در قیمت گذاری محصولات خود برخلاف گذشته از اعداد رند استفاده کنید

  • نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مشتریان قیمت های به اصطلاح گرد شده را بیشتر می پسندند

    درکشورهای دیگر خیلی متداول است که قیمتها را گردشده در نظر نمیگیرند . این امر کم و بیش در کشور ما هم رایج شده است . مقاله زیر احساس واقعی مصرف کنندگان را در دیدن قیمتها ، بررسی کرده که میتواند در ایران نیز مفید باشد ( فرشید رمضانی )

    یک مطالعه جدید درستی خاتمه پیدا کردن قمیتها در اعداد -.49 و -.99 را مورد بررسی مجدد قرار داده است.

    به نظر می رسد اگر قیمتهای لحاظ شده توسط شما با اعدادی مانند 49 یا 99 سنت خاتمه پیدا می کند، دیگر زمان آن رسیده که در سیاستهای قیمت گذاری خود تجدید نظر کرده و به استفاده از قیمتهای رند و به اصطلاح گرد شده روی بیاورید. مشتریان شما از این رویکرد شما با افزایش خریدهای خود تشکر خواهند کرد.

    قیمت گذاری محصولات
    قیمت گذاری محصولات

    این موضوع بخش مهمی از یک مطالعه است که در ژورنال روانشناسی اقتصاد به چاپ رسیده و در آن محققین به مطالعه عادات مشتریان در رابطه با شیوه های صرف پول در محیط ها و شرایطی پرداخته اند که اغلب مشتریان در آن شرایط با احتیاط بیشتری در رابطه با قیمت نهایی برخورد می کنند. این موقعیت ها شامل پرداخت انعام در رستوران، پر کردن باک بنزین خودرو توسط خود شخص و دانلود بازیهای کامپیوتری از سایت های مربوطه می شود.

    از این مطالعه نتایج زیر حاصل شده است:

    –  از 65000 مورد خرید در سایتهای دانلود بازی، 57 درصد خرید کنندگان ترجیح می دادند بازیهایی را دانلود کنند که قیمت آنها رند بود. (مبلغ لحاظ شده برای پرداخت در این تحقیق از 1 سنت تا 150 دلار متغیر بود.)

    – از مجموع 9000 رسید کارتهای اعتباری بررسی شده در یک رستوران که محققین مورد بررسی قرار داده بودند، تقریبا 73 درصد از مراجعین مبلغی رند و سر راست را برای پرداخت انعام انتخاب کرده بودند. در بین صورتحساب هایی که قبل از اضافه شدن مبلغ انعام رقمی رند نداشتند، مبلغ انعام به شکلی انتخاب شده بود که جمع نهایی صورتحساب بصورت رند و سر راست در بیاید.

    – از 1301 مورد مراجعه به پمپ بنزین توسط افرادی که خود مبادرت به سوختگیری خودرو کرده بودند، 56 درصد افراد میزان بنزین خریداری شده رو بگونه ای تنظیم کرده بودند که مبلغ نهایی رند باشد. در حدود 7 درصد از این افراد اقدام به پرداخت مبلغی کرده بودند که در انتها از یک مبلغ رند دلاری همراه با یک سنت تشکیل شده بود، که به نظر می رسد این افراد هم در نظر داشته اند تا مبلغی رند را برای پرداخت خود در نظر بگیرند، اما از عکس العمل سریع برای قطع کردن پمپ سوختگیری درست در لحظه رند شدن قیمت برخوردار نبوده و بنابراین مجبور به پرداخت 1 سنت اضافه بر آن شده اند.

    از این تحقیق اینگونه نتیجه شده است که مصرف کنندگان مطمئنا ترجیح می دهند تا مبلغی رند و سر راست را در صورتحساب خود داشته باشند و مدیران باید در زمان قیمت گذاری کالاهای خود این علاقمندی مصرف کنندگان را در نظر داشته باشند.

    نویسنده ایلان موکاری – 20 آذر 1392

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 246 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید