من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش سوم

  • من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش اول من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش دوم من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش سوم ————————————————————————————- بعد از بررسی شبکه های اجتماعی در دو بخش قبل که البته بیشتر آنها در ایران هم مورد استقبال قرار گرفته اند ، در این بخش و در آخرین قسمت شبکه هایی را بررسی میکنیم که کمتر از آن استفاده میشود ولی به طور حتم در معرفی و برندینگ ما نقش به سزایی دارند . به خصوص اگر پادکست و ویدئو مارکتینگ در بازاریابی شما نقش زیادی دارد آنها را از دست ندهید .

    [caption id="attachment_215014" align="aligncenter" width="1030"]آشنایی بیشتر با یوتیوب آشنایی بیشتر با یوتیوب[/caption]

    یوتیوپ – Youtube

    همه ما با شبکه یوتیوپ آشنا هستیم، اما آیا می توانید از خدمات ویدئو برای کمپین های بازاریابی استفاده کنید؟ خوب، در حقیقت باید گفت بستگی دارد. اگر شما در ارائه پیشنهاد یا اشتراک گذاری تجربه خود هستید، دیگر دلیلی وجود ندارد که نخواهید یا نتوانید ویدئو های کاربردی که ارائه کننده اطلاعات مفید به مشتریان شماست را تهیه و منتشر کنید. همچنین می توانید در این زمینه به تولید تیزر های تبلیغاتی و یا حتی گزارشاتی از پشت صحنه فعالیت های خود برای ارائه به مشتریان و مخاطبان خود فراهم کنید.

    با این وجود، زمانی که این آمار و ارقام را در رابطه با ویدئو های یوتیوپ می بینید، ممکن است به یکباره اقدام به تهیه محتوای ویدئویی برای انتشار در کانال یوتیوپ خود بکنید.
    • بیش از یک میلیارد کاربر در ماه از این شبکه بازدید می کنند
    • بیش از 6 میلیارد ساعت ویدئو در طی یک ماه بر روی این شبکه دیده می شود که به معنای 1 ساعت ویدئو به ازای هر یک نفر موجود بر روی کره زمین است
    • در هر دقیقه 100 ساعت ویدئو بر روی این شبکه آپلود می شود
    • 80% ترافیک وارد شده به این شبکه از خارج از ایالات متحده می باشد
    • شبکه یوتیوپ برای 61 کشور مختلف و به 61 زبان مختلف بومی سازی شده است
    • بر اساس اطلاعات حاصل آمده از نیلسون، بیشتر از هر شبکه کابلی دیگر در ایالات متحده توسط افراد با سن 18 تا 34 سال مشاهده می شود.

    بدلیل آنکه گوگل این شبکه را در مالکیت خود دارد، این ویدئو ها از رتبه بندی بسیار خوبی در نتایج جستجوها برخوردار می باشند، که در نتیجه برای رتبه بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بسیار مناسب می باشد.

    قبل از اینکه وارد فعالیت در این شبکه شوید، به این نکات توجه خاصی را مبذول کنید:
    • لینکی از دیگر پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی مختلف دیگر به این پروفایل اضافه کنید
    • همیشه بگونه ای فعالیت کنید که در همان 15 ثانیه اول موفق به جلب توجه مخاطب خود شوید
    • با درخواست از مخاطبین برای پسندیدن یا مشترک کانال شما شدن در حقیقت از یک ترغیب کننده استفاده کنید
    • نسبت به تامین محتوا به صورت مرتب و بر اساس زمانبندی خاص اقدام کنید
    • سعی کنید همیشه از عناوین، برچسب ها و توضیحات مرتبط و جلب توجه کننده استفاده کنید.
    برخی از کانال های شبکه یوتیوپ که موجب شعله ور شدن خلاقیت در ذهن شما می شود شامل GoPro و TED می شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا مجله AdWeek اقدام به قرار دادن Playstation، Warner Bros و  Call of Duty در لیست 10 برند برتر فعال در یوتیوپ کرده، به این مطلب مراجعه کنید. آشنایی با شبکه اجتماعی واین - vine

    واین — Vine

    یکی از هیجان انگیز ترین شبکه های اجتماعی که از بالاترین سرعت رشد نیز برخوردار می باشد، واین است. در حالیکه ساختار ویدئو 6 ثانیه ای آن ممکن است موجب جذب آن تعدادی مخاطبینی که در اینستاگرام فعالیت می کنند نشده باشد – در حدود 80 میلیون کاربر ثبت شده در برابر 400 میلیون کاربر در اینستاگرام – اما در طی سالیان اخیر ذهن و توجه برندهای بسیاری را به خود جلب کرده است. اینها برخی دیگر از مزایای استفاده از واین است: تا سال 2017، دو سوم از ترافیک اطلاعاتی موبایل ها شامل ویدئو می شود، در هر ثانیه 5 توئیت شامل یک لینک از شبکه واین خواهند بود، و یک فایل ویدئویی که نماد واین را بر روی خود داشته باشد تا 4 برابر از احتمال بیشتر دیده شدن نسبت به دیگر ویدئو ها برخوردار خواهد بود. هنوز قانع نشده اید که واین قادر به کمک کردن به برند شماست؟ این نمونه ای از یک داستان موفقیت بسیار بزرگ می باشد. کمپین شرکت هوندا با عنوان “ماشین جدید می خواهید”، این کمپین در شبکه واین 1020 دنبال کننده جدید بدست آورد. این موضوع شاید خیلی اعجاب انگیز نباشد اما زمانی که آن را با میانگین تعداد دنبال کننده جدید خودش در طی شش ماهه قبلی فعالیتش مقایسه کنید، به این نتیجه می رسید که این تعداد دنبال کننده بسیار قابل توجه می باشد. این کمپین در شبکه واین همچنین موجب نام برده شدن هوندا برای بیش از 2292 مرتبه در این شبکه شد. اغلب برندها برای دستیابی به آگاهی از برند یا معرفی یک محصول یا خدمت جدید می توانند از شبکه واین استفاده کنند، خصوصا اگر هدف گذاری برای این کار را جمعیت 18 تا 20 ساله قرار داده باشند. موضوع قابل توجه در این رابطه این است که استفاده از این روش تقریبا ارزان تمام شده و دست شما را در تعیین نوع محتوا از جمله استفاده از سرگرمی و . . . باز می گذارد. همچنین از شبکه واین می توان برای برگزاری مسابقات و برنامه های تعامل با مشتری از طریق فراخوانی برای تهیه یک ویدئو بر اساس محصول یا خدمات شما نیز استفاده کرد. در استفاده از این شبکه این موارد را مورد توجه قرار دهید:
    • خلاق باشید
    • برای کارهای خود از یک سه پایه استفاده کنید
    • قبل از اقدام به عکسبرداری مطمئن شوید که تصویر شما بخوبی تنظیم شده
    • از صداگذاری و نورپردازی مناسب استفاده کنید
    • تصاویر خود را زمان بندی کنید
    • از یک توضیح خوب و هوشمندانه برای تصاویر خود استفاده کنید
    • کاربران این شبکه اغلب از ساعت 10 تا 11 صبح و در روزهای شنبه و یکشنبه فعال هستند
    برخی از برندهایی که از امکانات و فرصت های بالقوه نهفته در این شبکه بهره می برند عبارتند از Oreo،  Airbnb، Samsung، Dunkin’ Donuts و  General Electric. آشنایی با فوراسکوار و یلپ

    فوراسکوآر  و یا   یِلپFoursquare and / or Yelp

    از جمله زیرساخت هایی که خیلی مرتبط و مشابه با ساختار شبکه های مشابه فیسبوک و توئیتر نیستند، می توان به شبکه های اجتماعی از قبیل فوراسکوآر و یِلپ اشاره کرد. اگر شما دارای کسب و کارهایی از نوع به اصطلاح خشت و گلی یا فیزیکی مانند یک رستوران، بار، کافی شاپ یا هر چیزی مشابه آن را هستید، اینچنین شبکه ها می توانند برای شما بسیار مفید واقع شوند. این شبکه ها همچنین می توانند برای شرکتهایی که ارائه دهنده خدمات به مصرف کننده نهایی هستند و به اصطلاح B2C (بی تو سی) خطاب می شوند، نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

    قدرت زیرساخت هایی مانند فوراسکوآر و یِلپ این است که این شرکت ها بر قدرت پیشنهادات دهان به دهان از طرف مشتریان قبلی و همچنین شناسایی کسب و کارهای محلی وابسته می باشند. از آنجایی که در بازاریابی دهان به دهان بازدید کنندگان تصمیمات نهایی خرید خود را بر اساس نظرات و دیدگاه مشتریان پیشین شکل می دهند، بنابراین این شیوه می تواند به عنوان یکی از قدرتمند ترین ابزاری که صاحبان کسب و کار می توانند کسب و کار خود را بر مبنای آن شکل دهند در نظر گرفته می شوند.

    فوراسکوآر از چیزی در حدود 85 میلیون کاربر برخوردار بوده و حضوری قوی بر روی دستگاه های قابل حمل دارد. فوراسکوآر همچنین اقدام به ترغیب کاربران برای برقراری تعامل با یکدیگر می کند و برای کمک کردن به افراد برای ملاقات با یکدیگر در مکانی خاص بسیار مناسب می باشد. اگر کسب و کار شما بیشتر با هدف کسب و جذب سود از جمعیت جوانان و نوجوانان که جمعیتی فعال از نظر اجتماعی محسوب می شوند، شکل گرفته است؛ بنابراین استفاده از این شبکه برای رشد و گسترش آن بسیار مناسب می باشد.

    در مقام مقایسه، یِلپ قدری شناخته تر بوده و ماهانه از مجموع 170 میلیون نفر بازدید کننده فعال برخوردار می باشد. نتایج مربوط به یِلپ نیز بیشتر از موارد دیگر در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. این شبکه همانند فوراسکوآر به روز و کارآمد می باشد، اما برای جمعیتی با میانگین سنی بالاتر از جمعیت فوراسکوآر مناسب می باشد و با توجه به اظهار نظر Marketing Land بیش از دو سوم مطالب درج شده بر روی آن در ارتباط با صنایعی غیر از غذا و نوشیدنی می باشد.

    زمانی که نوبت کار و فعالیت در شبکه ها و زیر ساخت هایی از قبیل فوراسکوآر و یِلپ می رسد، در نظر داشتن این نکات از اهمیت بسیاری برخودار می باشد:
    • حتما توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات کسب و کار شما (از قبیل ساعات کار، آدرس محل کار، منو محصولات و خدمات، آدرس وبسایت رسمی و . . .) کاملا بروز و جدید باشد
    • بازخورد دریافتی را زیر نظر داشته و به نگرانی های موجود بدرستی پاسخ دهید
    • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید – این نکته بیش از پیش برای شبکه یِلپ موثر می باشد
    • اطلاعاتی تکمیلی را در رابطه با کسب و کار خود به اشتراک بگذارید، این اطلاعات می تواند در مورد چگونگی رزرواسیون، شرایط پیدا کردن جای مناسب پارک برای خودرو و اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پرداخت صورتحساب باشد
    • در هر مطلب خود تصاویری را نیز بگنجانید

    علاوه بر دریافت فرصتهای تبلیغات رایگان که از این زیرساخت ها برای شما بدست می آید، امکان راه اندازی کمپین های مختلفی نیز برای شما وجود دارد. در گذشته و با همکاری زیرساخت فوراسکوآر کانال تلویزیونی History Channel اقدام به برگزاری یک سفر کرده بود، که در این بین یک رستوران نیز اقدام به ارائه دسر رایگان کرده و این مهمانان در ازای استفاده از خدمات هتل استاروود نیز امتیازی را برای مراجعات بعدی خود ذخیره می کردند و شرکت پپسی هم به آنها بلیط شرکت در یک کنسرت را ارائه می کرد.

    آیا تا کنون در استفاده از بستر های اجتماعی به موفقیتی دست پیدا کرده اید؟ اگر اینچنین بوده از کدام شبکه ها؟ و به نظر شما چرا آن شبکه برای کسب و کار شما مفید واقع شده است؟ ممنون از وقتی که در سایت من میگذارید  فرشید رمضانی | مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ | سوشیال مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 268 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید