دلیل واقعی خرید کردن بیشتر زنان نسب به مردان

  • خرید کردن بیشتر زنان

    زمانی که من به مردم می گویم که شغل من مطالعه الگوهای خرید زنان است، نمی توانید تصور کنید چه جوک هایی می شنوم. اکثر این جوک ها در حواشی این کلیشه دور می زند که زنان اشتهایی سیر نشدنی در رابطه با کفش، کیف دستی و بطور کلی اقلام زرق و برق دار دارند. من در پاسخ به اینها چیزی ندارم بگم، غیر از اینکه بخوام به آنها نشون بدم که اینقدر هم ساده انگارانه نباید به این قضایا نگاه کرد. و تازه در اون موقع هست که جوک گفتن تازه قطع میشه و صحبت در این رابطه خیلی جدی و جالبتر از قبل میشه!

    خرید زنان

    در نهایت، فهمیدن اینکه چرا زنان خرید می کنند اولین مرحله در وارد شدن به تجارت با اونها است.

    دلیل واقعی این موضوع جدی بودن و تا حدودی احساس مسئولیت آنها است. تقریبا در تمام جوامع موجود در جهان، زنان دارای مهمترین مسئولیت های مراقبتی هم برای کودکان و هم افراد مسن در خانواده (و حتی در بعضی از خانواده ها نسبت به تمام اعضا خانواده هستند). در این مهمترین نقش مراقبتی معمولا زنان اقدام به خرید از طرف همه اعضاء و افراد موجود در خانه می کنند.

     این لیست خیلی طولانیه: علاوه بر اینکه برای خودشان خرید می کنند، زنان از طرف شوهران، شرکا، فرزندان، همکاران، بچه های بزرگتر خانواده، دوستان، اقوام، والدین سالخورده، کسب و کار، و حتی برای فرزندان دوستانشان هم خرید می کنند، البته اگر فقط بخواهیم تعدادی از این موارد را نام ببیریم. اگر یک شخصی، در یک جایی نیاز به کادویی داشته باشد، احتمال اینکه خانمی درباره خرید این کادو، پیگیری آن، بسته بندی و کادو کردن آن، مطمئن شدن از اینکه این کادو با یک پیغام شخصی که از دل نویسنده آن آمده و نهایتا رساندن آن در روز و ساعت مشخص به دست گیرنده موعود آن فکر کند، بسیار زیاد است. من حتی گاهی اوقات فکر میکنم که تمامی صنایع در عرض یک شب نابود خواهند شد، اگر که زنان اینقدر به فکر این مسائل نباشند. شما فقط می توانید تصور این تاثیر را بر صنعت کارت تبریک در نظر بگیرید تا باقی ماجرا را بهتر درک کنید.

    این برای شما چه معنایی دارد؟ اگر شما در یک کسب و کار مرتبط با مصرف کننده مشغول هستید، این به معنای این است که زنان چند بازار در یک بازار هستند. آنها دروازه ورود به هر کس دیگری هستند. واقعا، چه دلیل جالبی برای مطالعه کردن در رابطه با تاثیر جنسیت در فروش و بازاریابی! هر زمانی که شما خدمات خوبی را به یک خانم ارائه می کنید، وی یک تاثیر مضاعف بر کسب و کار شما دارد؛ چرا که او معرف طیف وسیعی از مشتریان بالقوه دیگر می باشد و به احتمال زیاد در مورد این خدمات خوبی که از شما دریافت کرده است به دیگران هم خواهد گفت. در هر جایی از سفر خود برای بهینه سازی کردن فروش و بازاریابی خود به زنان هستید، این سه استراتژی را به خاطر داشته باشید:

    آنها را تحت عنوان “دیگران نامرئی” خطاب کنید

    زنان بطور پیوسته اقدام به ارزیابی چگونگی تاثیر خرید خود بر دیگرانی می کنند که بیشتر برایشان اهمیت دارند. خطاب قرار دادن این تاثیر گذاران غایب در طی فرایند خرید از طریق پیدا کردن اینکه چه افراد دیگری ممکن است این محصول را استفاده کنند همیشه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با انجام دادن این کار، شما ممکن است بر موانع مخفی موجود در سر راه فروش خود فائق بیایید.

    آنچنان به بررسی و مطالعه جنسیت بپردازید که برای یک بازار خارجی وقت می گذارید

    زنان و مردان در داخل فرهنگی مختص جنسیت خودشان رشد می کنند، که هر یک دارای کدهای رفتاری، سبک صحبت کردن و انتطاراتی برای تعاملات شخصی خاص خود هستند. مطالعه تاثیر جنسیت بر تمایلات خرید هنوز آنقدر غیر معمول هست که می تواند آن را به مزیتی قدرتمند برای کسب و کار شما تبدیل کند. حتی احتمال اینکه رقبای شما از این موضوع غافل باشند بسیار زیاد است.

    یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید

    از آنجایی که زنان از طرف تعداد افراد زیادی اقدام به خرید می کنند، اغلب تصمیم های خرید آنها دارای بار احساسی بیشتری می باشد. مطمئن باشید که بازاریابی شما یک ارتباط احساسی با زنانی که مورد هدف قرار داده اید برقرار سازد، چرا که یک فرایند فروش که فقط و فقط دارای جنبه عملیاتی باشد در عمل هیچ نتیجه ای در بر ندارد. داشتن یک تیم بازاریابی متعادل از نظر تعداد زنان و مردان به شما کمک می کند تا تفاوت های بسیار ریز ارتباطی را بهتر پیدا کنید که باعث می شود تا زنان فکر کنند “اینها زندگی من را بهتر درک می کنند.”

    هیچ اشتباهی مرتکب نشوید:

    هیچ مورد منفی در رابطه با کفش، کیف دستی و بطور کلی اقلام زرق و برق دار وجود ندارد (من به شما اطمینان می دهم که تمامی این موارد نیز در کمد لباس های نویسنده این مقاله جایگاه ویژه ای برای خود دارند)، اما جدا نشدن از دلایل اصلی خرید زنان بسیار حیاتی است، چرا که در غیر این صورت ریسک متهم شدن به فاقد حساسیت بودن به آواهای بازاریابی می شوید. چرا که بدون توجه به اینکه فن آوری با چه سرعتی رشد می کند و یا چقدر مردم شیوه خرید خود را تغییر می دهند، یک چیز همیشه ثابت باقی می ماند:

    زنان خرید کنندگان و مغازه رو های این دنیا هستند، و فهمیدن اینکه چرا آنها خرید می کنند بهترین پوشش بیمه ای برای کسب و کار شماست.

    نوشته بریگت برنان – 13 خرداد 1392

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 186 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • محمد رضا گل آقائی
      مارس 17, 2014 در 8:40 ب.ظ

      سلام، اومدم تو سایت یه مطلبی رو از قدیم پیدا کنم که لینکش رو بدم کسی بخونه، دیدم شکل و شمایل سایت خیلی عوض شده، اول تعجب کردم، ولی خیلی بهتر شده دستتون درد نکنه!

    • بیستون سازه آذران
      می 4, 2019 در 6:22 ق.ظ

      عالییی بود عااالی

    یک نظر اضافه کنید