چگونه در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنندگان بیشتری داشته باشیم؟

  • اینکه شما بطور مداوم اقدام به ارسال عکس در شبکه اجتماعی اینستاگرام می کنید، کاری بسیار خوب و پسندیده است، اما اگر در این شبکه دنبال کننده کافی را برای خود نداشته باشید، تمام تلاشهایتان بی نتیجه خواهد بود.

    اینستاگرام دنبال کنندگان بیشتر

    در ادامه 8 روش عملی را برای شما شرح می دهم که با توجه به آنها از همین امروز می توانید شروع به افزایش تعداد طرفداران خود در این شبکه اجتماعی نمائید.

    1- از هشتگ ها استفاده کنید.

    پیدا کردن و استفاده از هشتگ های مرتبط و مطرح کمک بزرگی می کند تا افراد خارج از دایره ارتباطات شما بتوانند عکس های شما را پیدا کنند، جزء دنبال کندگان شما قرار بگیرند. از طریق استفاده مداوم از هشتگ های هدفمند مردم شروع به شناختن محتوای شما می کنند و این خود احتمال راغب شدن و تمایل به دنبال کردن شما را افزایش می دهد.

    2- با تاثیر گذاران مطرح در این شبکه ارتباط برقرار کنید.

    پیدا کردن و مرتبط شدن با کاربران تاثیرگذار در شبکه اینستاگرام به محتوای شما شانس بیشتری برای داشتن مخاطب نسبت به زمانی می دهد که متکی به خود، دوستان و دنبال کنندکان خود هستید. برخی از ایده های کاربردی در این زمینه درخواست اشاره کردن دیگران به محتوای شما در حساب کاربری خود می باشد (در این رابطه قبل از هر چیزی باید اطمینان کسب کنید که آیا محتوای شما واقعا ارزش اشتراک گذاری یا اشاره شدن به آن در دیگر بخش های اینستاگرام را دارد یا خیر؟) یا از یکی از این تاثیر گذاران صنعت و البته اینستاگرام بخواهید تا به عنوان مهمان برای شما مطلبی را آماده و پست کنند ( و البته شما هم باید آمادگی چنین درخواستی را داشته باشید!)

    3- از ترغیب کننده ها استفاده کنید.

    اینکه تاثیر پیشنهاد شدن چقدر می تواند زیاد باشد بسیار جالب و البته شگفت انگیز است. درخواست چیزی که بدنبالش هستید را هم امتحان کنید. به عنوان مثال، “اگر این موضوع موجب خنده شما شده، دو بار بر روی آن کلیک کنید” یا “برای این عکس یک توضیح کوتاه بنویسید” نیز روش هوشمندانه دیگری است تا بدین طریق کاربران خود را به عکس العمل نشان دادن نسبت به یکی از تصویر شما وادار کند. هر قدر که مردم بیشتر با تصاویر و ارسال های شما ارتباط برقرار کنند، شانس بدست آوردن بازدید کننده برای شما بیشتر می شود. هر قدر بیشتر در این محیط دیده شوید، احتمال بدست آوردن دنبال کننده بیشتر هم برای شما افزایش می یابد.

    4- کاربران پیشنهاد شده خود را دنبال کنید.

    بخش عمده ای از بدست آوردن دنبال کننده، بستگی به این دارد که شما خود کسی را دنبال کنید. با استفاده از ویژگی پیش فرض شبکه اینستاگرام تحت عنوان “کاربران پیشنهاد شده”(Suggested Users)، اقدام به دنبال کردن دیگر برندها، کسب و کارها و افرادی بکنید که با شما در بخشی از علایق وجه اشتراک دارند. زمانی که آنها ببینند شما نسبت به محتوای آنها عکس العمل نشان داده و با آن ارتباط برقرار کرده اید، آنها هم علاقمند به ارتباط برقرار کردن با محتوای شما می شوند.

    5- حساب کاربری خود در فیسبوک و اینستاگرام را به یکدیگر متصل کنید.

    این کار به دوستان شما در فیسبوک اجازه می دهند تا از فعالیت شما در فیسبوک مطلع شوند و احتمالا به یکی از دنبال کنندگان شما در آن شبکه هم تبدیل شوند. اگر این روش موثر واقع نشد می توانید مستقیما از آنها بخواهید تا شما را در آن شبکه هم دنبال کنند که خود می تواند کمکی باشد تا آنها اقدام به دنبال کردن شما در اینستاگرام بکنند.

    6- حساب کاربری خود در شبکه اینستاگرام را از طریق دیگر شبکه های مورد استفاده خود تبلیغ کنید.

    اگر پیش از این جامعه ای از دنبال کنندگان و طرفداران در دیگر شبکه های اجتماعی برای خود ایجاد کرده اید، چرا نباید به آنها اجازه دهید که از فعالیت شما در شبکه اینستاگرام هم با خبر باشند. مطمئنا آنها فعالیت شما را می پسندند، و شاید از اینکه بتوانند محتوای بیشتری را از طرف شما در شبکه ای دیگر ببینند خوشحال شوند.

    7- تصاویر دیگر کاربران را بپسندید.

    این موضوع شاید یکی از موارد حتمی باشد که بر آن اساس پسندیدن تصاویر ارسال شده توسط دیگران باعث می شود تا آنها نیز بطور متقابل جزء دنبال کنندگان شما قرار بگیرند. بر اساس ادعای نِیل پاتِل از سایت کوییک اِسپروت، این روش بهترین روشی است که وی برای افزایش تعداد دنبال کنندگان خود مورد استفاده قرار می دهد:

    “اگر شما می خواهید با اضافه کردن چند صد دنبال کننده در روز به گسترش و توسعه حساب کاربری خود اقدام کنید، بهترین روش برای آن پسندیدن حدود 1000 تصویر بصورت کاملا تصادفی و راندُم در روز می باشد. این کاری خسته کننده و طولانی است، اما همچنان که از رشد حساب کاربری من می توانید شاهد باشید، فعالیتی واقعا اثر گذار است.”

    با این وجود من پیشنهاد می کنم فعالیت به این شیوه را با احتیاط بیشتری ادامه دهید. چرا که پسندیدن هزاران عکس در یک روز تا حدودی جزء محدوده فعالیتهای هرزنگاری قرار گرفته و دنبال کنندگانی که از این طریق به شما می پیوندند آنچنان مانند دنبال کنندگان حاصل از ایجاد رابطه منطقی و در طی زمان نمی توانند فعال و در ارتباط با محتوا و مطالب شما باشند.

    8- دوستان فعلی خود را به این شبکه اجتماعی دعوت کنید.

    با استفاده از گزینه پیدا کردن دوستان در شبکه اینستاگرام، شما به راحتی می توانید با افرادی که از طریق ایمیل با آنها در ارتباط هستید در این شبکه هم ارتباط برقرار کنید، آنها را دنبال کنید، به آنها بپردازید و امید داشته باشید که آنها هم شما را دنبال کنند!

    یک روش دیگر هم در رابطه با بدست آوردن دنبال کنندگان بیشتر در این شبکه وجود دارد که من اصلا استفاده از آن را برای پیدا کردن ارتباطات بیشتر توصیه نمی کنم و آن هم خریدن آنهاست.

    اگر در موتور جستجو گوگل عبارت “چگونگی داشتن تعداد بیشتری از دنبال کنندگان در شبکه اینستاگرام”(how to get more Instagram follower’s) را جستجو کنید، به تعداد بسیار زیادی از خدمات و اپلیکیشن های مختلف دست پیدا می کنید که به شما پیشنهاد دریافت دنبال کننده در این شبکه در ازای مبلغی معین را می دهند. به خاطر داشته باشید، در حالیکه این روش ممکن است در کوتاه مدت موجب افزایش تعداد دنبال کنندگان شما در این شبکه شود، هیچ تاثیری بر افزایش میزان فعالیت اعضاء در رابطه با تصاویر و بطور کلی محتوای شما ندارد. اغلب این دنبال کنندگان ربات یا حساب های ساختگی هستند و نمی توانند مشتریان بالقوه یا حتی مراجعه کننده به شما باشند.

    پول خود را حفظ کنید و زمان خود را به پسندیدن، دنبال کردن و برقراری ارتباط با دیگر کاربران واقعی این شبکه صرف کنید!

    نویسنده: کیم گارست  – 2014

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 93 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Kamyar
      اکتبر 17, 2014 در 1:40 ب.ظ

      Aliii boood kheili mamnoon va khaste nabashid

    • ehsan
      نوامبر 13, 2014 در 6:38 ب.ظ

      Xob

    • maryam
      آگوست 9, 2015 در 10:06 ب.ظ

      SLM. Chetori mishe ye pago suggest kard to insta?

    یک نظر اضافه کنید