نقش ترافیک درست در فروش آنلاین

  • فرض کنید شما یک کتاب فروشی در یکی از فرعی های میدان انقلاب تهران دارید. جایی که مرکز خرید کتاب هست. میبینید تو کوچه شما رفت و آمدی نیست. با اینکه همون کتابهای فروشگاه بر خیابون اصلی را دارید ولی مشتری ندارید. از طرفی میدونید که قراره این کوچه در آینده نزدیک بلواری و بزرگ بشه و اونجا هم پر رفت آمد بشه. نشستین تو مغازه و با خودتون میگین چطوری فروش رو بیشتر کنم؟

    یکی میگه خب صبر کن اینجا هم پر رفت و آمد شه (سئو)

    خب فکر خوبیه و باید خودتون رو آماده کنید و شرایط لازم را فراهم کنید تا اون موقع. ولی الان چیکار کنید؟ یه تابلو نصب میکنید سر کوچه که کتابهای فلان موجود است(تبلیغات بنری).

    تک و توک مشتری میاد و اوضاع یکم بهتر میشه. دوباره همون یارو میگه اگه تبلیغات هم نمیکردی بازم یواش یواش مردم میشناختن و میومدن. پس بنظرتون میاد که بیاین و تبلیغات قابل اندازه گیری انجام بدید. هر کس میاد ازش میپرسید از کجا منو شناختید؟ بیشتری هاشون میگن از تابلوی سر کوچه (تبلیغات کلیکی قابل شمارش)

    پس میبینید که تبلیغات جواب داده ولی حالا این همه آدم رد میشه کی تابلو رو میبینه؟ به یه پسر بچه میگین ببین وایستا سرکوچه داد بزن فلان کتابها موجود است. (دیجیتال مارکتینگ).

    به به اوضاع داره بهتر میشه ولی میبینید که بعضیا از بچه یه سئوالایی میپرسن و میرن.میگین چه خبره؟جواب میده خب سئوالای تخصصی میپرسن من که بلد نیستم این مغازه سرکوچه راهنماییشون میکنه میرن از اون میخرن(اطلاعات دقیق و شفاف در سایت)

    امورات میگذره تا به مرور کوچه هم بلواری شه و همه شمارو پیدا کنند.

    حالا فرض کنید کنار شما یه فروشگاه لوازم یدکی هم هست…میگه به به، چه راه خوبی…اونم یه بچه میفرسته سر کوچه داد میزنه یاتاقان، بلبرینگ، واشر سرسیلندر!!! میفروشه؟نه چون اونجا کسی نمیره واسه این چیزا. پس جای تبلیغات هم خیلی فرق میکنه و هر ترافیکی مناسب نیست و پولی که به اون بچه میدید هدر میشه.

    اگه بچه نگه فلان کتابها چی؟ مثلا فقط داد بزنه کتاب … کتاب. بازم کسی نمیاد چون اصلا وسط این همه کتاب فروشی چرا باید بیاد تا ته کوچه؟ نظرشو اون فلان کتابها جلب میکنه و بعد میاد از بچه یا شما سئوال میپره. پس اون چیزی که بچه داد میزنه خیلی مهمه و بهش میگن “تیتر”.

    تیتر در تبلیغات فوق العاده اهمیت داره، هم به جهت جذب مشتری و هم اندازه گیری تبلیغات، چون میبینید بچه چه چیزیو داد میزنه مشتری بیشتری میاد.

    میدونم از نظرتون اینها خیلی بدیهی هست ولی باور کنید خیلی ها رعایت نمیکنند.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    این مطلب در مجموع 155 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • نسيم هاشميان
      می 6, 2021 در 8:52 ق.ظ

      بسیار عالی و دقیق بود. ممنون.

    • سعید کاظمی
      می 6, 2021 در 4:19 ب.ظ

      تو یک متن کوتاه اینقدر مفاهیم بود که بارها مطالعه اش کردم . خیلی خیلی خوب بود

      • فرشید رمضانی
        می 6, 2021 در 8:24 ب.ظ

        سلامت باشید

        • سعید کاظمی
          می 14, 2021 در 10:11 ب.ظ

          تبلیعات همسان کجای این تعریف قرار میگیره . چون با این تبلیغات دنبال ادمهایی میگردیم .که اونها هم دنبال محصول ما میگردن . اما ما چون خیلی برند و معروف نیستیم یا تو صفحه اول گوگل دیده نمیشیم .نمیتونن ما را پیدا کنن . خیلی از کسب و کارهای کوچک ، اگر منتظر بلوار شدن بمونن با سئو ، خیلیها در وسط راه بدلیل نرسیدن به درامد بی حوصله میشن . حتما باید با روشهدی زودبازده به دزامدهای اندک برسن .هم اعتماد به نفسشون زیاد میشه . هم ارام ارام در امد کسب می کنن و چون ناامید نشدن سئو و دیجیتال مارکتینگ هم بعد از مدتی به کمکشون میاد

    • طاها منفردپور
      می 6, 2021 در 11:40 ب.ظ

      عالی بود ، درست است که خیلی ساده بود ولی ایراد ما این بوده که چیزهای ساده که اصول اولیه هستند را رعایت نمی کنیم و به همین دلیل اشتباه می رویم و بعد کلی توی راه اشتباه ، هزینه می کنیم و زحمت می کشیم و نتیجه نمی گیریم .

      • فرشید رمضانی
        می 7, 2021 در 1:47 ق.ظ

        خیلی ممنون… بله اتفاقا این ساده ها را انگار راحت تر فراموش میکنیم و ندیده میگیریم.

    یک نظر اضافه کنید