چرا برای فروش در سطح شبکه های اجتماعی نیاز به داشتن یک برند قدرتمند داریم؟

  • آیا می دانستید که برخوردار بودن از یک برند قدرتمند برای ایجاد کردن فروش ادامه دار و بلند مدت و رشد آن بسیار حیاتی و مهم است؟ شما شاید در رابطه با هویت برند خود زیاد سرمایه گذاری نکرده باشید (یا شاید هم کرده باشید!)، اما به هر روی این بدان معنا نیست که شما دارای یک برند نیستید.

    اگر با این واژه زیاد آشنا نیستید، در خط بعدی خلاصه ای از مضمون آن را می بینید:

    “هویت برند شما بطور ساده شکل و ترتیبی است که دیگران شما و کسب و کار شما را به آن صورت می بینند.”

    داشتن یک برند قدرتمند
    چرا برای فروش در سطح شبکه های اجتماعی نیاز به داشتن یک برند قدرتمند داریم؟

    آثار و نشانه هایی که آنها برای مشخص کردن چگونگی احساس خود نسبت به شما و برند شما مورد استفاده قرار می دهند، عبارتند از:

    • برند سازی بصری شما (لوگو، رنگها و . . . )
    • بانگ و آوای شما در محیط رسانه های اجتماعی و البته وبلاگ شما (رسمی، غیر رسمی و . . . )
    • کیفیت محصولات و خدمات شما
    • چگونگی پاسخ دادن شما نسبت به سوالات و شکایات مشتریان
    • اینکه آیا در کسب و کار خودتان بصورت اخلاقی رفتار می کنید یا خیر، و اینکه چقدر از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر هستید
    • ارزش ادراک شده محصولات و خدمات شما (به عنوان مثال، یک شرکت اقدام به فروش ویجت به قیمت 1 سنت می کند، ممکن است ارزان قیمت و بی ارزش به نظر برسد، و در همین شرایط آن شرکتی که اقدام به فروش همان محصول به قیمت یک دلار می کند، به عنوان ارائه کننده محصولات و خدماتی با کیفیت بالا در نظر گرفته شود.)

    به خاطر داشته باشید که مردم برای برند های فوق العاده و عالی حاضر به پرداخت قیمت های آنچنانی نیز می باشند! استارباکس و اَپل از این دست شرکتها و برندها می باشند.

    همچنان که مردم اقدام به جمع آوری این اطلاعات در مورد شما می کنند، در مورد اینکه آیا باید به شما اعتماد کنند یا خیر نیز تصمیم می گیرند، و در نهایت در مورد این موضوع تصمیم می گیرند که آیا باید اقدام به خرید از شما بکنند یا خیر؟ با این وجود، این تنها به معنای یک بار خرید نمی باشد. زمانی که مردم یک تجربه خوب نسبت به از خرید شما داشته باشند – به معنای اینکه آنها به ارزش قابل توجهی در محصول شما دست یافته باشند و از فرایند خرید نیز تجربه خوبی را احساس کرده باشند – احتمال اینکه برای دفعات بعدی نیز اقدام به خرید از شما بکنند بسیار زیاد می باشد . . . و این شرایط ایده آل است!

    چگونه برند خود را قوی و پرقدرت کنیم

    همه اگر از چگونگی آن خبر داشتیم، مطمئنا از برندهای پرقدرتی برخوردار می بودیم، درست است؟؟ زمانی که نوبت به ساخت و ایجاد یک برند آنلاین قوی و پرقدرت می رسد، در حالیکه برخی قوانین خوب و عمومی برای دنبال کردن وجود دارد که در چگونگی ادراک مردم و مخاطبین نسبت به شما بسیار تاثیر گذار است، باز هم باید بدانیم که هیچ نسخه جادویی در این رابطه وجود ندارد.

    1- بدانید که برند شما خواهان انتقال چه پیامی به مخاطبین خودش می باشد.

    قبل از اینکه برند آنلاین قوی و پرقدرتی داشته باشید، اول باید بخوبی بدانید که برند شما چیست! (یا اینکه شما می خواهید برند شما چه باشد.) چه تفاوتی با رقبای خود دارید؟ چه نیازهایی از مشتریان، مراجعان و دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی را برآورده می کنید؟ رسالت سازمان شما چیست؟ ارزشهای درونی و اصلی سازمان شما چه مواردی هستند؟

    اینها همگی سوالات مهمی است که شما باید قبل از شروع به داشتن یک حضور پرقدرت برای برند خودتان نسبت به دیگران به آنها بیندیشید.

    2- در برخورد اول تصویر خوب و مناسبی از خود بر جای بگذارید.

    وبسایت و پروفایل های ما در شبکه های مختلف اجتماعی مطالب بسیار زیادی را در رابطه با شما بیان می کنند. کاربران جدید، در 5 تا 8 ثانیه اولیه از ورود خود نسبت به میزان قابل اعتماد بودن، میزان حرفه ای بودن شما و اینکه آیا شما ارزش توجه کردن دارید یا خیر، تصمیمی را اتخاذ می کنند.

    به این دلیل، من صاحبان کسب و کارها را به سرمایه گذاری در داشتن وبسایت و داشتن یک تصویر پروفایل و لوگو با ظاهر حرفه ای تشویق می کنم. همچنان که برای همه آشنا است، نقل قولی قدیمی اینچنین می گوید که: “هرگز شانس دوباره ای برای ایجاد یا اصلاح تصویر ایجاد شده در برخورد اول برای شما وجود ندارد.” بنابراین قبل از اینکه مشتریان احتمالی فرصتی حقیقی برای شناختن شما در اختیار داشته باشند، خطر از دست دادن آنها را نپذیرید. بدانید که خوب و موجه به نظر رسیدن همیشه نیمی از نبرد در این راه سخت و دشوار است.

    3- مشکلات بازار هدف خود را حل کنید.

    تنها راه خوب و مناسب برای ساختن یک برند قوی و پرقدرت آنلاین تلاش بسیار زیاد به منظور حل مشکلات و خطاب قرار دادن نقاط درد بازار هدف خودتان می باشد.

    یکی از بهترین راهها برای انجام این امر از طریق فراهم آوردن اطلاعات با ارزش و ارائه آنها به دنبال کنندگان از طریق وبلاگ خودتان و رسانه های اجتماعی در اختیار شما می باشد. زمانی که بطور مستمر اقدام به فراهم آوردن اطلاعات با ارزش می کنید، مردم به واقع شروع به اعتماد کردن به شما می کنند و در زمان احساس مشکل و نیاز به تجربه و استفاده از مشاوره این شما هستید که به آن مراجعه می کنند (و حتی زمانی که در نهایت هم ممکن است باز از شما خرید نکنند!)

    4- همواره ثابت قدم باشید.

    تمام مواردی که تاکنون در مورد آنها صحبت کرده ایم – لوگو، رنگها، صوت، پیشنهاد ارزش منحصر به فرد، ارزش تدارک شده برای محصولات و … شما – باید در تمامی زیرساخت های اطلاع رسانی شما بطور یکسان و ثابت طراحی و مورد استفاده قرار بگیرد. این بدان معناست که ظاهر و احساس وبسایت و تمامی پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی را باید یکسان نگاه دارید و هر یک از محتوای و استراتژی مورد استفاده در هر یک از پروفایل های شما در هماهنگی با دیگر پروفایل های شما باشد.

    این موضوع همچنین به این معناست که صدای شما نیز حتی در پیام هایی که احیانا بصورت پادکست یا . . . ارائه می کنید باید با یکدیگر در پروفایل های مختلف یکسان باشد، چرا که مخاطبین شما این موضوع را به خوبی فهمیده و تنها در صورت اعلام آن تنها توسط یکی از آنها تمامی تلاش های شما حتی در طی سالیان پیش لطمه می بیند.

    برند شما مهمترین و با ارزش ترین دارایی کسب و کار شما می باشد، بنابراین زمانی قابل قبول را برای شناساندن آن به دیگران صرف کنید و سعی کنید حتما چیزی از طرف شما به مخاطبین شما انتقال داده شود که واقعاً خواستار انتقال آن به همان صورت هستید.

    شما برند خودتان را به چه صورتی تعریف می کنید؟ به منظور ارتقاء وضعیت شناخت از برند خود و در نهایت افزایش فروش خود چه راهکارهایی را انجام داده و پیشنهاد می کنید؟

    نویسنده: کتی اولچ – 12 آبان 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 42 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید