مذاکره و متقاعد کردن دیگران

استفاده درست از من، ما و شما در مذاکره برای حس بهتر متقاعد شدن – مذاکره 17

  • چه وقتایی بهتره که توی مذاکره از ضمایر من، ما و شما استفاده کنیم. آیا وقتی که نماینده یک شرکت هستیم درسته که از کلمه من استفاده کنیم. امروز سعی می‌کنم در رابطه با حس روانی که این کلمات ایجاد می‌کنه با هم صحبت کنیم.

    سلام فرشید هستم. سعی می‌کنم که هر روز توی پلی لیست مذاکره از کانال لیدرمارکتر یکی از فنون و ترفندهای مذاکره، فروش و روابط عمومی رو براتون قرار بدم. معمولاً کمتر از ۵ دقیقه هرچند که میدونم بعضی وقتا خیلی هم بیشتر می‌شه.

    استفاده درست از من، ما و شما در مذاکره برای حس بهتر متقاعد شدن - مذاکره 17

    استفاده درست از من، ما و شما در مذاکره برای حس بهتر متقاعد شدن – مذاکره 17

    اول از ضمیر شما، شروع کنیم شما یکی از اون ضمایر خیلی حس مثبته که به مخاطبتون این حس رو میده که اون محور صحبت است. اون تصمیم گیرنده هست. و یه جورایی غرورش رو بالا میبره حس خوبش رو بالا می‌بره و ترغیبش میکنه که جواب شما رو بده یا به درخواست شما گوش کنه. یا به درخواست شما با دیدگاه و ذهنیت مثبت گوش کنه.

    خیلی ساده اگه بخوایم مثال بزنیم. شما اگه توی خیابون از یکی یه آدرس بپرسید. بگی من می‌خوام برم فلان جا، اونم با دست نشون میده میگه این وری برو. ولی اگه بهش بگی شما میتونی به من کمک کنی که این آدرس رو پیدا کنم. شما اینجا رو بلدین شما به این منطقه آشنا هستین شما می‌تونید به من کمک کنید من این لوازم و بذارم صندوق عقب. حالا این کلمه شما یه وقتایی هم مستتر هست دیگه هرچند اگه ازش استفاده کنیم هیچ عیبی نداره و بهتر هم هست.

    ولی گاهی هم بدون استفاده کردن همون مفهوم رو می‌رسونه می‌تونید به من کمک کنید این لوازم و بذارم صندوق عقب. همون مفهوم رو میده و مطمئن باشید نحوه جواب دادن و برخورد مخاطب و برخورد مخاطب زمین تا آسمون فرق خواهد کرد. چون شما یک حس غروری بهش دادین که انگار فقط تو میتونی الان به من کمک کنی الان فقط نظر تو مهمه.

    در مذاکرات هم همینطوره صحبتت و انجام دادی می‌پرسی که به نظر شما این نیازتون رو برطرف میکنه؟شما توی محصول ما نقطه ضعفی میبینید؟به نظر شما همین شیوه رو بریم جلو خوبه؟ اینا سؤالاییه که کمک می‌کنه که شخص مقابل با شما همراه بشه در کنار شما باشه نه که مقابل شما. حتی میخوای با رئیست صحبت کنی نگو به من مرخصی بده. بگو شما براتون امکان داره دوشنبه به من مرخصی بدین برای شما ممکنه که یک مقدار به حقوق من اضافه کنید. نگو به من مرخصی بده حقوق منو زیاد کن سعی کن از زبان اون صحبت کنی و متوجهش کنی که شما تصمیم گیرنده و لطفاً این تصمیم رو بگیر.

    در استفاده از ضمیر من و ما یه ظرافت ها و ریزه کاری های وجود داره که میتونه بهتون کمک کنه. هر جایی که قراره مشتری و مخاطب شما کاری رو انجام بده و کاری براش انجام شه. شما میتونید از من استفاده کنید. مشتری زنگ میزنه شرکت میگه این خدماتی که ازتون گرفتم اینجاش مشکل دارم باهاش شما بهش میگید من، الان تماس میگیرم با واحد فنی ببینم مسئله کجاست. یعنی شما از جات تکون نخور من اینجا هستم دنبال کارتون می‌گیرم.

    انگار اون آدم تو شرکت شما یه پارتی داره یه آشنا داره انگار شما پارتی اون آدمی. دفعه بعد هم که زنگ بزنه میگه با فلانی کار دارم. چون شما بهش گفتی من برات انجام میدم دیگه و اونم از شما میپرسه که فلانی آقای فلانی، خانم فلانی زحمت این کارو کشیدی تماس گرفتی؟ بحث امور مالی هست. من الان با بخش مالی تماس می‌گیرم ببینم پرداخت ها چطور بوده ببینم این کارو شما انجام شده یا نه.

    من الان بهتون خبر میدم که چک شما نوشته شده یا نه. هر جایی که قراره به مشتری یک اطمینانی بدین برای خدماتتون یک اعتباری کسب کنید. از ما استفاده می‌کنید. شرکت ما برای این محصول گارانتی در نظر گرفته. ما خدمات پس از فروش داریم. ما برای مشتریان این کارو انجام میدیم. حالا همین الان که داری میگی شرکت ما برای محصول گارانتی در نظر گرفته. وقتی که مشتری تماس میگیره و میگه من میخوام از گارانتی استفاده کنم. شما هم میگید من الان پیگیر میشم تا ببینم شرایط گارانتی تون در چه حالت هست و براتون اقدام کنم.

    وقتی توی مذاکره دارید شرکتتون رو معرفی میکنید محصولتون رو معرفی میکنید خدماتتون رو معرفی میکنید. اگر به درستی از این من، ما و شما استفاده کنید حس خیلی خوبی راتوی فضای مذاکره جریان میدین و این به متقاعد کردن مشتریتون خیلی کمک می‌کنه.

    پیشنهاد می‌کنم مقدمه این پلی لیست مذاکره را هم گوش کنید احساس می‌کنم که فایده بیشتری از این پادکست‌های کوتاه خواهید برد. خیلی ممنونم همراهی می‌کنید موفق و سلامت باشید.

    لینک پادکست این موضوع در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + 13 =