افزودن یک دوست یا رابط به عنوان وارث در فیسبوک

  • فیسبوک محلی برای به اشتراک گذاشتن محتوا و برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده است. برای برخی از ما نیز محلی است برای به یاد آوردن خاطرات و احترام به کسانی که آنها را از دست داده ایم. زمانی که یک شخص فوت می کند، حساب کاربری آنها می تواند به محلی برای یادبود زندگی، دوستی ها و تجارب آنها تبدیل شود.

    امروز ما در حال معرفی یک ویژگی جدید هستیم که به مردم اجازه می دهد تا یک دوست یا رابط را به عنوان وارث خود انتخاب کنند – یک دوست یا عضو خانواده که اجازه مدیریت حساب کاربری آنها در صورت فوت آنها را دارا می باشد. زمانی که شخصی به ما اطلاع دهد که یکی از کاربران فوت کرده است، ما حساب کاربری وی را بصورت یادبود (به یاد . . . ) در می آوریم و رابط وارث وی از اختیارات زیر برخوردار می شود:

    افزودن یک وارث در فیسبوک
    افزودن یک دوست یا رابط به عنوان وارث
    • نگارش یک محتوا برای نمایش دادن در بخش بالایی حساب کاربری مربوطه (به عنوان مثال جهت اعلام زمان مراسم یادبود یا اشتراک گذاری یک پیام ویژه)
    • پاسخ دهی به درخواست های دوستی جدید از طرف اعضای خانواده و دوستان که پیش از این در محیط فیسبوک با هم ارتباطی نداشته اند
    • بروز رسانی تصویر پروفایل و تصویر پس زمینه آن

    اگر کسی بخواهد می تواند با انتخاب گزینه مربوطه به وارث خودش اجازه دانلود کردن آرشیوی از تصاویر، محتوای منتشر شده و اطلاعات نمایه خود را هم که در فیسبوک به اشتراک گذاشته است، بدهد. بقیه تنظیمات پروفایل دقیقا همانند آنچه که پیش از فوت طرف تنظیم شده، باقی می ماند. این دوست یا رابط وارث قادر به وارد شدن به پروفایل با کلمه عبور مربوطه و به عنوان صاحب پروفایل نبوده و همچنین قادر به دیدن و خواندن پیام های خصوصی این فرد هم نیست.

    به همین ترتیب، کاربران می توانند به ما اطلاع دهند که آیا تمایل به پاک شدن و حذف پروفایل خودشان برای همیشه پس از فوت را دارند یا خیر؟

    تا امروز، زمانی که یک کاربر فوت می کرد، ما امکان نمایش یک پروفایل بصورت پروفایل یادبود را برای دنبال کنندگان وی فراهم می آوردیم، اما دیگر این حساب کاربری از قابلیت مدیریت شدن توسط یک کاربر دیگر را برخوردار نبود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از طریق صحبت کردن با افرادی که سابقه از دست دادن یکی از دوستان خود را داشته اند، ما به این نتیجه رسیدیم که موارد بیشتری برای در اختیار قرار دادن به افرادی که در حال سوگواری هستند یا افرادی که خواهان تصمیم گیری در مورد سرنوشت حساب کاربری خودشان پس از مرگ را دارند، وجود دارد.

    این روش چگونگی انتخاب یک دوست یا رابط وارث می باشد:

    به بخش تنظیمات حساب کاربری خودتان بروید. گزینه امنیت (Security) را انتخاب کرده و در پایین صفحه رابط وارث(Legacy Contact) را انتخاب کنید.

    افزودن یک وارث در فیسبوک
    افزودن یک دوست یا رابط به عنوان وارث
    افزودن یک وارث در فیسبوک
    افزودن یک دوست یا رابط به عنوان وارث

    پس از انتخاب رابط وارث خودتان، شما گزینه برای ارسال یک پیام به آن فرد مورد نظر خواهید داشت.

    افزودن یک وارث در فیسبوک
    افزودن یک دوست یا رابط به عنوان وارث

    شما می توانید با انتخاب گزینه مربوطه، به وارث خودتان اجازه دانلود کردن آرشیوی از تصاویر، محتوای منتشر شده و اطلاعات نمایه خود را هم که در فیسبوک به اشتراک گذاشته اید، بدهید.

    افزودن یک وارث در فیسبوک

    ما همچنین به منظور تکریم کاربر فوت شده طراحی چنین پروفایل هایی را نیز تغییر داده ایم، به این صورت که پس از این در بالای اسم آنها کلمه “در یادبود” (Remembering) افزوده می شود و افزودن یک ارسال جدید در بالای صفحه پروفایل و ثابت شدن آن توسط رابط وارث ممکن می شود.

    افزودن یک وارث در فیسبوک

    ما این قابلیت را ابتدا در ایالات متحده آمریکا معرفی می کنیم و در ادامه این قابلیت را به دیگر کشورها گسترش می دهیم. البته باید توجه داشته باشید که افزودن یک دوست یا رابط وارث برای کاربران کاملا اختیاری می باشد.

    تیم ما در فیسبوک از کار کردن بر روی چنین پروژه ای بسیار خرسند است و امیدواریم که این امکان جدید برای افرادی که از دست دادن یکی از نزدیکان خود را تجربه می کنند امکانات، آسایش و حمایت بیشتری به ارمغان بیاورد.

    نویسنده گان: وانِسا کالیسون بِرچ و . . . – تاریخ: 23 بهمن 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 118 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید