5 دلیل برای اینکه کسب و کار کوچک شما از امروز باید به انتشار پادکست توجه داشته باشد

  • از زمان ظهور دنیای دیجیتال هزاران هزار توصیه و راهکار درباره اینکه شرکت شما در حوزه بازاریابی دیجیتال باید چه کاری کند و چه رویه ای را پیش گیرد، مطرح شده است. خواه جستجوی به ازاء پرداخت باشد، یا شبکه اجتماعی و وبلاگ نویسی، هرگز کمبودی در رابطه با ایده و توصیه در این رابطه وجود نداشته و ندارد. با این وجود یکی از قدرت های غیر قابل انکاری که کسب و کار ها و مشتریان آنها را به یکدیگر نزدیک و نزدیک تر می کند، قدرت داستان سرایی آنهاست.

    بازاریابی محتوایی روشی فوق العاده برای برندها جهت بیان داستان های آنها به شمار می رود و من عقیده دارم که یکی از بهترین رسانه ها برای بازاریابی محتوایی در دنیای امروز باید پادکست باشد. به راستی، پادکست هایی که بصورت سریالی و متوالی منتشر می شوند راهی برای مسخ کردن گروه بزرگی از مخاطبین شامل صدها و هزاران نفر را به خوبی پیدا کرده و از این طریق پیروان وفاداری برای خودشان پیدا کرده اند. شهرت و آوازه پادکست موجب تحریک رسانه ها برای جنب و جوش بیشتر شده است.

    علاوه بر منتشر کردن اطلاعات مرتبط و جالب که توسط فرد منتشر کننده انتخاب شده است، پادکست ها شکل مناسبی از محتوا هستند که درک و فهم آن توسط مخاطب بسیار آسان بوده و همانند دیگر انواع محتوا مانند ویدئو و محتوای متنی نیاز به توجه کامل و بی کم و کاست مخاطب ندارد.

    اینها 5 دلیل عمده مبنی بر این هستند که چرا شما باید همین الان به جستجوی مزایای حاصل از انتشار پادکست برای خود بر بیائید:

    1- می توانید با مخاطبین خود ارتباط نزدیک تری داشته باشید.

    زمانی که تعداد بیشماری از برند ها و کسب و کارهای مختلف همواره در رقابت برای کسب توجه مخاطبین در دنیای مجازی هستند، بدیهی است که راهکارهای عادی و معمول مورد استفاده در حوزه بازاریابی محتوایی ممکن است برای شما مفید و اثر گذار نباشد. شما باید نسبت به بقیه متفاوت باشید. پادکست ها در ضمن اجازه دادن به شما برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبین خودتان و البته با صدای خودتان، به شما کمک می کنند تا در سطحی عمیق تر و شخصی تر این ارتباط را شکل دهید.

    استفاده از پادکست

    2- از این طریق تقریبا تمام میدان بازی را در اختیار خود دارید.

    بر خلاف سادگی نسبی و البته مزایایی که استفاده از پادکست برای شما به ارمغان می آورد، تنها تعداد اندکی از کسب و کارها هستند که اقدام به استفاده از آن می کنند. قرار گرفتن پادکست در استراتژی بازاریابی محتوایی شما به شما امکان می دهد تا بتوانید با استفاده از آن نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید.

    سعی کنید نکات کاربردی و عملی انجام دادن این کار را از کارشناسانی که در حال انجام دادن آن هستند، فرا بگیرید. به این منظور اسامی چند تن از افرادی را که بخوبی در حال انجام دادن این کار هستند با شما به اشتراک می گذارم: مایکل استلزر(Michael Stelzner)، پَت فلین(Pat Flynn)، جِی بائِر(Jay Baer)، اِسرینیواس رائو(Srinivas Rao) و … . این افراد بخوبی می توانند باعث شوند تا بدرستی مسیر خود را آغاز و در ادامه طی کنید.

    3- اختیارات و امکانات بسیار زیادی در زمینه استفاده از پادکست وجود دارد.

    اگر تصور می کنید که انتشار پادکست تنها یک روش ارتباطی یک طرفه با مخاطبین خودتان است، به احتمال زیاد در اشتباه هستید. با استفاده از پادکست به روش های مختلفی قادر به اشتراک گذاری ایده های خود با مخاطبین خودتان هستید. می توانید مروری بر محصولات و خدمات خود داشته باشید. می توانید از یک کارشناس یا رهبر بازار دعوت کنید تا در برنامه شما حضور داشته باشد. می توانید با کارشناسان مصاحبه های مختلفی داشته باشید، یا حتی مصاحبه هایی با مصرف کنندگان خودتان! استفاده از پادکست روشی فوق العاده برای مطرح کردن نظرات و دیدگاه های افرادی است که مخاطبین شما بیشتر از هر کسی به آنها اعتماد دارند – – که همانا کارشناسان و همکاران آنها هستند.

    4- شما محتوای خود در قالب پادکست را می توانید از طریق کانال های ارتباطی مختلف منتشر کنید.

    در حالیکه معمول ترین شیوه انتشار پادکست خودتان بر روی وبسایت یا وبلاگ خودتان است، دسترسی پیدا کردن به آن را از طریق خدماتی مانند آی تیونز(iTunes)، استیتچر(Stitcher) و ساند کلود(SoundCloud) جهانی سازید. حتی از شبکه های اجتماعی هم برای اشتراک گذاری پادکست خود با مخاطبین خود می توانید استفاده کنید.

    5- پادکست ها موجب ارتباط بیشتر کارکنان شما با سازمان متبوع خودشان می شوند.

    پادکست ها نه تنها باعث می شوند تا برند شما به مخاطبین شما نزدیک تر شود، بلکه آزادی عمل کافی حتی برای ارتباط برقرار کردن بهتر با کارکنان خودتان را هم به شما می دهند. از این طریق می توانید با اعلام کردن و نام بردن از آنها، آنها را تشویق به انجام بهتر کارهای خودشان بکنید. زمانی که اعتماد و رضایت آنها را بیش از پیش به دست بیاورید، آنها در جمع اولین کسانی قرار خواهند گرفت که ضمن خرید محصولات و خدمات شما اقدام به جذب مشتری برای شما می کنند.

    نویسنده: دان نیومن – 26 دی 1393

     فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتنیگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 110 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Majid Saidii
      ژانویه 27, 2015 در 11:08 ب.ظ

      مثل همیشه عالی …. ممنونم و خسته نباشید.
      در ایران هم اینطور کارشناسانه به این موضوع اهمیت داده شده؟؟؟

      • فرشید رمضانی
        ژانویه 28, 2015 در 1:55 ق.ظ

        خواهش میکنم
        بله کم و بیش ویدئومارکتینگ و پادکست هم راه خودش را پیدا کرده . شاید گاهی اوقات خیلی هم حرفه ای برخورد نشده ولی همانها هم به اندازه کافی نتایج مثبت داده است .

    یک نظر اضافه کنید