10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

  • شما باید چنان در سایت خود رفتارکنید که بتوانید در بازه های زمانی خاص و دوره های مختلف فروش خود را افزایش دهید. همیشه باید برای مشتریان جدید و همینطور مشتریان وفادار خود گزینه ها و اتفاقات جالبی را رقم بزنید تا آنها همچنان به خرید از شما ترغیب شوند. ده مورد زیر را هر چند وقت یکبار و مثلا هر فصل مرور کنید و با خلاقیت خودتان از آن ها در سایت و برای فروش بیشتر استقاده کنید.

    ۱- سیاستهای خود مبنی بر پس گرفتن کالای فروخته شده رو برای یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهید:

    بازدید کنندگان آماده خرید کردن هستند، و توجه داشته باشید که صفحه حاوی سیاستهای شما مبنی بر عودت کالا ممکن است پربازدید کننده ترین صفحه سایت شما باشد. این سیاستها را مورد بازبینی قرار دهید و از بروز بودن آنها مطمئن شوید. ببینید آیا می شود تغییرات کوچکی را در آنها اعمال کنید تا قدری خوشایند تر از قبل به نظر برسند تا در نتیجه آن مشتریان شما در حین خرید احساس اطمینان بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال به سایت REI.com توجه کنید. این نمونه اطلاعیه بر روی صفحه اول قرار داده شده و البته که بر روی صفحه مخصوص تک تک محصولات هم قابل مشاهده می باشد.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    زمانی که بر روی آن کلیک کنید صفحه زیر به یکباره باز می شود:

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    2- یادآوری کننده ها دوست شما و مشتریان شماست:

    تذکرات یادآوری کننده ای را از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی، و همچنین بر روی خود سایت قرار دهید و از آن طریق ضرب الاجل های موجود در رابطه با حمل و نقل خود را بصورت خلاصه یادآوری کنید. خریداران می خواهند بدانند که تحت هر شرایطی محصولات خود را برای ایام تعطیلات دریافت می کنند، بنابراین زمان خود را با قاطعیت اعلام نمایید و اطلاع رسانی این موضوع را از طریق تمامی کانالهای ارتباطی خود و همچنین سایت شروع کنید، تا جایی که کاملا مطمئن شوید که پیام خود را به روشنی به مخاطب رسانده اید.
    دوروثی پِرکینز از این روش برای اعلام تخفیف فوق العاده خود و زمان پایان پذیرفتن آن استفاده می کند.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    3- بررسی مجددی از نتایج سال گذشته داشته باشید:

    به نتیاج حاصل از فروش خود در دوره مشابه سال گذشته نگاهی داشته باشید، یا اگر این اطلاعات را در اختیار دارید به اطلاعات حاصل از فروش خود در سالهای گذشته نگاهی بیاندازید. به روزها، دوره ها و لحظات اوج فروش خود توجه خاصی داشته باشید و برنامه فروش خود را مطابق با آن زمانها تنظیم کنید.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    4- به روند بررسی و پاسخ گویی ها سرعت ببخشید:

    همیشه خدمات مشتری در دوره فروشی که همزمان با تعطیلات است از هیجان و فعالیت زیادی برخوردار می شود، بنابراین از اینکه نیروی کافی برای جواب گویی به این تعداد پرسش و طرح مسئله دارید، باید اطمینان کسب کنید. روشهای دسترسی به خود را بر روی سایت بیان کنید، خدمات گفتگوی همزمان بر روی سایت را فعال کنید و اطلاعات تماس خود را برای اطمینان از اینکه تمامی مشتریان امکان دستری به شما را تحت هر شرایطی دارا هستند، در قسمتی از سایت قرار دهید که قابل دید همه باشد. شما ممکن است بخواهید تیم خدمات مشتریان خود را با استفاده از کارکنانی بصورت موقت تقویت کنید یا اینکه بخشی از فعالیت های خود را برون سپاری کنید. در محیط رسانه های اجتماعی و گفتگوی همزمان اقدام به پاسخگویی فوری پیغام و پاسخ به سوالات بکنید و اعتبار و پاسخگو بودن خود را نشان دهید –  الان زمانی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    5- لینک هایی را که موجب حواس پرتی بازدید کننده می شود یا حتی باعث خروج وی از سایت شما می شود، حذف کنید:

    نگاهی داشته باشید بر صفحاتی از سایت خود که دارای آمار بالای بازدید کننده هستند و بدنبال لینک هایی باشید که هدف مشخص و سودمندی از بودن در آنجا ندارند و یا اینکه باعث
    می شوند تا بازدید کننده زمان زیادی در آن صفحه باقی نماند. هدف هر صفحه فرود را مشخص و دقیق و جذاب تعیین کنید. برخی از فروشندگان مثلا اقدام به حذف بخش هدایت بازدید کننده به بخشهای دیگر سایت در قسمت دست چپ سایت می کنند تا تصویر ارائه شده از محصول، نظرات مشتریان و یا ترغیب کنندگان بازدید کننده بصورت بزرگ تر نمایش داده شود و بیشتر جلب توجه کند. به هر حال یکی از کلیدی ترین فاکتورها در تبدیل بازدید کننده به مشتری ترغیب وی به خرید محصول شماست.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    6- اقدام به باز طراحی و بررسی سایت خود بکنید:

    مطمئن شوید که مهمترین اطلاعات شما در قسمت بالای صفحه قرار دارد، ترغیب کننده های شما قدرتمند هستند، طراحی سایت شما برای استفاده کاربر راحت و آسان است، و مسیر تعیین شده برای تبدیل یک بازدید کننده به مشتری ساده و مشخص است. اکنون زمان باز طراحی کلی نیست (هرچند که ما آنرا در زمان خارج فصل موکدا توصیه می کنیم)، اما بررسی کوچکی از صفحات فرود خود داشته باشید و تغییرات کوچکی را برای آنها در نظر بگیرید تا موجب افزایش نرخ تبدیل شما شود، به عنوان مثال؛ اضافه کردن یک نوار قرمز رنگ و تغییر دادن تصاویر در مجموع باعث می شود تا احساسی متفاوت به بازدید کننده منتقل شود.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    7- ثبت نام در سایت را ساده و آسان کنید:

    آیا شما بطور معمول برای دریافت سفارش نیاز به ثبت نام دارید؟ اگر این چنین است در دوره فروش تعطیلات به فکر یک شیوه آسان تر برای تشخیص بازدید کننده مهمان در سایت خود باشید تا میزان بانس ریت سایت خود را به حداقل میزان آن برسانید و استرس بازدید کننده را هم حذف کنید. به خاطر داشته باشید – که آنها می خواهند وارد سایت شوند، خرید کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن هم خارج شوند. انجام گرفتن این کار را برای او آسان نمائید. بر اساس یک تحقیق در امریکا تنها 2 مورد از هر 10 مورد خرده فروش آنلاین ثبت نام بازدید کننده را قبل از خرید لازم و ضروری می دانند. تقریبا در حال حاضر تمام خرده فروشان بازدید از سایت و محصولات را برای بازدید کننده مهمان ممکن می دانند و اجازه و شرایط آن را فراهم می کنند. این به بازدید کننده گان اجازه می دهد تا فرایند خرید خود را هر چه زودتر تکمیل کنند.

    8- به نوعی احساس فوریت را ایجاد کنید:

    فرستادن پیغام هایی برای مشتری با این مضمون که هنوز باقی مانده، اینکه محصولات تا چه زمانی عرضه می شود، تاکید بر محدود بودن دوره فروش و … باعث می شود تا آن دسته از افرادی که هنوز دو دل بوده و در رابطه با خرید خود هنوز تصمیم نهایی را نگرفته اند، زودتر به مشتری تبدیل شوند. در همین حین و در طول فصل فروش بر این نکته تاکید داشته باشید که مشتری در صورت خرید در حال حاضر چقدر نسبت به فروش خارج از فصل صرفه جویی خواهد کرد.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    یک مثال بهتر از این موضوع همان کاری است که سایت آمازون با استفاده از یک شمارش معکوس در فروش اخیر خود برای جمعه سیاه استفاده می کند.

    یک چیز دیگر که به خاطر سپردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است، دانستن این موضوع است که انجام دادن این کارها به خودی خود کافی نیست و آن اینکه شما باید به نحوی ترافیک مطلوب به سایت خود انتقال دهید و برای این کار از کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک با مضمون هایی که این صفحات فرود را نشانه می روند استفاده کنید.

    9- موارد تشویقی مناسب ارائه کنید:

    مردم اغلب چیزی را می خرند که به آنها گفته شده بخرند. بنابراین ترفیعات خود را در رابطه با ارائه و معرفی اعمال بخصوص و کار کردن با ترغیب کننده های مناسب روانشناسی طراحی کنید. ترفیعات با استفاده از کلمات و اصطلاحاتی از قبیل “10 تا را به قیمت 10 دلار بخرید”، “یکی بخرید و یکی رایگان دریافت کنید، از برند X خرید کنید، یک جایزه رایگان دریافت کنید”، همگی از جمله مواردی هستن که در دوران تعطیلات به طور مطلوب جوابگوی فروش شما هستند.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    10- یک پیشنهاد مخصوص را ضمیمه صفحه آخر و تایید فروش خود بکنید:

    آیا مشتری شما یک سفارش را ثبت کرد؟ پس برای تشکر از وی دریافت یک کوپن خرید، یک محصول مشابه یا چیزی شبیه به آن را ارائه کنید. به همین روش شما می توانید تعامل وی با سایت خودتان را از طریق ارائه پیشنهاد مشترک شدن در لیست دریافت یک روزنامه، یا دنبال کردن شما در سایت های اجتماعی بیشتر کنید که خود می تواند باعث افزایش میزان نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در رابطه با آن مشتری شود.

    10 ایده کاربردی جهت افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

    بهینه سازی نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری یک علم در حال جریان و تکامل است، بنایراین کار کردن پیوسته در این زمینه برای دیدن نتایج بهتر از اهمیت بالایی برخوردار است. با این وجود، همچنان که وارد فصل تعطیلات می شوید، با احتیاط ادامه دهید: تغییرات کوچکی را در این زمینه انجام دهید تا اینکه تجربه بازدید کننده در استفاده از سایت را خیلی دچار تغییر نکنید و یا حتی خود سایت هم خیلی نباید دچار تغییر شود. افرادی که اخیرا از سایت شما بازدید کرده اند نباید احساس کنند که وارد یک سایت جدید شده اند(همچنان که شما نمی خواهید مشتریان بسیار وفادارتان احساس غریبه بودن بکنند). تغییرات کوچکی را اعمال کنید که فهمیدن آنها برای هر کسی دشوار باشد و نتیجه را از طریق انجام آزمون A/B بررسی کنید تا متوجه شوید که این تغییرات چه تاثیری را داشته است.
    دوره تعطیلات همیشه زمانی خوب و مناسب برای اجرای این آزمونها است، اما همیشه این تغییرات را به میزان کم انجام دهید تا نتایج حاصل از این تغییرات در رابطه با نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری خیلی دچار تغییر نشود. تمرکز خود را بر ساده سازی، سریعتر و کاراتر نمودن فرایند خرید برای خریدار قرار دهید – در حالیکه در مجموع مهارت خود را در زمینه خدمات مشتری افزایش می دهید.

    نویسنده سلمان اَسلام
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 176 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید