هر آنچه که در مورد بازاریابی به شما گفته اند را باور نکنید

  • بازاریابی بسیار فراتر از تهیه مجموعه ای از تبلیغات و انتظار نتایج شگفت و افزایش قابل توجه در میزان فروش می باشد. در حالیکه شرکت هایی هستند که کمپین های تبلیغاتی آنچنانی و دپارتمان های فروش و بازاریابی مجزا دارند، اما همچنان شرکتهای زیادی هم وجود دارند که سعی کرده اند محصول خود را در بین مردم به فروش برسانند، اما در این امر موفق نشده اند. به نظر شما آنها چه مسیری را اشتباه پیموده اند؟

    اگر همانند بسیاری دیگر از بازاریابان تصور می کنید که همه چیز را در رابطه با تکنیک های بازاریابی بخوبی می دانید، باید توجه کنید که مطالب و مواردی که در حقیقت تصور می کنید از آنها آگاهی دارید، حتی در برخی از موارد حتی ممکن است موجب صدمه زدن به شما و نتایح فعالیت های شما شوند. سعی کنید از شش باور غلط زیر دوری کنید:

    باور غلط #1 – محصولات فوق العاده خودشان را می فروشند.

    حتی اگر خلاقانه ترین محصول موجود در بازار را هم در اختیار داشته باشید، مخاطب شما قبل از اینکه به قابلیت ها و کیفیت آن پی ببرد، نیاز به شنیدن در مورد آن دارد. دلیل اهمیت بازاریابی در همین نکته نهفته می باشد، چرا که به شما کمک می کند تا آگاهی از برند و محصول را ارتقاء دهید، که خصوصا برای محصولات و کسب و کارهای جدید بسیار با اهمیت می باشد.

    در مورد بازاریابی
    هر آنچه که در مورد بازاریابی به شما گفته اند را باور نکنید

    باور غلط #2 – دپارتمان فروش هیچ ارتباطی با دپارتمان بازاریابی ندارد.

    در حالیکه دو دپارتمان فروش و بازاریابی از یکدیگر جدا و متفاوت هستند، شما نمی توانید یکی را بدون داشتن دیگری داشته باشید! تیم بازاریابی مسئول تبلیغ و اقناع مشتریان بالقوه است، در حالیکه این وظیفه تیم فروش است که فروش ها را به مرحله نهایی رسانده و تمام کند. اگر هر دو این تیم ها بصورت استراتژیک و در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند، نتیجه این فعالیت یک استراتژی موفق بازاریابی همراه با افزایش فروش خواهد بود.

    باور غلط #3 – نمایشگاه های تجاری تنها موجب هدر رفتن پول و سرمایه ما می شوند.

    این امر درست است که اگر تنها در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید و انتظار بدست آوردن مشتری داشته باشید، شرکت در این نمایشگاه ها تنها هدر دادن وقت و سرمایه هستند. اگر تاکنون به عنوان یک شرکت کننده به نمایشگاه های تجاری رفته باشید، شاید فقط و فقط متوجه تبلیغات، آگهی ها و اعلان ها و دیگر فعالیت های اینچنینی در این فضاها شده اید. چیزی که شما نمی بینید چیزی است که در پشت صحنه این فعالیت ها در جریان بوده و تلاش ها و فعالیت هایی که برای برگزاری این تبلیغات و … پیش از این انجام شده است.

    برخی از بازاریابان با شرکت کردن در نمایشگاه های تجاری به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده اند. در حقیقت، بر اساس اطلاعات موجود که توسط Social Fresh منتشر شده است، 67% از شرکت های بزرگ تجاری و صنعتی و بازاریابان محتوایی آنها بازاریابی رویداد محور را از جمله با ارزش ترین استراتژی های بازاریابی خود قلمداد می کنند. کارکنان خود را بخوبی آموزش دهید، باجه های تبلیغاتی بسیار خوب و مناسب تهیه کنید و از خدمات طراحی گرافیک مناسب بهره ببرید و در مرحله بعد از برگزاری این نمایشگاه ها نیز پیگیری نتایج فعالیت های ترفیعی خود را فراموش نکنید.

    باور غلط #4 – در صورت در اختیار داشتن زمان کافی بر روی بازاریابی محتوایی هم کار و فعالیت داشته باشید.

    برای اینکه یک فعالیت بازاریابی محتوایی موثر واقع شود، یکپارچگی فعالیت شما از اهمیت بسیار حیاتی برخوردار می باشد. انتشار محتوا هر زمانی که از وقت آزاد و اضافه برخوردار بودید، به معنای انتشار مطلب هر چند هفته یا هر چند ماه یکبار است. نه تنها موتورهای جستجو دوست دار دیدن مطالب شما در بازه های زمانی کوتاه مدت هستند، بلکه مخاطبین شما هم در صورتی که بدانند هر چند وقت یکبار باید انتظار مطلب جدید از سوی شما داشته باشند، علاقمند مراجعه به وبسایت و یا وبلاگ شما می باشند.

    تهیه و تولید محتوای با کیفیت کاری سخت و زمان بر است، بنابراین اگر زمان و فرصت کافی برای انتشار مطالب در بازه های زمانی برنامه ریزی شده و بطور مرتب در اختیار ندارید، یک مدیر بازاریابی محتوایی برای خود استخدام کنید تا بار این مسئولیت را از دوش شما بردارد. این کار در دراز مدت ارزش هزینه ای که صرف آن می کنید را خواهد داشت.

    باور غلط #5 – محتوای نگارش شده بصورت مهمان در وبلاگ های دیگر را روی وبلاگ خود باز نشر کنید.

    شما از انتشار یک مقاله بر روی وبلاگ یا وبسایت دیگری نتایج خوبی را گرفته یا احیانا به موفقیت هایی هم دست پیدا کرده اید و حال انتشار مجدد آن بر روی وبلاگ یا وبسایت خود را مد نظر دارید. با انتشار محتوای تکراری، احتمال جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل بسیار زیاد می شود، خصوصا اگر آپدیت دیگری مشابه پاندا برای گوگل معرفی شود. سعی کنید با ارسال و انتشار یکباره یک مطلب و محتوا از این خطر دوری کنید و در ضمن همواره در نظر مخاطبین خود نو، جدید و بروز باقی بمانید.

    باور غلط #6 – هر چه محتوا بیشتر، نتیجه بهتر

    انتشار محتوای بیشتر به معنای داشتن فرصت بیشتر برای لینک سازی و ارتقاء سطح استفاده از کلمات کلیدی و رتبه بندی شماست، اما همواره کیفیت از کمیت ارزش و اهمیت بالاتری دارد. داشتن محتوایی که از 200 تا 300 کلمه تشکیل شده باشد، به مراتب از ارزش بالاتری نسبت به پر کردن وبسایت خود از مقالات طولانی برخوردار می باشد که مملوء از اطلاعات نامرتبط با علاقه و خواست خوانندگان شما باشد.

    نویسنده: گروه نویسندگان – تاریخ: 20 بهمن1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 64 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Majid Saidii
      فوریه 18, 2015 در 1:12 ق.ظ

      از این مقاله برداشت کردم …. یک محصولات فوق العاده میتواندمشتریان زیادی را به خودجلب کند اما تکمیل کننده این پازل فروش (حتی با برندی معروف ) تبلیغات دقیق و بازاریابی موثر و پرمحتوا لازم است.

      • فرشید رمضانی
        فوریه 18, 2015 در 4:08 ب.ظ

        بله کیفیت و برند دو تا از عوامل فروش هستند ولی موارد دیگری مانند آنچه شما فرموده اید ، به علاوه حضور در بازار نیز در فروش موثر هستند . ممنون

    یک نظر اضافه کنید