ده خطای ساده در رابطه با سئو که باید از آنها اجتناب کرد

  • شما وبسایتی در اختیار دارید و می خواهید دیگران از این وبسایت بازدید کنند. مشکل اصلی در این موقعیت اینست که با رقابت بسیار زیادی مواجه هستید. اگر دنیای گسترده شبکه های اینترنتی را همانند یک ساحل دریا بدانیم، وبسایت ها همانند دانه های ماسه در کنار این ساحل می باشد.

    پس چگونه باید اطمینان کسب کنید که مخاطب هدف شما این دانه شن منصوب به شما را پیدا می کند؟ اجتناب از این 10 خطای محرز در زمینه بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو شروعی بسیار خوب و مناسب در این رابطه است . . .

    1- تمرکز بسیار ناچیز بر روی محتوا

    در مورد عادات خود در رابطه با جستجو فکر کنید. زمانی که اقدام به جستجو مطلبی می کنید، چند بار اتفاق می افتد که به نتایج نشان داده شده در صفحه دوم نتایج توجه کنید. دقیقا، این دلیل اهمیت سئو سایت و محتوایی است که شما بر روی وبسایت خود درج می کنید.

    2- تمرکز بیش از حد بر روی سئو

    پیش از این دست یافتن به نتایج اول در مجموع نتایج موتورهای جستجو تنها از طریق داشتن ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی مناسب ممکن بود. البته باید توجه کنید که در آن زمان هر قدر بیشتر این کلمات کلیدی را در محتوای خود تکرار می کردید، ارزش بیشتری داشت. به عبارتی که تکرار این کلمات موجب آب و تاب بیشتر محتوا شما می شد. اما اگر به موقعیتی کنونی باز گردیم، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بجای بالا بردن شما، موجب سقوط رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می شود. گوگل امروزه به خوبی ارزش محتوا را درک کرده و به سایت هایی که محتوای با کیفیتی تولید می کنند که پاسخگوی مطالب جستجو شده توسط کاربران می باشد، بخوبی پاداش می دهد.

    3- عدم توجه به خواننده خودتان

    اندیشیدن در مورد نوع خواننده ای که از وبسایت شما بازدید می کند بسیار مهم و حیاتی می باشد. آنها چه چیزی می خواهند؟ در جستجوی چه چیزی هستند؟ نیاز به حل و رفع چه مشکلی دارند؟ ترس ها و علائق آنها شامل چه مواردی می شود؟ چه نیازها و آرزو هایی دارند؟

    گوگل و دیگر موتورهای جستجو از این دست به شکلی کاملا محسوس قادر به درک نوع محتوا شما و هماهنگ ساختن آن با جستجو های مرتبط انجام شده توسط کاربران اینترنت می باشند. پس توجه کنید که مخاطب شما در حال جستجو برای چه مواردی بوده و محتوای خود را مطابق با آن هماهنگ کنید.

    4- کپی کردن محتوای دیگران بر روی سایت خودتان

    دزدیدن محتوا از دیگر وبسایت ها بدون داشتن اجازه آنها کاملا غیر قانونی است و با انجام دادن این کار همانند لنگری که در آب دریا انداخته می شود و به کف دریا می رسد، شما هم در نتایج موتورهای جستجو غرق می شوید. در بدترین شرایط کل وبسایت شما ممکن است از اندکس گوگل خارج شود و پیدا کردن آن از طریق نتایج موتور های جستجو غیر ممکن شود.

    این یک اصل هست … کپی ممنوع

    ده خطای ساده در رابطه با سئو

    5- درج محتوای تکراری در صفحات مختلف

    منظور ما از اشاره کردن به این مورد داشتن محتوای دقیقا برابر در صفحات مختلف وبسایت می باشد. گوگل اصلا چنین چیزی را نمی پسندد. گوگل از شما انتظار دست اول بودن دارد، پس دست به خلاقیت بزنید.

    6- نادیده گرفتن برچسب ها

    برچسب های استفاده شده توسط شما به موتورهای جستجو و خوانندگان شما می گوید که صفحه قرار گرفته بر روی وبسایت شما در چه ارتباطی می باشد. این برچسب ها بر روی صفحات نتایج جستجو و بر روی زبانه های مرورگر بازدید کننده شما نمایش داده می شود، پس توجه داشته باشید که این برچسب ها حتما به عنوان مشوقی برای آن کلیک های با ارزش عمل کند.

    7- پیچیده ساختن فرایند هدایت بازدید کننده در وبسایت

    نیازی به گفتن نیست که کاربران فضای مجازی همواره خواهان استفاده از وبسایت هایی هستند که مشخص و بدون ابهام باشد و بصورتی کاملا منطقی کلیک کردن و حرکت کردن در بخش های مختلف آن امکان پذیر باشد. اما آیا می دانید که هدایت کاربر در بخش های مختلف وبسایت هم از موارد مورد علاقه و توجه گوگل می باشد؟ این ویژگی حرکت کردن ربات های جستجوگر و خزنده و اندکس کردن محتوای شما را ساده تر می کند –  در نتیجه شانس بیشتری برای نشان داده شدن بیشتر وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد.

    8- عدم بهینه سازی وبسایت برای دستگاه های موبایل

    گوگل اخیرا یکی از بزرگترین تغییرات ممکن را در الگوریتم خود اجرا کرده است. در یک کلام و بطور خلاصه می توان گفت که در حال حاضر گوگل بیشتر به وبسایت هایی علاقمند است که برای دستگاه های همراه از قبیل انواع تبلت و گوشی های هوشمند بهینه سازی شده باشند. به عبارت دیگر می توان گفت: اگر وبسایت رقیب شما برای مشاهده در دستگاه های موبایل بهینه سازی شده باشد و وبسایت شما از این ویژگی برخوردار نباشد، به احتمال زیاد این شما نیستید که کلیک های انجام شده در رابطه با آن جستجو خاص را دریافت می کنید.

    9- فراموشی بهینه سازی تصاویر استفاده شده در وبسایت

    ربات های جستجو گوگل به نسبت باهوش هستند، اما چشم ندارند. به تصاویر خود نام های توصیفی مناسب بدهید. به عنوان مثال بجای استفاده از نامی بصورت “img201752” از نام هایی مثل “chair.jpg” یا “چرم” استفاده کنید و در بخش توضیحات آن از توصیف های کاربردی برای شناسایی بهتر آن بهره ببرید. اطمینان داریم که یک تصویر بجای هزاران لغت کاربرد دارد، اما استفاده از یک جمله توصیفی برای توصیف آن تاثیر بسیار زیادی در نتایج شما خواهد داشت.

    10- وسواس به خرج دادن در رابطه با حجم ترافیک سایت

    اگر در یک خیابان صاحب یک فروشگاه کفش باشید، مطمئنا دوست ندارید این خیابان مملوء از افرادی باشد که هیچ قصدی مبنی بر خرید کفش ندارند. این اصل در محیط آنلاین هم صدق می کند. جذب تعداد بسیار بالایی از بازدید کننده گان نباید به هدف شما تبدیل شود، بلکه هدف این تلاش باید جذب مخاطب مناسب باشد – – یعنی مخاطبین هدف شما. پس همواره محتوای خود را در تطابق با محصولات و خدمات و مشکلات مخاطبین خود قرار دهید.

    فعالیت خوب و مناسب خود را همچنان ادامه دهید . . .

    همه موارد را رعایت کردید؟ خوب، حال باید به مواردی از این دست که قبلا به آنها توجه نداشتید بپردازید. به لینک های معیوب نظارت کنید، محتوا خود را بروز کنید. به آمار اطلاعات سایت خود رجوع کنید و ببینید چه صفحاتی از عملکرد خوب برخوردار بوده و چه صفحاتی عملکرد ضعیفی دارند. سئو سایت کار پیچیده ای نیست. تنها باید به نکات آن مسلط باشید و آنها را اجرا نمائید و زمانی که اقدام به این کارها کردید باید از طریق کسب نتایج بهتر در موتورهای جستجو و تعامل بهتر با مخاطبین و افزایش درآمد خود روبرو شوید.

    نویسنده: جِرِمی تیلور – 19 خرداد 1394

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 52 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید