مفهوم ایندکس شدن سایت در گوگل

  • آیا با مفهوم ایندکس شدن در موتورهای جستجو آشنا هستید ؟

    ( indexing ) همانطور که از نام آن پیداست ، ایندکس شدن یعنی قرار گرفتن و پیدا شدن  صفحات سایت شما و یا لااقل مهمترین آنها درموتورهای جستجو مانند یاهو ، گوگل ، بینگ و ….. میباشد.

    سرعت این موضوع اهمیت بسیار ویژه ای دارد ، چرا که وقتی مطلبی در سایت درج میشود ( بخصوص اگر حالت خبر  و اطلاع رسانی باشد ) مهم است که در اولین ساعات در جستجو ها یافت شود . برای اینکه رباتهای موتور های جستجو را به سر زدن به سایت خود عادت دهید و صفحات سایت شما زودتر ایندکس شوند نکاتی را در نظر بگیرید .

    1 – سایت خود را به صورت منظم ، به روز رسانی کنید.

    به روز رسانی منظم سایت و ایجاد محتواهای منطبق با الگوریتم های گوگل، پس از مدتی ربات های گوگل را مجاب میکنند که این سایت، سایتی پویا و به روز است. هر چه نظم به روز رسانی شما بهتر باشد سرعت ایندکس مطالب شما نیز بالاتر میرود.

    در نطر داشته باید انتشار منظم با انتشار زیاد تفاوت دارد. به عنوان مثال اگر شما هر روز یک محتوا و به عبارتی در ماه 30 محتوا در سایت قرار دهید به تر از آن است که در 3 روز اول ماه 50 محتوا در سایت بگذارید و بقیه ماه به روز رسانی نداشته باشید. برای انتشار محتوای سایت خود برنامه ریزی منظم در پیش بگیرید.

    2 – لینک سایت خود را در سایتهای بزرگ تر و پر بیننده درج کنید .

    وقتی رباتهای گوگل وارد سایتهای بزرگتر میشوند، لینکهای خارجی آنها را نیز بررسی و به آنها ورود میکنند. بنابراین هر چه لینکهای شما در سایتهای دیگر بخصوص سایت های مطرح و بزرگ بیشتر باشد سرعت و تعداد ایندکس مطالب شما نیز بیشتر میشود.

    این کار میتواند هزینه داشته باشد مثل تبلیغات در سایتهای بزرگ و یا میتواند نداشته باشد . مثلا” حضور در شبکه های اجتماعی ، درج خبر یا مطلب با لینک سایت شما در سایتهای دیگر ، ساخت کتابهای دیجیتال و یا ویدئو و انتشار آن در اینترنت ، عضویت و فعالیت  در فوروم های مرتبط با سایت شما و اشتراک در مطلب نویسی ، قرار دادن لینک سایت شما در امضایتان در فرومها ، ارسال دیدگاه و نظر در وبلاگها و ….

    3 – استفاده از نقشه سایت ( sitemap )  که با ایکس ام ال (XML ) ، ویا با  اچ تی ام ال ( HTML )، طراحی شده باشد.

    حتما برای سایت خود سایت مپ مناسب و حرفه ای تهیه کنید و همینطور فایل روبوتس قرار دهید. مطالب شما بدون اینها هم در گوگل ایندکس میشوند ولی به مراتب دیرتر و بی کیفیت تر.

    4 – تنظیمات نرخ و شکل خزنده ها ( crawl ) بر روی سایت که از سمت موتورهای جستجو می آیند . ( که در مورد آن در آینده بیشتر توضیح میدهیم )

    5 – تغییر ندادن آدرس صفحات ، دومین و یا سرور تا آنجا که ممکن است.

    اینکار بیشترین لطمه را به سایت شما خواهد زد. البته گوگل راهکارها و پیشنهاداتی برای هنگامی که دیگر هیچ چاره ای جر تغییر دامین ندارید به شما میدهد، مانند دایرکت 301 و … ولی تا آنجا که ممکن است از این اتفاق پرهیز کنید.

    چگونه متوجه شویم چه تعدادی از لینک هایمان در گوگل ایندکس شده است

    ساده ترین روش برای اینکار اینست که آدرس سایت خودرا با افزودن عبارت site و دو نقطه به اول آن در گوگل وارد کنید.مثلا :


    site:leadermarketer.com

    که نتیجه آن مانند تصویر زیربوده و تعداد لینکهایی از سایت شما که در گوگل ایندکس شده اند را نمایش خواهد داد:

    تعداد لینکهایی از سایت شما که در گوگل ایندکس شده اند

    حتی میتوانید دایرکتوری ها و آدرسهای مختلف را نیز تست کنید به عنوان مثال تگ ها یا دسته بندی ها و تصاویر و … و از این طریق متوجه شوید تا چه میزان گوگل محتویات سایت شما را ایندکس کرده و البته بسته به زمان انتشار مطالب، سرعت ایندکس شدن آن مطلب را هم متوجه شوید.

    با توجه به تغییرات گوگل در گوگل وبمستر، این مطلب در حال ویرایش است و مرتب به روز رسانی میشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 60 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید