پنج نکته ناشناخته برای موفقیت در تبلیغات ویدیویی

  • ویدئو اگر بخوبی مورد استفاده قرار بگیرد، یکی از قدرتمند ترین اشکال داستان گویی در جهان به شمار می آید. در حقیقت صدا و حرکت موجب ایجاد احساس و ارتباط بسیار زیادی در وجود یک فرد می شود. ویدئو از قدرت خنداندن، به گریه انداختن، اندیشیدن به ایده های بزرگ و حتی ترغیب کردن افراد به انجام دادن کاری برخوردار می باشد. در حالی که انتظار می رود استفاده از تبلیغات ویدئویی سالانه با رشدی معادل 21 درصد مواجه شود، در هیچ دوره ای در تاریخ خود بهتر از حال حاضر به عنوان یک عامل تولید محتوا در نظر گرفته نمی شد.

    خواه قصد شما از استفاده کردن از ویدئو سرگرمی، اطلاع رسانی یا ترغیب به انجام کاری باشد، قبل از شروع کمپین بعدی خود در حوزه تبلیغات ویدئویی همچنان موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

    این ها 5 راهکار مختلف و نو برای یک ابتکار ویدئویی برای پیشبرد تبلیغات ویدئویی شما می باشد.

    1- به فراتر از 15 و 30 ثانیه بیندیشید.

    هر کسی بخوبی می داند که امروزه مصرف کنندگان در حال نقل مکان یا مهاجرت به دنیایی هستند که در چندین و چند صفحه نمایش مختلف تعریف می شود. همچنان که مردم بخش بیشتری از زمان آزاد خود را بر روی دستگاه های دیجیتال صرف می کنند، منابعی که در حوزه تبلیغات هزینه می شوند باید دنباله رو چشم و نگاه مخاطبان باشند. به عنوان یک بازاریاب شما دیگر محدود به قالب های تصویری و ارتباطی و استاندارد های قدیمی که زمانی مورد توجه تلویزیون و مورد حمایت آن بود، نیستید. با اندیشیدن به چیزی فراتر از قالب و استاندارد 15 و 30 ثانیه ای که به گذشته مربوط می شود، شما می توانید داستان ها و مطالب جذاب و غنی را برای مخاطبین خود تهیه کنید که سرشار از احساسات بوده، از قدرت تاثیر گذاری بالایی برخودار هستند و همچنین به راحتی به یاد آورده می شوند.

    مرور مطالب و محتوا در محیط دیجیتال اغلب در زمان های خالی افراد صورت می پذیرد که به معنای اینست که مخاطبان شما زمان بیشتری برای پرداختن به ویدئو های طولانی مدت در اختیار دارند و این ویدئو ها می توانند بازه زمانی تا 3 دقیقه هم داشته باشند.

    ویدئو مارکتینگ

    2- مخاطب خود را به انجام یک کار یا نشان دادن عکس العمل مجبور کنید.

    ویدئو شما می تواند به عنوان یک طعمه عمل کند، اما ترغیب کننده مورد استفاده قرار گرفته در آن در حقیقت مانند یک لقمه یا خوراک سبک می باشد. هنگام فعال سازی کمپین ویدئویی، تشخیص و تعیین میل شما مبنی بر چگونگی عکس العمل نشان دادن مخاطب شما برای حداکثر نرخ بازگشت سرمایه موضوع مهمی است. در پایان ویدئو خود از یک ترغیب کننده ای استفاده کنید که به بیننده شما، بازدید از سایت شما یا مشترک شدن در کانال ارتباطی شما با مخاطبین را یادآوری می کند. با صرف هزینه ای به نسبت اندک هم می توانید از برخی شرکتهای فعال در زمینه تهیه و تولید بنرهای تبلیغاتی و ویدئو های تبلیغاتی که در آنها گزینه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هم لحاظ شده باشد استفاده کنید، از جمله این شرکت ها می توان به شرکت  Virool اشاره کرد.

    3- به منظور درگیر ساختن مجدد مخاطب خود اقدام به هدف گذاری مجدد بازار خود بکنید.

    یکی از اشتباهاتی که اغلب بازاریابان مرتکب آن می شوند اینست که تصور می کنند مردم بلافاصله پس از دیدن ویدئو تبلیغاتی آنها اقدام به خرید می کنند. در این رابطه فکر کنید: آخرین باری که خودتان چنین رفتاری داشتید، چه زمانی بود؟ مشتریان قبل از اتخاذ یک تصمیم خرید نیاز به یادآوری در سطح چندین نقطه تماس مختلف دارند. ویدئو تهیه شده توسط شما قلّابی برای تحریک مردم در رابطه با محصول شما می باشد، اما قبل از اینکه این مشتریان تحریک شده به سایت شما بازگردند و خریدی را انجام دهند، نیاز به چندین و چند یادآوری مختلف دارند.

    4- از اطلاعات برای پیدا کردن مخاطب و هدف قرار دادن آن استفاده کنید.

    حجم قابل توجهی از اطلاعات در رابطه با مصرف کننده در سطح اینترنت قابل دسترسی می باشد که در پیدا کردن نوع مناسب مخاطب قابل استفاده می باشد. با ترکیب کردن سه گروه مختلف از اطلاعات موجود، بهترین استفاده را از بودجه موجود و در اختیار خود ببرید:

    گروه اول: که از آن تحت عنوان اطلاعات شما یا اطلاعات حاصل از بخش مدیریت ارتباطات مشتری (CRM) شما حاصل شده و شما مالک آن هستید.

    گروه دوم: اطلاعات یک شخص دیگر، خواه این شخص خودش منتشر کننده اطلاعات باشد یا این اطلاعات از یک زیرساخت انتشاراتی دیگر حاصل آمده باشد که شما هم عضوی از آن هستید.

    گروه سوم: اینها چیزی شبیه به BlueKai یا Nielsen هستند که به عبارتی می توان از آنها تحت عنوان غول های دنیای اطلاعات نام برده می شود.

    اگر شما این مجموعه ها را با هم ترکیب کنید، بطور موثر قادر به هدف گذاری مخاطبین خود بدون اتلاف یا حداقل میزان اتلاف منابع موجود خود خواهید بود. اگر بتوانید متوجه شوید که چه افرادی به پیام ها عکس العمل نشان می دهند و این عکس العمل تحت چه شرایطی صورت می پذیرد، قادر به بهینه سازی کمپین خود و تکرار کردن موفقیت خود با دیگر مشتریان مشابه و هم فکر فعلی خود هستید.

    5- استفاده از ویدئو سخت است، اما غیر ممکن نیست.

    اگر کسی ویدئو عرضه شده توسط شما را تماشا نکند، چه فایده و نتیجه ای برای شما حاصل می شود؟ در رابطه با ویدئو خود هوشمندانه عمل کنید و از طریق مشارکت با یک شرکت معتبر و قابل اعتماد که می تواند به شما در دسترسی پیدا کردن به مخاطبین در سطح چندین انتشار دهنده و زیرساخت کمک کنند نسبت به فعال سازی کمپین خود اقدام کنید. همواره شاخص های کلیدی عملکرد خودتان را پیش از آغاز شناسایی کنید. آیا خواهان بهره مندی از دفعات بازدید بیشتر، تعامل اجتماعی و نرخ کلیک بالاتری هستید؟ زمانی که ویدئو شما آماده و منتشر شد، با دقت آن را زیر نظر بگیرید و در صورت عدم رضایت از نتایج انتشار آن را متوقف سازید. البته با مطالعه دقیق نتایج خواهید دید که تغییرات بسیار کوچکی برای بهینه سازی این ویدئو وجود دارند که در صورت اجرا شدن قادر به چندین برابر ساختن نتایج حاصل از سرمایه صرف شده از طرف شما می باشند.

    نویسنده: الِکس دِبِلوف – 8 بهمن 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 45 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Majid Saidii
      فوریه 7, 2015 در 10:35 ب.ظ

      (یکی از اشتباهاتی که اغلب بازاریابان مرتکب آن می شوند اینست که تصور می کنند مردم بلافاصله پس از دیدن ویدئو تبلیغاتی آنها اقدام به خرید می کنند. )
      متاسفانه این ایراد در همه موارد تبلیغاتی وجود دارد.. هر شرکتی که تبلیغ می کند بلافاصله منتظر مشتری است.. یا بازاریابی که محصول خودش رو به هر طریق به نمایش می گذارد بعدش منتظر نتیجه می نشیند. در صورتی که روند تبلیغات باید با برنامه ریزی دقیق و بطور جاری ادامه داشته باشد تا در ذهن مصرف کننده حک شود و حس ترغیب برای خرید بوجود آِید.

      • فرشید رمضانی
        فوریه 8, 2015 در 1:13 ق.ظ

        ممنون . البته در راستای همان تبلیغات جاری که میفرمایید ، گاهی میشود به تبلیغات زودبازده و یا میان مدت هم فکر کرد که حتی عیبی هم ندارد اگر بلافاصله منتظر مشتری هم باشیم . ولی منظور و منطق فرمایش شما درست است و کار اصولی و سود ماندگار از همان برنامه ریزی دقیق و جاری بدست می آید .

    • رضا
      می 8, 2015 در 10:05 ب.ظ

      من هم با نظر آقا فرشید موافقم. امروزه نمیشه فقط روی تبلیغات زود بازده سرمایه کذاری کرد. به دلیل رقابت بالا، عملاً این کار هزینه های بالایی رو هم در بر داره.

    یک نظر اضافه کنید