قصد تغییر سیستم مدیریت محتوای سایت و انتقال آن به وردپرس را دارید؟ این چک لیست را رعایت کنید.

  • با استفاده از وردپرس مزایای مختلفی شامل حال کاربر نهایی می شود و این دلیلی است که بر اساس آن هر صاحب سایت و یا وبلاگ نویسی باید نقل مکان از هر زیرساخت دیگری برای وبلاگ نویسی به سیستم وردپرس را حتی در حال حاضر مد نظر قرار دهد. نقل مکان به وردپرس مجموعه ای از ویژگیها را در اختیار شما قرار می دهد که در نهایت منجر به گسترش و توسعه وبسایت شما می شود و این ویژگیها شامل مجموعه بیشتری از طرفداران، کاربران و بازدید کنندگان، پلاگین های بهتر و کاربردی تر، عملکرد بهتر در قالب اصول سئو و سازگاری بهتر با موتورهای جستجوی مختلف می شود که پیش از این از آنها بی بهره بودید. با این وجود این نقل مکان برای شما کاری سهل و آسان نخواهد بود، اگر که از چگونگی انجام آن و مواردی که دانستن آنها لازم است خبر نداشته باشید. این موارد نکاتی هستند که شما باید آنها را قبل و بعد از این جابجایی در ذهن داشته باشید و بی توجهی به هر یک از آنها می تواند موجب خسارات و مشکلاتی برای شما شود.

    تغییر سیستم مدیریت محتوای سایت
    • هیچ اطلاعاتی نباید از دست برود – از همه چیز یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

    اگر ما نقل مکان به وردپرس را به عنوان یک گزینه در نظر گرفته ایم پس حتما قبلا از تعداد مشخصی بازدید کننده برخوردار بوده و برخی شیوه های سئو سازی هم در رابطه با کارهای قبلی ما انجام شده است که بر روی زیرساخت قبلی ما موجود است. حتی اگر میزان این موارد کم باشد، باز هم شما سیستمی را آماده فعالیت دارید و مطمئنا نمی خواهید که آن را از دست بدهید. اولین کار انتقال تمامی ارسال های شما از وبلاگتان و اطلاعات گذشته می باشد. شما همچنین باید پایا پیوند هایی (permalinks) را برای هر یک از ارسال ها و صفحات سایت خود در نظر بگیرید و تمامی مشترکین به محتوای خود و دنبال کنندگان را از این طریق حفظ کنید. شما همچنین باید رتبه بندی گوگل را برای سایت خود حفظ کنید و سایت وردپرس جدید خود را با شباهت قابل توجهی به ساختار قبلی مورد استفاده خود طراحی کنید

    • نشانی های وب (URLs) را باید به همان صورت حفظ کنید.

    این نیز کار دیگری است که باید آن را به منظور مطمئن شدن از بابت حفظ هر آنچه که تاکنون به دست آورده اید، انجام دهید. با حفظ این نشانی های وب شما رتبه بندی خود در موتورهای جستجو و بازدید کنندگان احتمالی خود را که بر روی لینک های شما کلیک می کنند یا قصد کلیک کردن بر روی آنها را دارند حفظ می کنید. بدین طریق شما احتمال مشاهده شدن خطای 404 در زمان وارد شدن و بازدید سایت از طریق گوگل را از بین می بیرید. این موضوع حفظ آدرس ها را جز برای صفحات، برای ارسال های مختلف هم باید در نظر داشته باشید و انجام این کار از طریق پلاگین هایی مانند .html بر روی صفحات امکان پذیر می باشد.

    • یک دُمین مناسب انتخاب کنید.

    این کاری است که در هنگام جابجایی به وردپرس حتما باید به آن توجه کنید. باید دُمینی پیدا کنید که بتوانید محتوای وبلاگ خود را به آن انتقال دهید. نمونه هایی از دُمین برای این منظور می تواند .org یا .com باشد و می توانید مورد مناسب خود را از بین آنها انتخاب کنید. همچنین در انتخاب هاست یا میزبان خود هم باید دقت کافی داشته باشید تا هاستی را انتخاب کنید که با وردپرس و البته سیستم وبلاگ نویسی وردپرس همخوانی و هماهنگی کامل داشته باشد. البته از آنجایی که اغلب ارائه کنندگان این خدمات در هماهنگی با سیستم های انتشار محتوا مانند وردپرس هستند، این موضوع چیزی نیست که زیاد نگرانی از آن بابت داشته باشید.

    • تغییراتی را در سامانه نام دامنه یا همان DNS سایت به وجود آورید.

    ایجاد تغییرات در این سامانه بسیار حیاتی است و برای اینکه این کار را انجام دهید شما نیاز دارید تا با یک ثبت کننده نام دُمین مشورت کنید. این کار به مرور زمان انجام شده و تاثیر خود را در فضای اینترنت می گذارد و با تغییر نام سرور انجام پذیر است. شما با کمک ثبت کننده نام دُمین قادر به تغییر سابقه و سوابق نام متعارف دُمین خود تحت عنوان CNAME نیز هستید. مهمترین کاری که در این رابطه شما باید اقدام به انجام آن کنید جابجا کردن سرور قبلی خود با سرور جدید می باشد که اگر در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشید این کار می تواند برایتان قدری پیچیده باشد. به همین دلیل است که قدری مطالعه و جمع آوری دانش در این رابطه و تغییرات DNS به نظر کار خوبی است والبته پیشنهاد می شود.

    • صفحات یا ارسال ها؟ قبل از اقدام کردن تصمیم بگیرید.

    تصمیم گیری در مورد گزینه های پیش رو قبل از وارد عمل شدن کاری عاقلانه تر است، چرا که ممکن است در آینده در جریان این جابجایی با مشکلاتی روبرو شوید. ارسال های انجام گرفته در محیط وردپرس بطور کلی به دو دسته تقسیم شده و با دو نوع برچسب مختلف مشخص می شوند که این موضوع باعث می شود تا مرتب کردن آنها راحتتر باشد و نیز این ارسال ها به ترتیب زمان نمایش داده می شوند. صفحات بطور مستقیم می توانند به یک بخش از منو مرتبط باشند و با عنوان “همیشه سبز” (ever green) شناخته می شوند. با لحاظ کردن تمامی این موارد، زودتر تصمیم گرفتن در مورد آنها ایده بسیار خوبی است، چرا که باعث می شود تا بعدها در این رابطه دچار مشکلات پیش بینی نشده ای نشوید.

    اینها تعدادی از موارد کلیدی بود که باید در رابطه با هرگونه جابجایی از زیرساخت های وبلاگ نویسی مختلف به وردپرس مورد توجه قرار دهید و لحاظ کردن آنها از بایدهای غیر قابل چشم پوشی است. اگر بدرستی به تمامی موارد مطرح شده در بالا پرداخته شود، جلوی بسیاری از مشکلات احتمالی دیگر را گرفته اید.

    نویسنده کِریستی
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 64 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • طرح توجیهی
      ژوئن 17, 2014 در 7:45 ب.ظ

      بسیار عالی بود.متشکرم

    یک نظر اضافه کنید