چگونه پروفایل توئیتر خودتان را بهینه سازی کنید؟

  •  در این مطلب نکته هایی را عنوان می کنم که برای بهینه سازی کردن پروفایل توئیتر شما مفید است. البته در آینده مطالبی را هم در رابطه با بهینه سازی کردن پروفایل در دیگر سایتهای اجتماعی از قبیل فیسبوک، لینکداین، پینترست و گوگل+ برای شما خواهم داشت. در این فاصله اگر سایتهای اجتماعی دیگری هم هست که مورد علاقه شماست و از قلم افتاده است، میتوانید یادآوری کنید و حتما به آنها هم خواهم پرداخت.

    بنابراین قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازم، خوب است که بدانیم چرا بهینه سازی کردن پروفایل توئیتر اهمیت دارد؟ مهمترین دلیل آن اینست که توئیتر در حقیقت چیزی فراتر از توئیت ها می باشد. حتی اگر توئیت های شما بخوبی نگارش شده باشد، شما باز هم از دید بقیه جدی گرفته نخواهید شد، تا زمانی که ظاهر پروفایل شما حالت عمومی و ساده داشته باشد.

    حتما می پرسید منظور از پروفایلی که حالت عمومی و ساده داشته باشد چیست؟ من مطمئنم که هزاران هزار از نمونه های آن را دیده اید: تصویر پشت زمینه همان تصویر ابری است که سایت توئیتر خودش بصورت خودکار برای هر پروفایلی بارگذاری می کند، نماد یا آواتار مورد استفاده همان تصویر تخم مرغ است که بصورت پیش فرض تعبیه شده، و هیچگونه اطلاعات در مورد بیوگرافی شما وجود ندارد. اگر به ظاهر توئیت ها بنگرید، احتمالا تعداد بسیار زیادی از توئیت های را می بینید که بصورت خودکار تنظیم شده اند: تنها عنوان یک مقاله و آدرس دسترسی به آن. اساسا هیچگونه شخصی سازی در آنها به چشم نمی خورد.

    پروفایل توئیتر

    بناربراین چگونه می توانید پروفایل توئیتر خود را برای موتور جستجوی توئیتر و همچنین برای بازدید کنندگان پروفایل خود بهینه سازی کنید؟ با این چهار گام آغاز کنید:

    1- یک تصویر از خودتان را بارگذاری کنید.

    دراین بخش موضوع “از خودتان” مهم و با اهمیت است. توئیتر بطور کلی درباره چیزی است که شما در شرف گفتن آن هستید، بنابراین باید اینگونه به نظر برسد که این گفته از طرف شماست. شما می توانید در معرفی خود کاملا خلاقانه عمل کنید، اما در استفاده از لوگو، کاریکاتور، یا تصویری از یک چهره سرشناس و مورد علاقه خود یا یک شخصیت عامه پسند خودداری کنید. این موضوع باعث می شود تا شما دقیقا شبیه همان چیزی که هستید به نظر برسید.

    2- تصویر پس زمینه و بالای صفحه پروفایل خودتان را عوض کنید:

     حتی اگر شما تصویر پس زمینه پروفایل خودتان را به یک تصویر پیش ساخته یا یک صفحه رنگی ساده دیگر که توسط سایت توئیتر در اختیارتان قرار گرفته تغییر دهید، نشان دهنده این است که زمان صرف کرده اید تا ظاهر آن بهتر جلوه کند. همچنین در این زمینه حداقل صدها سایت وجود دارد که تصاویر پس زمینه بسیار زیبایی در اختیار شما قرار می دهند. به طور معمول می توانید از طریق حساب کاربری توئیتر خود وارد این سایتها شده و از طریق همان سایتها اقدام به تغییر تصویر پس زمینه خود کنید.

    همین روند برای تصویر بالای صفحه شما هم بر قرار می باشد. به طور مطلوب، شما باید در نظر داشته باشید که تصویر پس زمینه، تصویر بالای صفحه و آواتار شما در هماهنگی با هم باشد و حداقل اینکه در نگاه اول در تضاد کامل با هم قرار نگیرند. کاربران زیادی وجود دارند که زمانی را صرف کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که این سه جزء به طور مطلوبی با هم در هماهنگی هستند، که از آن جمله می توان به وکووس اشاره کرد.

    3- نام و موقعیت واقعی خود را اعلام کنید.

    زمانی که سایت توئیتر درباره نام شما پرسش می کند، باید آنرا در جای خواسته شده وارد کنید. فضای مجازی اینترنت دیگر خیلی ناشناخته و بی نام و نشان نیست، و برای این موضوع هم دلایلی وجود دارد. اگر شما مطلب فوق العاده ای را توئیت کنید، دوست ندارید دیگران بدانند که شما هستید که دارید این مطلب را توئیت می کنید. این کار برای کسانی که در توئیتر بدنبال شما می گردند هم بسیار کارآمد و خوب است. اگر در مورد حریم خصوصی شدیدا نگران هستید، می توانید بجای نام کامل خود از نام میانی یا ابتدای نام خانوادگی  بجای نام خانوادگی کامل خود استفاده کنید.

    وارد کردن موقعیت جغرافیایی تان نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. جستجوی پیشرفته به کاربران توئیتر اجازه می دهد که دیگر کاربران را با استفاده از موقعیت و مکان آنها جستجو کنند. اگر نام شما یک نام متداول و معمول است و ممکن است دیگران در پیدا کردن شما با مشکل مواجه شوند، بهتر است در قسمت مربوطه اطلاعات تکمیلی دیگر را هم وارد کنید. وارد کردن موقعیت جغرافی شما کمک شایانی خواهد بود برای ارتباط برقرار کردن با دیگر اعضای جامعه هم فکران و … .

    4- بخش مربوط به اطلاعات شخصی (بیوگرافی) خود را کامل کنید.

    ممکن است که شما تنها امکان درج 160 کاراکتر را درقسمت اصلی بیوگرافی خود داشته باشید، اما همین 160 کاراکتر ممکن است خیلی طولانی شود. حتی اگر با بیش از یک وبسایت در ارتباط هستید، لزومی ندارد که آدرس تمامی آنها را دراین قسمت وارد کنید، فقط یکی از آنها را برای وارد کردن در این قسمت انتخاب کنید و بقیه فضا را خالی رها کنید. وارد کردن آدرسهای بیشتر بدون استفاده از کوتاه کننده های آدرس می تواند خیلی فضا را به خود اختصاص دهد و از طرفی تعدد زیاد آدرسها خوشایند بازدید کننده ها نیست.

    شما همچنین می توانید از طریق وارد کردن اطلاعات توئیتر دیگر بخشهایی که با آنها همکاری دارید (مانند سازمانی که در آن مشغول به کار هستید یا مدرسه ای که در آن درس خوانده اید) و نیز استفاده از هشتگ، دسترسی و نمایش پروفایل خودتان را برای موتورهای جستجو آسان تر کنید. هر چند که در این قسمت باید دقت بیشتری به خرج دهید. اگر نمی خواهید که تمام بیوگرافی شما شامل لینکهای مختلف شود که در نهایت فقط باعث دور شدن از هدف اصلی یعنی همان پروفایل شما می شود، نباید بیشتر از 2 مورد از این لینکها را مورد استفاده قرار دهید. در غیر اینصورت کار خواندن بیوگرافی شما کاری بس دشوار خواهد بود.

    خوب، حالا اگر این نکات را در رابطه با پروفایل خودتان رعایت کنید، پروفایل شما براحتی با موتورهای جستجو و دیگران کاربران بطور یکسان ارتباط بر قرار خواهد کرد. در مطالب آینده نکات تکمیلی دیگری را در اختیارتان خواهم گذاشت. در این رابطه شما می توانید اگر نکته ای به نظرتان رسید، آنرا در قسمت نظرات وارد کنید تا در مطالب بعدی به آنها بپردازم.

    بریتانی برگر (Brittany Berger)

    مترجم : محمدرضا گل آقایی

    فرشید رمضانی : مشاور سئو  و  بازاریابی در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 333 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید