استفاده از گوگل ترندز در انتخاب کلمات کلیدی

  • گوگل ترندز چیست ؟

    گوگل ترندز ابزاری محصول لابراتوار گوگل است که اطلاعاتی در باره کلمات جستجو شده در گوگل به ما میدهد . به عنوان مثال ما میتوانیم ببینیم کلمه  webdesign چه مقدار و از چه کشورها و چه شهر هایی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است . همینطور میتوانیم یک بازه زمانی مشخص برای آن تعریف کنیم .

    استفاده بهتر از گوگل ترندز

    یکی از مواری که گوگل ترندز میتواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا” اختلاف بین webdesign  و   web design  را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده میشود .

    حتی میتوانیم چند کلمه را با هم وارد کرده و آنها را با یک کاما ( انگلیسی ) از هم جدا کنیم که در این صورت گوگل ترندز آنها را با هم مقایسه میکند و در نمودار نمایش میدهد .

    استفاده از گوگل ترندز در انتخاب کلمات کلیدی و تبلیغات

    خوب با این امکاناتِ ( هرچند محدود و هنوز کامل نشده ) گوگل ترندز میتوان ، در انتخاب کلمات کلیدی برای نوشته ، سایت و حتی برای تبلیغات در گوگل یا فیس بوک استفاده کرد . میتوان کلماتی را که بیشتر مورد کاربرد بوده اند و شکلی که کاربران بیشتر از آن استفاده میکردند را بدست آورد و روی آن مانور داد .

    یک مثال واقعی و انجام شده :

    استفاده از گوگل ترندز

    یکی از دوستان من که صرافی دارند ، مایل بودند به لحاظ سئو رتبه بهتری بدست بیاورند ضمن آنکه تبلیغات کلیکی در گوگل و فیس بوک هم انجام میدادند . یکی از کارهایی که من کردم و خیلی هم جواب داد طریقه جستجوی کاربران در گوگل بود . یکی از کلماتی که ذهن مرا مشغول کرده بود خود کلمه صرافی با نگارش فینگلیش !!! بود. سه حالت برایم متصور بود که شاید کاربران آن کلمه را به آن شکل جستجو کنند . SARRAFI , SARAFI , و SARAFY وقتی آنها را در گوگل ترندز مقایسه کردم دیدم به شکل چشم گیری کلمه sarafi  بیش از همه مورد جستجو قرار گرفته است ، در حالی که بیشترین مانور در سایت و تبلیغات بر روی sarrafi صورت گرفته است . با این اتفاق ساده  بخشی از جستجوگران را به این سایت هدایت کردم . و البته دهها نکات ریز و درشت دیگر که خوب از جمله اسرار مشتری است و امکان باز گو کردنش نیست .

    این ابزار گوگل تا به حال به من ( و البته بیشتر به مشتریانم ! ) کمک شایانی کرده است . هنوز این ابزار نقائص و مشکلاتی دارد که در حال تکامل است ولی با اینحال یکی از بهترین انتخاب ها برای سئوکاران مبتکر میباشد … آنهایی که در سئو تخصص دارند و آنرا حرفه ای دنبال میکنند …

    البته  خوب میدانیم که گوگل ترندز نه برای انتخاب کلمات کلیدی که برای اهداف بسیار بزرگ تر و پیچیده تری ، ساخته شده است . بررسی علایق جوامع و توده های مختلف ، بررسی موارد مورد توجه مناطق خاص و اهدافی اینچنین میتواند از موارد استفاده این ابزار تحقیقاتی باشد.

    من در این مطلب سعی در استفاده آن در سئو داشتم . در مقالات متعدد بعدی که در این زمینه خواهم داشت ، به ریزه کاریهای بیشتری از آن اشاره خواهم کرد … گوگل ترندز را در آدرس زیر میتوانید ببینید

    http://www.google.com/trends/

    فرشید رمضانی : مشاور تبلیغات و متخصص سئو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 71 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • حسین مسافریان
      دسامبر 22, 2013 در 11:14 ب.ظ

      با تشکر از مطالب آموزنده و مفید شما
      امیدوارم موفق و موید باشید

      • فرشید رمضانی
        دسامبر 22, 2013 در 11:46 ب.ظ

        سلام دوست عزیز
        خوشحال شدم که مطالب از نظرتان مفید بوده .
        وجود همراهانی چون شما برایم موجب افتخار است .
        ممنون از همراهیتان .

    • javid
      اکتبر 25, 2014 در 12:25 ب.ظ

      آیا این نرم افزار لغات فارسی نیز پیدا می کند؟

      • فرشید رمضانی
        اکتبر 25, 2014 در 1:44 ب.ظ

        بله با همه فونتهای یونیکد قابل اجرا است . به عبارتی همه زبانهایی که روی ویندوزتان نصب است .

    • آریا فناوری
      مارس 9, 2016 در 11:24 ق.ظ

      مرسی. اطلاعات خوبی بود

    یک نظر اضافه کنید