من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش دوم

  • من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش اول من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش دوم من از کدام بستر شبکه های اجتماعی باید استفاده کنم؟ بخش سوم ————————————————————————————- در بخش اول ، فیسبوک ، توییتر و لینکداین را با هم بررسی کردیم ، در این مطلب شبکه های مطرح دیگر را مرور میکنیم .

    تاثیر شبکه های اجتماعی - مشاور سئو

    گوگل+ — Google+

    شاید بتوان گفت که مهمترین و جالبترین نکته در مورد شبکه گوگل+ جذابیت و کاربردی بودن آن هم برای افراد حرفه ای و هم برای افراد عادی به منظور گذراندن وقت می باشد. دلیل این موضوع هم اینست که در این شبکه شما قادر به سازماندهی ارتباطات خود در محافل مختلف هستید. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود یک ویدئو جالب را با دوستان و اعضا خانواده خود به اشتراک بگذارید و این در حالی است که این ویدئو برای همکاران شما در محیط حرفه ای قابل مشاهده نمی باشد.

    البته، ما پیش از می دانیم که شما این پرسش را مطرح می کنیم که گوگل+ در برابر رقیب سرسخت خود فیسبوک به چه میزانی از محبوبیت دست یافته است. تا تاریخ اکتبر 2013 جمعیتی مشتمل بر 300 میلیون نفر بصورت فعال در طی ماه در شبکه گوگل+ حضور داشته اند. و از این تعداد حدود 53% کاربران اعلام کرده اند که دارای تعاملی مثبت و سازنده در این شبکه با برندهای مختلف بوده اند.

    اما شاید بیشترین مزیت این شبکه اجتماعی وابستگی و همبستگی آن با شناخته شده ترین و پرکاربرد ترین موتور جستجو فعال در جهان می باشد. این بدان معناست که زمانی که شما اقدام به انتشار یک لینک از محتوای منتشر شده قبلی خود از وبلاگ یا سایتی یا در محیط گوگل+ می کنید، این موضوع تاثیر بسزایی در رتبه بندی نتایج جستجو برای شما دارا می باشد. و این موضوع هیچ ارتباطی به حوزه فعالیت شما ندارد. همچنین حقیقت دیگری در این رابطه اعلام می کند که شما با استفاده از این شبکه در شبکه ای از گوگل قرار می گیرید که خود شامل شبکه های دیگری از قبیل گوگل درایو، نقشه های گوگل و یوتیوپ می شود.

    اینها مواردی کاربردی هستند برای بهینه سازی پروفایل گوگل+:
    • دقیقا همانند توئیتر در ارسال های خود از هشتگ استفاده کنید، تعداد مطلوب این هشتگ ها 2 تا 3 مورد در هر ارسال می باشد.
    • در این زیرساخت همچنین می توانید از هشتگ هایی برای مطلع شدن از مطالب مهم و کمپین های مطرح شده مطلع شوید، اما پیش از هر کاری باید این هشتگ ها را مورد بررسی قرار داده و هشتگ های مناسب با کسب و کار خود را پیدا کنید.
    • فعالیت خاص داشته باشید، این کار به شما کمک می کند که به مخاطب هدف خود راحتر دست پیدا کنید.
    • از عناوین مناسب بهره ببرید.
    • گوگل+ یک زیرساخت مناسب هم برای انتشار تصاویر و هم برای انتشار محتوای متنی است، بنابراین سعی کنید از هر دو فرصت بخوبی استفاده کنید.
    • نظرات مطرح شده در پروفایل گوگل+ خود را در وبلاگ یا سایت خودتان هم قرار دهید.
    • به تبلیغات گوگل+ توجه ویژه ای داشته باشید.
    • بهترین زمان برای نشر محتوا ساعات 9 تا 11 صبح است، از نشر محتوا در ساعات 6 تا 7 بعد از ظهر در این شبکه اجتناب کنید.
    بر خلاف این حقیقت که شبکه گوگل+ از افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران خود برخوردار بوده است، هنوز تعداد بیشماری از افراد در رابطه با این شبکه و کاربرد های آن مطلع نیستند. به شما پیشنهاد می کنیم که به لیست 10 صفحه برتر در این شبکه مراجعه کنید. در این لیست شرکتهایی از جمله تویوتا، پپسی، H & M، و نیویورک تایمز نیز قرار دارند.

    تاثیر شبکه های اجتماعی - مشاور سئو

    اینستاگرام — Instagram

    اینستاگرام از تعداد قابل توجه 200 میلیون کاربر فعال برخودار می باشد که بطور روزانه اقدام به انتشار 60 میلیون تصویر می کنند. اما این موضوع به این معنا نیست که این تمامی این شبکه مناسب حال همه افراد است. از آنجایی که این شبکه اجتماعی با زیرساخت تصویر و ویدئو است برخی از حوزه ها نسبت به بقیه ممکن است بهتر از آن سود ببرند. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه های غذا، مد و کالاهای تجملاتی یا صنایع مرتبط با سبک زندگی و . . . فعالیت داشته باشید شبکه اینستاگرام گزینه بسیار مناسب برای شما می باشد.

    چیزی که باعث می شود تا اینستاگرام زیر ساختی جذاب به نظر برسد اینست که این شبکه می تواند شخصیت مورد نیاز برند را جهت آگاهی بیشتر از برند و شناخت آن تامین کند. این بدان معناست که حتی برخی از برندهایی که دارای فعالیت رسمی تر نسبت به بقیه برند ها هستند می توانند از طریق ارائه محتوای خلاقانه، فکاهی و شاد کمی باز تر به فعالیت خود ادامه دهند و جنبه دیگری از کسب و کار را به مصرف کننده و مخاطب نشان دهند. علاوه بر این، شما می توانید با استفاده از تصاویر به نمایش و معرفی محصولات، نشان دادن پشت صحنه تولید محصولات و خدمات و یا اعلام خبر رویدادها یا برنامه های آینده خود اقدام کنید. همچنین از طریق تشویق بازدید کنندگان به تهیه تصاویری مرتبط با برند شما به منظور شرکت در مسابقات یا برقراری حس وفاداری مخاطب به برقراری تعامل بپردازید.

    استفاده از اینستاگرام بطور کلی دارای دو مزیت عمده و مهم می باشد. یک مزیت اینکه، استفاده از تصاویر در رسانه های اجتماعی بطور روز افزون بیشتر و بیشتر می شود. جیسون دیمرز در مطلبی بطور کامل به این موضوع پرداخته و نشان داده است که تصاویر از قابلیت جلب توجه بسیار زیادی برخوردار بوده و می توانند منجر به ارتقاء وضعیت رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو باشند. مزیت مهم دیگر داشتن فعالیت در محیط اینستاگرام این است که این شبکه در مالکیت فیسبوک می باشد، بنابراین اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام شما در محیط فیسبوک به نوعی فرصتی غیر قابل چشم پوشی است.

    اینها تعدادی از نکات مهم در رابطه با استفاده از این شبکه کاربردی است:
    • در زمان انتشار مطالب همیشه مخاطب خود را مد نظر داشته باشید
    • تصاویری را برای عرضه و انتشار تهیه کنید که به بهترین نحو معرف برند شما باشند
    • تصاویر شما همیشه نباید از سطحی حرفه ای برخودار باشند، چرا که باعث می شود تا ارتباط و تعامل واقعی بین شما و مخاطب ار بین برود
    • از هر دو نماد # و @ در ارسال های خود استفاده کنید
    • برای دنبال کردن وضعیت محتوای منتشر شده خود از Followgram بهره ببرید
    • بهترین زمان انتشار محتوا در این شبکه بین ساعات 3 تا 5 بعد از ظهر در طی ایام هفته و نیز در پایان هفته می باشد
    از جمله برندهای معروفی که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند می توان از GoPro، Old Spice، Benefit Cosmetics،  HBO’s Girls و General Electric نام برد.

    تاثیر شبکه های اجتماعی - مشاور سئو

    پینترست — Pinterest

    بطور مشابه با شبکه اینستاگرام، پینترست نیز بسیار مناسب برای افرادی است که در صنایع مد و مواد غذایی فعالیت دارند. با این وجود، پینترست کاربرد خود را در موضوعاتی از قبیل سفر، طراحی، طراحی خانه و هر چیز دیگری که در ارتباط با حوزه های “خودت انجام بده” باشد، ثابت کرده است. مهمترین نکته این شبکه معروف بودن و شناخته شده بودن آن بین زنان است که در مجموع در حدود 80% از کل کاربران آن را تشکیل می دهند. اگر هنوز در استفاده از پینترست مردد هستید، به موارد زیر توجه کنید. این شبکه در حدود 70 میلیون کاربر دارد و در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی، کاربران پینترست بیشترین مقدار پول را هزینه می کنند. در حقیقت، آنها دو برابر مقدار کاربران فیسبوک و سه برابر مقدار کاربران توئیتر خرج می کنند. تعامل بین کاربران پینترست بیشتر در قالب باز نشر محتوای دیگر کاربران تحت عنوان سنجاق کردن مجدد آنها، پسندیدن آن تصاویر  و درج نظراتی که اغلب بسیار کوتاه تر از نظرات کاربران در دیگر شبکه ها ست خلاصه می شود. اما این بدان معنا نیست که شما با ایجاد صفحاتی موضوعی(board)  برای قرار دادن تصاویر و سپس دسته بندی کردن این صفحات در پروفایل خود امکان فعالیتی لذت بخش را ندارید. این موضوع به کاربر کمک می کند تا بر اساس علائق مخاطب خود به تامین محتوا برای آنها اقدام کند. هنوز علاقه دارید که فعالیت در پینترست را امتحان کنید؟ از توجه به موارد زیر چشم پوشی نکنید.
    • کلمات کلیدی در اصل بخش عمده ای از محتوای تامین شده شما را تشکیل می دهند.
    • قرار دادن لینک در متن محتوای خود را فراموش نکنید.
    • اگر حقوق معنوی تصاویر از آن خودتان نیست، حتما برای نسبت دادن آن به دیگری اقدام کنید.
    • تعداد کلمات برای ارسال شما باید چیزی در محدوده 100 تا 200 کلمه باشد.
    • برای ارائه لینک و آدرس وبسایت از یک آدرس کوتاه شده استفاده کنید.
    • بهترین زمان برای ارسال در این شبکه روزهای شنبه از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر و 8 تا 11 شب می باشد. بدترین زمان برای ارسال محتوا در این شبکه 1 تا 7 صبح و 5 تا 7 بعد از ظهر است.
    البته پینترست بطور نسبی هنوز شبکه ای نو و جدید می باشد . اگر می خواهید واقعاً با ویژگی های یک صفحه خوب و عالی در این شبکه اجتماعی آشنا شوید، مقاله “10 صفحه فوق العاده در پینترست از برندهای واقعی” را مطالعه کنید که توسط هاب اسپات منتشر شده است. دیگر برندهایی که در حال حاضر در پینترست حکم فرمایی می کنند به این قرار می باشند: Lowe’s، Whole Foods،  Jetsetter، L.L. Bean و Better Homes and Garden. ممنون از وقتی که در سایت من میگذارید فرشید رمضانی | مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ | سوشیال مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 185 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید