7 دلیل مبنی بر اینکه چرا استفاده از هشتگ در بازاریابی شما یک باید غیر قابل چشم پوشی است.

  • هشتگ: یک کلمه یا عبارت که بعد از علامت پوند (#) قرار گرفته و برای شناسایی پیغام ها در رابطه با یک موضوع خاص مورد استفاده قرار می گیرد. منبع تعریف —  سایت گوگل

    هشتگ ها

    هشتگ ها: چه از آنها خوشتان بیاید یا متنفر باشید، بخشی حیاتی در استفاده از رسانه های اجتماعی هستند. با توجه به انبوهی از مطالب که در هر دقیقه در محیط شبکه های اجتماعی تولید، تبلیغ و به اشتراک گذاشته می شود، هشتگ ها ابزاری هستند که روشی ساده برای جستجوی محتوای خاص و تخصص مورد نظر شما را فراهم می آورند.

    اهمیت هشتگ ها

    همچنان که در حال حاضر هر شبکه اجتماعی بزرگ و مطرحی اجازه استفاده از هشتگ ها را می دهد، درک کامل چرایی اهمیت استفاده از هشتگ در بازاریابی اینترنتی از اهمیتی بیش از پیش برخوردار شده است.

    اهمیت هشتگ ها

    هشتگ ها به ما اجازه می دهند تا هزاران هزار بروزرسانی مختلفی را که بطور روزانه از طرف دوستان، همکاران و کسب و کارهای مختلف دریافت می کنیم را بصورت بخش بخش تقسیم کنیم و از این راه با افراد جدیدی آشنا شویم و ارتباطات، تعاملات و صحبت های جدیدی را شروع کنیم. آنها به ما اجازه می دهند تا صحبتهایی را که در رابطه با برند و محصولات خودمان در جریان است پیگیری کنیم و همچنین گوشه چشمی هم بر اتفاقاتی داشته باشیم که دور از دید ما ولی در صنعت و اطراف ما در حال اتفاق افتادن است.

    اینها 7 دلیلی است که چرا شما دیگر قادر به تقبل هزینه استفاده نکردن از هشتگ در بازاریابی اینترنتی خودتان نیستید!

    1- آنها به ما اجازه داشتن هدف گذاری فوق العاده دقیق مخاطب را می دهند.

    زمانی که قصد هدف گذاری پیام خود در سطح شبکه های اجتماعی و برای گروه خاصی از مخاطبین را دارید، هیچ راه و روش بهتری جز استفاده از هشتگ ها وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را برای گروهی از مردم بازاریابی کنید که اخیرا صاحب فرزندی شده اند، می توانید از هشتگ #تازه_متولد_شده یا #نو_رسیده استفاده کنید. سپس، هر فردی که در شبکه های اجتماعی به دنبال تعاملات صورت گرفته در رابطه با فرزند تازه متولد شده باشد بطور بالقوه امکان پیدا کردن شما را خواهد داشت.

    2- آنها به شما اجازه می دهند تا بر سابقه و اعتبار خود نظارت داشته باشید.

    از طریق نظارت داشتن بر هشتگ های مرتبط با برند و محصولات خودتان، همیشه تصوری کلی از مواردی که در رابطه با برند و محصولات شما عنوان می شود داشته باشید. اگر در حال حاضر نظارتی بر این هشتگ ها ندارید، بدانید که این صحبت ها و گفتگوها در جریان است . . . و تنها تفاوت آن اینست که شما از آنها مطلع نمی شوید. به نظرتان بهتر نیست که از آنها بی خبر نباشید؟

    3- آنها به شما اجازه می دهند تا در زمینه خدمات مشتری بهتر عمل کنید.

    به همان صورت که پیگیری کردن هشتگ های شرکت خودتان به شما اجازه می دهد تا بر شهرت و اعتبار خود نظارت بهتری داشته باشید، به شما اجازه می دهند تا نظرات، پاسخ ها، شکایت و تمجید های مطرح شده را نیز به صورت سریع و موثر پیدا کنید. با نظارت داشتن بر اشارات مطرح شده نسبت به برند شما، می توانید مطمئن باشید که همیشه از تمام موارد مطرح شده نسبت به خود مطلع هستید و تا جای ممکن امکان پاسخگویی سریع به آنها را دارید.

    4- همیشه می توانید نیم نگاهی به جریان رقابت موجود در صنعت خود داشته باشید.

    می خواهید بدانید که مردم در مورد رقبای شما چه می گویند؟ سعی کنید جستجویی در رابطه با هشتگ های مطرح با نام کسب و کار آنها یا محصولاتشان انجام دهید. این موضوع تا حدودی موجب روشن شدن بازه های زمانی دریافت شکایت، چگونگی پاسخگویی آنها به این موارد و چگونگی و کیفیت متفاوت ساختن خود از آنها در زمان ارائه خدمات مشتری می باشد.

    5- آنها به شما اجازه می دهند تا صحبتهای مطرح شده در صنعت خودتان را بشنوید.

    هشتگ ها وسیله ای قدرتمند برای دنبال کردن جریانات بصورت روزانه در صنعت و حوزه تخصصی شما می باشند. به عنوان مثال، اگر شما یک نویسنده باشید، ممکن است نسبت به دنبال کردن هشتگ هایی از قبیل #کتاب، #چه_بخوانیم، #نکات_نویسندگی و #هنر_نویسنده باشید. این موضوع به نوعی مزیت اطلاع داشتن از برنامه های پیش رو همکاران شما و فرصت شرکت کردن در صحبت ها و برنامه های آنها را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

    6- هشتگ ها به شما اجازه می دهند تا رویدادها، مسابقات و توافقات خاص و ویژه خود را تبلیغ و ترفیع کنید.

    با استفاده از این فرصت شما با هشتگ هایی برخورد خواهید داشت که بسیار هیجان انگیز بوده و بخاطر سپاری آنها نیز برای رویدادها، توافقات یا جشنواره های ویژه مناسب بوده و همچنین اشتراک گذاری سریع آنها و دنبال کردن کمپین ها را سهل و آسان می سازند. به عنوان مثال زمانی که مسئولان شهر نیویورک اقدام به برگزاری مسابقه سالانه عکس نیویورک می کنند از هشتگ #LoveNYC بهره می برند. این موضوع به آنها اجازه می دهد تا تمامی موارد وارد شده به مسابقه (که در سال گذشته بیش از 10 هزار مورد بود) و صحبت ها و تعاملات مرتبط با این کمپین را به راحتی پیگیری کنند.

    7- آنها به شما اجازه می دهند تا گفتگوهای مرتبط با یک موضع خاص در فضای توئیتر را پیدا کنید.

    یک گفتگو در محیط توئیتر به رویدادی از پیش تنظیم شده در محیط توئیتر گفته می شود که افراد هم فکر با هم را در کنار هم قرار داده و به بحث در رابطه با یک موضوع خاص وادار می کند. در این بین اغلب یک مجموعه از سوالات و یک مدیر یا میانجی وجود دارد تا به هدایت جریان گفتگو کمک کند. اگر شما به دنبال شرکت کردن در چنین رویدادی و برقراری تعامل با مجموعه مخاطبین هدف خود هستید و می خواهید به آنها نشان دهید که چگونه کارشناسی در صنعت و حوزه فعالیت خود می باشید، از هشتگ ها برای پیدا کردن گفتگو های در جریان و البته مرتبط با حوزه تخصصی خود استفاده کرده و به آنها بپیوندید!

    هشتگ ها ابزاری بسیار قوی و موثر برای آغاز کردن، شرکت کردن و پیگیری کردن گفتگوهایی است که در صنعت شما در جریان می باشد. در نوبت بعدی که بدنبال پیدا کردن یک گفتگوی مرتبط در شبکه های اجتماعی هستید، چرا از یک هشتگ مرتبط با موضوع مورد علاقه خود استفاده نمی کنید؟

    نویسنده کیم گارست
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | بازاریابی در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 64 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید