اقتصاد اجتماعی و اهمیت کسب و کار تبلیغات

  • کسب و کار تبلیغات نقش موثری در اقتصاد جوامع دارند .
    قانون حرکت نیوتن که بر اساس آن هر عملی، عکس العملی را در پی دارد تنها محدود به علم فیزیک نمی شود. تبلیغات نیز عکس العمل هایی را در جامعه باعث می شود و بر فضای کسب و کار تاثیر می گذارد. از ارزش و قیمت محصولات تا انتخاب های مشتری و تقاضای مصرف کننده، تبلیغات بر جامعه تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را در افزایش فروش کسب و کار ها بازی می کند.

    تاثیر اقتصادی

    زمانی که شرکتها از تبلیغات استفاده می کنند، با توجه به گفته های مارسل بلوستی بلانشه که از فعالان این حوزه است، میزان فروش افزایش پیدا می کند. افزایش در فروش کسب و کارها همچنین منجر به افزایش در سطح کیفیت زندگی مصرف کنندگان می شود. اساسا تبلیغات باعث ایجاد زنجیره ای از عکس العمل ها می شود که منجر به ارتقا وضعیت اقتصاد منطقه ای می شود که در آن تبلیغ محصول یا خدمات مربوطه پخش می شود.

    ارزش محصول

    در ذهن مصرف کنندگان تبلیغات به محصول ارزش مضاعف می بخشد. تصویر یا برندی که تبلیغات کمک به ایجاد آن می کنند به قسمتی از محصول تبدیل می شود، که خود عاملی است که موجب برتری و  با ارزش تر شدن برند یک محصول نسبت به برند رقیب می شود. این همان عاملی است که باعث می شود تا یک مصرف کننده برای پرداخت مبلغ بالاتری برای یک محصول صاحب برند در برابر یک محصول ناشناخته اما با قیمت نازل تر تمایل داشته باشد. از آنجاییکه تبلیغات موجب گسترش آگاهی نسبت به محصول می شود، این افزایش آگاهی می تواند منجر به ارزش بیشتر برای محصول هم بشود.

    اقتصاد اجتماعی و اهمیت کسب و کار تبلیغات

     

    قیمت گذاری

    تبلیغات می تواند نوعی از کنترل قیمت باشد. از آنجاییکه تبلیغات موجب رونق حس رقابت می شود، زمانی که یک شرکت قیمت خود برای یک محصول را تبلیغ می کند، رقیب وی هم می خواهد تا بر روی همان نقطه قیمتی مشابه وی قرار بگیرد، بنابراین این موضوع ممکن است موجب شود تا رقیب برای قرار گرفتن در همان نقطه قیمتی اقدام به کاهش قیمت خود بکند تا بتواند با دیگران در فروش کالا رقابت کند.

    رقابت را محدود می کند

    محدودیت های تبلیغات ممکن است کسب و کارهای کوچک را بدلیل محدودیت در بودجه تبلیغاتی از رقابت با کسب و کارهای بزرگ باز دارد. یک افزایش نسبی در رقابت می تواند بر بازار اثراتی را داشته باشد. در درجه اول این افزایش رقابت موجب حذف تعدادی از شرکت های کوچک می شود، و در درجه دوم باعث افزایش طول عمر و فروش دیگر شرکت ها می شود. با این وجود تبلیغات به تنهایی تعیین کننده موفقیت یا شکست یک شرکت در برابر رقبای خود نیست، چرا که هیچ شرکتی از چنان بودجه تبلیغاتی بزرگی برخوردار نیست که بتواند با آن تمام یک بازار را تحت پوشش قرار دهد.

    انتخاب مصرف کننده

    تبلیغات همچنین تاثیر بسزایی بر کسب و کارها دارد، چرا که منجر به تولید محصولات جدید و تغییر محصولات موجود در جهت همخوانی با نیازها و خواسته های مصرف کننده می شود. در حالیکه یک شرکت ممکن است برای زمانی سهم بزرگتری از بازار را در اختیار داشته باشد، زمانی که تبلیغات محصولی را معرفی می کند که بهتر از محصولات فعلی و موجود در بازار است، سهم بازار می تواند به سرعت به نفع شرکتی که محصول جدید تبلیغ شده را عرضه می کند تغییر کند.

    با توجه به تمام این توضیحات از فرمول طلایی تبلیغات و چگونگی استفاده از آن اطلاع دارید؟

    نویسنده: کریستی لورت

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 214 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید