مذاکره 2: یک تست اولیه که ببینید چقدر برای مذاکره آماده‌اید.

  • همین الان شرایط ظاهریت چطوریه؟ چقدر آماده‌ای که در همون جلسه اول،یه آدم مذاکره کننده به نظر بیای یا روی ناخودآگاه طرف تاثیر بذاری. هیچ وقت یادتون نره کوچک‌ترین چیزها می‌تونه روی متقاعد شدن طرف مقابلتون موثر باشه.بیایم ببینیم همین الان کجای کار وایستادیم، برای شروع کار می‌تونیم چه کارهای عملی رو شروع کنیم.برای اینکه به مرور آماده بشیم برای یک مذاکره کننده حرفه ای بودن. بحث امروز:

    مذاکره 2: یک تست اولیه که ببینید چقدر برای مذاکره آماده‌اید

    من فرشید هستم کانال لیدر مارکتر رو گوش می‌کنید و هر روز ۸ صبح قبل از اینکه روزتون شروع کنید.می تونید یه نکته مذاکره رو تو این پلی‌لیست مرور کنید.

    گیتومر که یکی از مذاکره کننده‌های حرفه‌ای دنیاست.میگه این سوالات رو از خودت بپرس و به خودت از یک تا پنج نمره بده.

    مذاکره 2: یک تست اولیه که ببینید چقدر برای مذاکره آماده‌اید

    یک: راست می‌ایستم و قوز نمیکنم.

    دو: چشمام خیلی سرحال و براقه نه خسته و پف کرده و شب نخوابیده.

    سه: سرعت حرف زدنم مناسبه، نه تند و نه آهسته.

    چهار: ارتباط چشمی خوبی دارم که اعتماد به نفسم رو به طرف مقابل میرسونه.

    پنج: شاید سیگار بکشم ولی بوی سیگار نمیدم.

    شش: لباس هام برای جلسه مناسبه. تمیز، اتو شده و مرتب.

    هفت: لوازمی که همراهم هست.کیفیت و ظاهر و برند مناسبی داره مثل کیف، خودکار، دفتر یادداشت.

    هشت: پیش از اینکه شروع کنم چک میکنم و همه چیز را آماده و مرتب می کنم.

    نه: خونسرد و آروم هستم و هیچ اضطرابی ندارم.

    ده: لبخند بر لب دارم.

    این تست رو هم خودتون از خودتون بپرسین و هم اینکه دو تا از دوستانی که باهاشون رودرباستی ندارید.اینها را در مورد شما جواب بدن. اگه حداقل یکی از اونها رتبه بالاتری از شما داشته باشه و مثلا مدیر شما باشه، ارشد شما باشه که ،خیلی هم بهتر.

    در هر موردی که نمره یک،دو یا سه داری، بدون که کافی نیست.و باید تقویتش کنی ولی در همین زمان که داری اونا رو بهتر می‌کنی، روی اون هایی که نمره چهار دادی می تونی بیشتر مانور بدید و یک کمی اونا رو بیشتر جلوه بدهید.حتی توی هر کدومش به نمره چهار هم برسی کاملا قابل قبوله و دیگه پنج که عالیه.

    توی این تست می خواد به یه نتیجه خیلی مهم برسه.می خواد بگه توی مذاکره یا سخنرانی مهم این که از نظر دیگران چطوری به نظر میاید.نه از نظر خودتون. این شروع خیلی خوبیه که یک استاندارد اولیه داشته باشی اونو تقویتش کنی و خودتو آماده مذاکره بدونی. ما مثلا قبلا هم گفتیم که تو همون ۱۲ ثانیه اول بدون اینکه حتی صحبت ها شروع شده باشه باید ناخودآگاهِ طرف را به سمت خودمون مثبت کنیم.تقویت این استانداردها البته تو همین مراحل اولیه و مقدماتی می‌تونه خیلی کمک کنه.

    توی مقدمه هم خدمتتون گفتم که مذاکره باید به خلقیات شما اضافه بشه.از ابعاد مختلف روش کار کنیدوتوی اون تقویت بشین که هر کاری که انجام می دید حتی اگر تعمدی هم هست ولی تصنعی به نظر نیاد و بتونه کارایی لازم خودش رو داشته باشه.توصیه می‌کنم اگه تازه به جمعمون اضافه شدید.لطفاً مقدمه این پلی لیست رو درباره مذاکره گوش کنید تا از این پادکست‌های کمتر از ۵ دقیقه بهره بیشتری ببرید. ممنون از همراهیتون سلامت باشید و خدانگهدارتون.

    لینک پادکست این ویدیو در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 18 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید