شیوا و رسا صحبت کنیم تا احترام بیشتری جذب کنیم مذاکره 12

  • شیوا سخن گفتن رسا حرف زدن، خودش یکی از برگهای برنده مذاکره است. ایجاد جذابیت میکنه، ایجاد توجه میکنه، شما را به یک آدم معتمد، باسواد و با قابلیت متقاعد کردن دیگران نشون میده دیگران خیلی راحت‌تر ذهنشون رو به شما میدن و راحت‌تر متقاعد میشن. موضوع امروزمون درباره شیوا و رسا صحبت کردن هست.

    سلام من فرشید هستم. و شما دارید کانال لیدر مارکتر رو گوش میکنید در پلی لیست مذاکره هر روز ساعت ۸ صبح یک نکته کوتاه کمتر از ۵ دقیقه قرار داده میشه. بحث امروز:

    شیوا و رسا صحبت کنیم تا احترام بیشتری جذب کنیم مذاکره 12

    شیوا و رسا صحبت کنیم تا احترام بیشتری جذب کنیم مذاکره 12

    خب برگردیم سر موضوع اصلیمون شیوا و رسا سخن گفتن. اصن ای موضو یه نقطه ضف منه که فک کنم تا شص سالگی هم ادامه داشته باشه…

    صبر کنید. همین جمله رو یه بار دیگه با همدیگه بررسی کنیم. ما در فارسی اصن نداریم اصلا داریم ای موضو؟ ای نداریم این داریم موضوع داریم نقطه ضف؟ ضف نداریم نقطه ضعف من، من هست قشنگ‌تره. فک نداریم فکر داریم شص نداریم شصت داریم

    میبینید نه قراره لحنمونو عوض کنیم نه قراره از محاوره و دوستانه خارجش کنیم. فقط باید رساتر و شیواتر صحبت کنیم شما وقتی که جای موضو، بگین موضوع خواه ناخواه بعد از عین شما یک کاما قرار میگیره یک مکث قرار میگیره وقتی که به جای نقطه ضف میگید نقطه ضعف اون عین ی حس تحکم رو منتقل میکنه علاوه بر اینکه کلام شما زیباتره و رساتره این جمله رو یه بار دیگه خودتون رو در فضای مذاکره قرار بدین متکلم قرار بدید و فکر کنید که چند نفر دارن به حرف های شما گوش میکنند. ببینید چطوری ادا میشه.

    اصلا این موضوع یک نقطه ضعف من هست که فکر میکنم تا ۶۰ سالگی هم ادامه خواهد داشت اومدم اینجا به فکر کنم فکر می‌کنم رو هم اضافه کردم و جای ادامه داشته باشه ادامه خواهد داشت رو گذاشتم. یه ذره سعی کردم که قشنگترش هم بکنم ولی لحن کلام شیوا بودن کلام نظر ها را به من جلب میکنه. هر چقدر شمرده تر و با طمانینه تر صحبت کنیم حس اعتماد به نفس بیشتری رو به طرف مقابل منتقل می‌کنیم.

    ضمن اینکه رسا و شیوا صحبت کردن خودش برای ما یک احترام جلب میکنه و خوب البته که این احترام در ذهن ناخودآگاه مشتری شکل میگیره و در تفهیم حرف ما و رسوندن حرف ما بهش خیلی موثره. در ضمن یک سری واژه‌ها هست که خیلی دم دستیه بهتر از اونا کمتر استفاده کنیم مثلاً ویژگی‌های یه محصول رو میگیم و بعد میگیم تازه قیمتشم مناسبه.

    این کلمه تازه خیلی دم دستیه بهتره که مثلاً از عباراتی مثل به علاوه اینکه قیمتش هم بهتره یا از اینجور عبارات استفاده کنیم. چند تا عبارت هست عبارات ربطی محسوب میشن شما میتونید جمله و پاراگراف قبلیتون رو به پاراگراف بعدی باهاش متصل کنید کلمات حرفه ای تر و قشنگتری هم هستند.

    عباراتی و واژه هایی مثل علاوه بر این، در ضمن، به طور خاص، با این وجود… با اینها می تونید پاراگراف هاتون رو به همدیگه متصل کنید و یه حس تاکید و توجه بیشتری رو به متن بدید. خیلی مهمه که حواستون باشه ما قرار نیست یه متنی رو حفظ کنیم و اون رو برای مخاطب باز کنیم این تمرین ها و این شیوه ها باید به مرور در شما نهادینه بشه و لحن مذاکره شما را تغییر بده.

    بنابراین قرار نیستش که از اون لحن محاوره خودمون خارج بشیم حتما خیلی کتابی با کلمات قلمبه سلمبه و عجیب غریب منظور به مخاطب برسونیم. نه همون لحنه، همون اتفاق، همون کلمات است. ولی یک مقداری زیبنده تر میشه آرایش داده میشه و با تحکم و اعتماد به نفس بهتر و بیشتری بیان میشه همونطوری که بهتون قبلا هم قول داده بودم.

    ما در موضوع شماره ۹ که میخواستیم گفتار قشنگتری داشته باشیم قرار را بر این گذاشتیم که به مرور اون تمرین رو کامل تر کنیم. الان میتونید برگردید یکی از متن هایی که دارید تمرین میکنید رو به این شیوه ویرایش کنید. یک مقدار رساتر و شیواترش کنید اون رو برای خودتون بخونید و مجددا به خوانش خودتون یکی دو بار گوش کنید. امکان نداره تفاوت و زیبایی شو احساس نکنید. به نظرم خیلی بهتره که مقدمه این مبحث رو گوش کرده باشین تا فایده بیشتری از این پادکست های کوتاه پنج دقیقه ای ببریم. آرزوی موفقیت دارم براتون سلامت باشید.

    لینک پادکست این موضوع در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 4 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید