نمی پسندند. در ادامه این مقاله من 5 شیوه را برای شما شرح می دهم که شما می توانید از آنها برای سرمایه گذاری جهت دریافت توجه بیشتر برای برند خود برخوردار شوید و در عین حال از هر روشی نیز مثالی را برای شما می آورم.

    #1: محتوای تولید شده توسط کاربران خود را برجسته کنید

    اگر می خواهید مردم نسبت به محتوای شما در شبکه اینستاگرام هیجان زده شوند، آنها را در مرکز توجه خود قرار دهید. مردم عاشق این موضوع هستند که توسط دیگران شناخته شوند و به آنها توجهی مبذول داشته شود و زمانی که در خوراک خبری خود به گونه ای به آنها اشاره می کنید، مطمئن باشید که آنها در گفتگوهای روزمره خود با دوستانشان به آن اشاره خواهند کرد.

    محوریت برند GoPro بر ماجراجویی و هیجان است و حساب کاربری آنها در شبکه اینستاگرام دارای بهترین ها از محتوای تولیدی در دنیا می باشد. چه موضوع این ماجراجویی موج سواری، صخره نوردی، شیرجه یا مسابقات آف رود باشد، مشتریان و طرفداران آنها عاشق نمایش دوربین های GoPro خود هستند.

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    این تصاویر به اشتراک گذاشته شده برای GoPro از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخودار است، چرا که همگی نشان دهنده انرژی برند بوده و مردم را برای داشتن رویدادهای هیجان انگیز و استفاده از دوربین GoPro خود و ثبت و ضبط و اشتراک گذاری آن تجربیات تشویق می کند.

    #2: شخصیت آنلاین برند خود را سالم نگاه دارید

    بدون توجه به زیرساخت رسانه اجتماعی که در آن مشغول فعالیت هستید، بدانید که حضور ثابت شما در این رسانه ها بسیار اهمیت دارد. شخصیت آنلاین برند شما – لوگو، صوت و حتی احساس – باید در تمامی رسانه های به یک صورت باشد و این موضوع هیچ ارتباطی به اینکه مخاطبان در کدام رسانه با شما ارتباط دارند، ندارد.

    وفادار بودن به این موضوع در شبکه فیسبوک، گوگل پلاس و توئیتر ساده است، اما زمانی که نوبت به یک شبکه کاملا بصری مانند اینستاگرام می رسد، چگونه از پس آن بر می آیید؟

    شما خواهان اطمینان از این موضوع هستید که بدانید مردم به راحتی شما را پیدا می کنند و برای آنها قابل شناسایی هستید، بنابراین به شما پیشنهاد استفاده از لوگو خودتان به عنوان تصویر پروفایل حساب کاربری خود و استفاده از نام کامل شرکت و کسب و کارتان به عنوان نام کاربری این حساب را دارم.

    تصاویری که شما به اشتراک می گذارید باید بازتاب دهنده صدا و حتی احساسی باشد که برند شما از مخاطب استخراج می کند (همانند روح و روانی از هیجان که مرتبط با برند GoPro می باشد).

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    یک روش دیگر برای بهره بردن از لوگو شما ایجاد یک واترمارک برای استفاده بر روی هر یک از تصاویری است که به اشتراک می گذارید. در نمونه بالا، برند آکوآبامپس Aquabumps، از یک واترمارک برای تقویت کردن برند خود (و کمک به حفاظت تصاویر خودشان) استفاده کرده است.

    برای ساده ساختن کار، اگر در حال طراحی تصاویر خودتان هستید، ایجاد کردن یک قالب شامل فونت لوگو خودتان و ترکیب رنگهای هماهنگ با آن را در نظر داشته باشید.

    #3: از هشتگ ها برای جلب توجه و رسایی بیشتر استفاده کنید

    تقریبا می توان گفت که هشتگ ها یک جزء اصلی رسانه های اجتماعی هستند و شاید بتوان گفت که اگر به هریک از تصاویر قرار گرفته در شبکه اینستاگرام توجه کنید، متوجه می شوید که هشتگ ها در آنها از حضوری پر رنگ برخوردار هستند.

    همانند دیگر زیرساخت ها، هشتگ های اینستاگرام برای ترفیع برند و محصولات شما و کمک به شما برای اطلاع یافتن از اشارات صورت گرفته در مورد شما و ارتباط برقرار کردن با افراد حاضر در اجتماعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

    اگر در حال استفاده از یک هشتک مخصوص برای کسب و کار خود در یکی دیگر از شبکه ها (مانند توئیتر) هستید، آن را وارد اینستاگرام کنید و طرفداران خود را تشویق به استفاده از آن در زمان آپلود کردن یک تصویر از خود در حین استفاده از محصولات خودتان بکنید.

    اگر شما خواهان قرار گرفتن در مرکز توجه افراد بیشتری هستید، از هشتگ های معروف و شناخته شده موجود بهره ببرید. آن دسته از هشتگ هایی را پیدا کنید که در ارتباط بیشتری با برند یا محصول شما هستند و از آنها در زمان نیاز استفاده کنید.

    وب استاگرام (webstagram) همیشه فهرستهایی از هشتک های معروف و شناخته شده در محیط اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهد.

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    اینستاگرام همیشه پیشنهاد مرتبط و خاص بودن و خاص عمل کردن برای مخاطبان و نظارت دقیق داشتن بر روند ها در زمان انتخاب هشتگ ها را دارد. شما در این صفحه می توانید به مطالعات موردی و کاربردی از اینکه چگونه برند های دیگر، پروفایل خود را ایجاد کرده اند دسترسی پیدا کنید.

    #4: استعداد های خود را نشان دهید

    یک کار مهمی که شرکت شما قادر به انجام دادن آن بصورت بهتر و با کیفیت بهتر نسبت به دیگران است را در نظر بگیرید. آن چیست؟ چگونه می توانید آن استعداد را در قالب یک تصویر نشان دهید؟ نیازی نیست که این تصویر خیلی جلب توجه کننده یا مورد پسند بازار باشد، این تصویر تنها باید مورد پسند مجموعه مخاطبین شما باشد.

    مگهان پلومن (Meghan Plowman) عکاس و طراح سبک شناخته شده جامعه مخاطبین خود را بخوبی می شناسد و می داند که آنها نسبت به چه چیزی عکس العمل مناسب نشان می دهند. تصاویر صاف و با طراوت وی از غذاهای مختلف، پوشاک و تزئینات داخلی چیزی است که به چشم هر بیننده ای که عکس زیبا از سبک زندگی مطابق مد روز و زیبا را می پسندد خوش می آید.

    تصاویر مگهان تصاویر تبلیغاتی نیست، اما او کار خودش را برای تبدیل کردن خودش به یک برند مطرح و شناخته شده به خوبی انجام داده است – و این کار را تنها با برجسته ساختن استعداد های خودش انجام داده است.

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    مردم ممکن است در شبکه اینستاگرام تنها به دلیل شرکت و یا تصاویر شما اقدام به دنبال کردن شما بکنند، اما اگر آنها را تشویق کنید تا در جای جای مکالمات و تعاملات روزمره خود اقدام به نام بردن از شما می کنند.

    #5: کانالهای ارتباطی خود در رسانه های اجتماعی را با یکدیگر ترکیب کنید

    با وجود اینکه شبکه اینستاگرام بسیار بزرگ و گسترده است، اما باز این امکان وجود دارد ابزار شماره یک شما در امر بازاریابی به حساب نیاید. بله این شبکه جایگاه خودش را دارد، اما اگر اکثر قریب به اتفاق مخاطبین شما در یک زیرساخت اجتماعی دیگر قرار داشته باشند چی؟

    مطمئنا، دست از کار و فعالیت خود نمی کشید و تمرکز خود را در جای دیگری متمرکز می کنید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید ترکیب کردن تلاش ها و فعالیت های بازاریابی خودتان در سطح شبکه های مختلف با یکدیگر می باشد.

    از طریق تبلیغ و ترفیع حساب های کاربری مختلف خود در یکدیگر، می توانید از کانالهای اصلی اجتماعی خود به منظور تشویق ترافیک بیشتر در حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. بطور متناوب می توانید به دنبال کنندگان خود در شبکه اینستاگرام بگوئید تا دیگر پروفایل شما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال کنند.

    گروه استرالیائی Bondi Harvest میزبان یک برنامه آشپزی هفتگی است که محصولات محلی را معرفی می کند. شبکه اجتماعی اصلی آنها یوتیوپ است، اما در نتیجه فعالیت های خود اینستاگرام را نیز برای فعالیت های خود مناسب یافته اند.

    این گروه در شبکه اینستاگرام تصاویری زیبا از غذاهای تهیه شده خود را در کنار تصاویری از دیگر غذاهای معروف و شناخته شده در آن منطقه ارسال می کنند. در بخش زیرنویس تصاویر خود در شبکه اینستاگرام آنها بر طبل علاقه طرفداران خود می کوبند و آنها را به کانال یوتیوپ خود هدایت می کنند تا در آنجا از اطلاعات و ایده های بهتر و بیشتر مطلع شوند.

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    استفاده از پروفایل های اجتماعی مختلف جهت حمایت از دیگر کانالهای شما به بازدید کنندگان شما یاد آور می شود که شما در حال نشر و گسترش محتوای بیشتری در سطح اینترنت و در شبکه های دیگر هستید.

    کاری کنید تا اینستاگرام برای شما کار کند

    با تعامل بیشتر نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام پتانسیل بسیار زیادی را به برندهای مختلف عرضه می کند.

    تهیه محتوای بصری خوب و مناسب برای خودتان و استفاده از آن برای تقویت کردن روابط اجتماعی کاری آسان و امکانپذیر می باشد.

    از طریق پرسش کردن از دنبال کنندگان خودتان برای ارائه کردن تصاویر خودشان، استفاده از هشتگ ها هم برای رسایی و هم جلب توجه بیشتر، برجسته ساختن استعدادهای خودتان و ترکیب کردن کانالهای اجتماعی خود، زمان زیادی نمی کشد که می بینید در حال ساخت و توسعه روابط انسانی بیشتر با طرفداران خود هستید که منجر به حضور بیشتر و قوی تر شما در محیط اینستاگرام می شود.

    شما چه فکر می کنید؟ برندهای مورد علاقه شما در شبکه اینستاگرام چیست؟ آیا هیچ یک از ایده های مطرح شده دز این مقاله را آزمون کرده اید؟ نظرات، تجربیات و دانش خود را ما با در میان بگذارید.

    نویسنده زاک کیتشکه

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 4,618 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • کیان
      ژانویه 6, 2019 در 11:45 ق.ظ

      با سلام ممنون از سایت خوب شما تشکر

    یک نظر اضافه کنید