چرا آزمودن و بهینه سازی وبسایت باید اولویت اول شما باشد؟

  • آزمودن و امتحان کردن مقوله ای کسل کننده است . . . . نه!

    هر کارشناس تجزیه و تحلیلی به شما می گوید که مشاهده تغییر روندها می تواند تجربه ای تهدید کننده و البته در عین حال تحریک کننده باشد. این کار در حقیقت همانند انجام بازی شطرنج با خودتان به منظور بدست آوردن موفقیت بهتر و بالاتر نسبت به موفقیت های قبلی می باشد. به عبارتی همانند دوئل با خودتان است.

    پاداش؟

    کسب و کار شما رشد می کند.

    به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها از جمله Mindvalley، در انجام اختصاصی این کار برای ما سرمایه گذاری کرده است. اگر هنوز به یکی از این وبسایت ها نپیوسته اید، بطور بالقوه امکان از دست دادن میلیون ها دلار درآمد را برای خود فراهم آورده اید. بنابراین اگر همچنان این مقوله آزمون کردن بخش های مختلف سایت از نظر شما موضوعی کسل کننده و بی نتیجه است – – بهتر است بیشتر در این مورد بیندیشید.

    آزمودن و بهینه سازی وبسایت

    چرا باید برای بهینه سازی وبسایت خود اقدام کنید؟

    تصور کنید که برای ملاقات با یک دختر خانم قرار و برنامه ای را تنظیم کرده اید. شاید در مورد اینکه چه نوع لباسی باید بپوشید، کجا بروید، چه بگوئید یا اینکه در انتها چگونه به توافقی مناسب دست پیدا کنید نگرانی هایی داشته باشید (اینکه این توافق چه معنایی می تواند برای شما داشته باشد اهمیتی ندارد).

    وبسایت ها نیز تا حدودی شبیه به این موقعیت هستند. شرکتهای بزرگ زمان بسیار زیادی را برای اصلاح و ارتقاء وبسایت خود صرف می کنند، چرا که آنها برای اولین اقدام به ملاقات کردن مشتریان خود از طریق این وبسایت می کنند. بنابراین، ما باید حتما توجه داشته باشیم که وبسایت ما به گونه ای بهینه سازی شده باشد که برای مخاطبین ما تجربه ای خاص و به یاد ماندنی به دنبال داشته باشند.

    دقیقا چه مواردی در خاص و به یاد ماندنی شدن این تجربه اولیه نقش مهم و حیاتی دارند؟ موارد پیش رو نشان دهنده یک خواستگار ایده آل را نشان می دهد.

    • جلب توجه آنها را بکند. از طراحی گرفته تا عنوان استفاده شده در آن، تمامی وبسایت باید در مجموع جلب توجه کننده باشد.
    • کاربر پسند باشد. آیا تاکنون دیده اید کسی در اولین برخورد یا همان جلسه خواستگاری از طرف مقابل خود توقع حل کردن مکعب روبیک را داشته باشد؟
    • حس اعتماد را انتقال دهد. اگر برداشت و احساسی ناشی از دوستی و اصالت را به فرد مقابل خود منتقل سازید، احتمال برقراری یک ارتباط قوی و واقعی برای شما افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که تائید اجتماعی همانند یک ویجت فیسبوک، تائید دیگر کاربران و تصاویر استفاده شده بر روی وبسایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
    • جالب باشد. همیشه خمیازه کشیدن نشانه و احساس بدی تلقی می شود (و البته به نوعی حالت مسری داشته و انتقال پیدا می کند).
    • از ترغیب کننده مناسبی در آن استفاده شده باشد. بسیاری از این ملاقات ها در جلسه اول در نهایت و زمانی که افراد اقدام به “ارسال سیگنال های نامتجانس” کرده اند، به شکلی بسیار بد به پایان رسیده اند. سعی کنید هرگز گرفتار این تله نشوید. بازدید کننده شما باید بخوبی بداند که از آنها انتظار انجام چه کاری می رود – – و این موضوع را باید بخوبی برای آنها روشن کنید.

    چگونه اقدام به بهینه سازی وبسایت خود بکنیم؟

    عناصر مختلفی وجود دارد که منجر به شکل گیری یک وبسایت بهینه می شود، از جمله این موارد می توان به طراحی، عنوان و یا حتی ترتیب فهرست و منو ها اشاره کرد.

    هر یک از این عناصر باید نقشی را بازی کنند و ما باید توجه کنیم که آنها برای آن بخش بخوبی آماده شده باشند – ظاهر آنها درست شده باشد، تغییرات لازم نسبت به شکل اولیه در آنها ایجاد شده باشد و یا حتی موارد ابتکاری برای برآوردن اهداف مطرح شده در بالا نیز در مورد آنها اجرا شده باشد. به عنوان مثال، عناوین می توانند چندین بار مورد اصلاح قرار بگیرند تا ببینیم کدام یک از این عناوین پاسخی مطلوب تر را موجب می شوند.

    اما برای اطمینان از اینکه شما به اهداف خود می رسید، توجه به چند نکته کوچک لازم و ضروری می باشد. به عنوان مثال:

    • سطح پیچیدگی بازار شما به چه میزانی است؟
    • طعمه ای که قصد استفاده از آن را دارید چیست؟
    • آیا با استفاده از کلمات مختلف قصد تبدیل آنها به مشتری بالقوه از طرق مختلف را دارید؟
    • آیا قصد پرداختن به موضوع اصلی بدون اتلاف زمان و . . . را دارید؟

    عناصر مختلف می توانند در برابر محصولات و مخاطبین مختلف بصورت های متفاوت عمل کنند، بنابراین هزاران ترکیب مختلف وجود دارد که یک تحلیل گر سایت امکان کار و فعالیت با آنها را دارد.

    موضوع بعدی که نوبت به آن می رسد اندازه گیری میزان عملکرد نسخه اصلی صفحه شما، در برابر نسخه تغییر و اصلاح یافته از همان صفحه بر اساس عناصری است که تغییر داده شده اند.

    چگونه به اندازه گیری میزان عملکرد بهینه سازی خودمان می پردازیم؟

    در حالیکه چندین شاخصه وجود دارد که نشان دهنده وضعیت عملکرد یک وبسایت هستند، سه مورد از این موارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند – – بازدید کننده گان یکتا، نرخ ثبت اعضاء و میزان فروش انجام گرفته در سایت.

    ابزارهایی در محیط اینترنت برای اندازه گیری عملکرد صفحات مختلف وبسایت بر اساس اهداف مشخص و قوانین تعیین شده شما موجود می باشد که سایت Mindvalley در حال حاضر از Visual Website Optimizer استفاده می کند.

    این ابزار ها از روش کار ساده ای برخوردار هستند. شما صفحه اصلی وبسایت را همراه با نسخه اصلاح شده از همان صفحه در اختیار دارید. شما با استفاده از این ابزار صفحات فوق را تعریف و مشخص می کنید و سپس یک صفحه هم برای تبدیل شدن بازدید کننده به مشتری تعیین می کنید. این صفحه در حقیقت صفحه ای است که آنها پس از ثبت نام در سایت و یا خرید محصول یا پیشنهاد شما در سایت وارد آن می شوند. سپس می توانید عملکرد هر یک از صفحات را ببینید و تصمیماتی را بر اساس اطلاعات درست و صحیح اتخاذ کنید.

    چگونه می توانیم بهترین نسخه از یک صفحه را تشخیص دهیم؟

    تعدادی از مردم عنوان یک صفحه برنده را برای صفحه ای قابل قبول می دانند که دارای نرخ بالاتری از ثبت نام یا فروش باشد. این صحیح نیست – – مسئله انتخاب دستگاه بازی نیست که تعداد بازی های ذخیره شده در آن ملاک عمل ما قرار داشته باشد. در زمان اتخاذ تصمیمی اینچنینی، مهمترین فاکتور برای لحاظ کردن تفاوت های آماری موجود در بین دو نسخه از سایت می باشد.

    به عبارت ساده، ما محاسبه می کنیم که آیا عملکرد یک نسخه از سایت بطور قابل توجهی بهتر از نسخه دیگر است. برای محاسبه این موضوع هم ابزارهای مختلفی موجود می باشد اگر یک نسخه از سایت نسبت به دیگری بطور قابل توجهی بهتر عمل کند، مطمئنا ما آن را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار می دهیم.

    با این وجود به این موضوع توجه داشته باشید که آزمودن میزان عملکرد و بهینه سازی سایت همیشه مکملی برای فرایند تصمیم گیری به حساب می آید، نه جایگزینی برای آن. قبل از اینکه اقدام به انجام این تست ها بکنیم به فاکتورهایی توجه می کنیم که شامل روابط مشتری، برندینگ شرکت، اثر هاله ای، روندهای بازار، تحریک کننده های روانشناختی و تعدادی دیگر از این دست می شود. اما از طریق آزمون کردن، تصمیمات می توانند بر اساس اطلاعات معتبر و مستند اتخاذ شوند.

    در پایان، آزمون کردن و بهینه سازی وبسایت ها همیشه از مهمترین بخش و وظایف یک شرکت می باشد – – خصوصا اگر می خواهید همیشه در جریان تغییرات روند بازار باشید و بر اساس آن شما نیز تغییر کنید. در عین حال رویکردی داینامیک و هیجان انگیز هم می باشد. به نوعی با این روش علم وارد عرصه ای از جهان می شود که بسیار پیچیده و مبهم می باشد، و آن دنیای اینترنت است.

    نویسنده رونالد میرابوئنو

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 41 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید