شش راه برای انتخاب تصاویری که ترغیب کننده کلیک های بیشتر هستند

  • هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد که محتوای تصویری موجب ارتقاء کیفیت و موفقیت هرگونه از محتوای بازاریابی در سطح اینترنت و فضای مجازی می شود. خواه این محتوا یک صفحه از سایت شما، یک مطلب در وبلاگ، یک صفحه سفید یا یک کتاب الکترونیک باشد، انتخاب تصاویر می تواند موجب ایجاد تفاوت بین کلیک کردن یک فرد بر روی یک مطلب یا بطور کلی گذر کردن و نادیده گرفتن آن شود.

    اما اغلب اوقات بازاریابان محتوایی مرتکب اشتباه تکیه کردن بیش از حد بر همان تصاویر همیشگی آرشیوی و کسل کننده و بدون صرف وقت برای فکر کردن در مورد محتوای خود می شوند. موضوع اصلی این نیست که تصاویر آرشیوی به خودی خود بد یا بی کیفیت هستند. این تصاویر اغلب بصورت حرفه ای تهیه شده و مجموعه گسترده ای از موضوعات مختلف را در بر می گیرند. اما حتی استفاده از این تصاویر که بطور طبیعی مطابق و هماهنگ با نیاز های لازم برای استفاده از محتوای تصویری است، به دلیل رقابت اولویت ها با یکدیگر و ماهیت چند وجهی بازاریابی محتوایی، اغلب ساده و آسان نمی باشد.

    شما خواهان وجود ارتباط بین تصاویر و برند خودتان هستید، در حالیکه جلب توجه مخاطبین و پوشش دادن همزمان موضوع مورد بحث شما نیاز به قدری تحقیق و بررسی دارد. در برخی از موارد تصاویر انتخابی شما از اهمیتی برابر یا شاید بیشتر از خود محتوای اصلی تهیه شده دارد. برای کسب اطلاع از برخی از بهترین منابع تصاویر می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

    تصاویری ترغیب کننده کلیک های بیشتر

    جایی که تصاویر خود را در آن قرار می دهید، اولین موردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید و این موضوع تا حدی زیادی به نوع محتوایی بستگی دارد که شما در حال تولید آن هستید. به عنوان مثال، در رابطه با مطلب وبلاگ، بهترین قانون کلی استفاده از یک تصویر در ازای هر سه پاراگراف می باشد. این کار بخوبی موجب شکسته شدن متن و درگیر شدن خواننده با آن می شود. توجه کنید مطلبی که در حال حاضر مشغول خواندن آن هستید از این قانون تبعیت نکرده و به عنوان استثنایی در این رابطه در نظر گرفته می شود. چرا که این مطلب در رابطه با استفاده صحیح از تصاویر می باشد. بنابراین، قرار دادن تعدادی تصویر در این مطلب مناسب و غیر قابل اجتناب می باشد.

    برگه های سفید و کتاب های الکترونیک با داشتن چندین صفحه و البته میزان متن بیشتر دارای قالب و شکلی متفاوت می باشند. یک روش خوب و مناسب برای استفاده از تصاویر در سراسر آنها اختصاص یک سوم از هر صفحه برای تصویر (خواه این تصویر یک عکس باشد یا به نوعی نمایشی از یک موضوع) و رها کردن باقی صفحه برای پر شدن توسط متن می باشد. انتخاب یک نقل قول خوب و مناسب از داخل متن و قرار دادن آن بر روی تصویری که بخوبی نمایش دهنده و در برگیرنده متن شما می باشد نیز روش مناسب دیگری برای استفاده از تصاویر می باشد. این شیوه بر هر نوع صفحه دیگری نیز کاربرد دارد. برای متن ایمیل ها و روزنامه استفاده از تصاویر چشمگیر و روشن به بهترین نحو موجب کلیک کردن کاربر به محض مشاهده آن می شود. استفاده از تصاویر کلوزآپ و از نمای نزدیک از جزئیات یک محصول یا شخصی که در حال استفاده از محصول یا خدمت مورد نظر است نیز موجب ترغیب بیننده به کلیک کردن می شود، چرا که بیننده قادر به تجسم موضوع و دیدن آن در عمل می باشد.

    در زمان انتخاب یک تصویر بخصوص برای نوعی خاصی از محتوای بازاریابی، هدف هر چیز و موضوعی می تواند باشد. به هنگام جستجو برای یافتن تصویر این موارد را در ذهن داشته باشید:

    1- کنترل کیفیت:

    اولین قانون کلی انتخاب یک عکس با کیفیت و شفافیت بالا می باشد. پیکسلی یا شطرنجی ساختن بدون توجه به اینکه چقدر تصویر شما جذاب و و جلب توجه کننده باشد، موجب ناراحتی و دور کردن بیننده شما می شود.

    تصاویری ترغیب کننده کلیک های بیشتر

    2- از واژگان واقعی در حوزه عکاسی استفاده کنید:

    بهترین روش برای پیدا کردن تصاویر با کیفیت بالا استفاده از واژگانی است که عکاسان در جستجوی شما استفاده می کنند. واژگانی از قبیل زاویه کم (low angle)، ضد فوکوس(defocused) ، محیط مرئی (silhouette)، عمق میدان (depth of field)، نمای جلو (front view)، سر و شانه (head and shoulders)، تاری در حرکت (motion blur)، به مدت طولانی در معرض قرار گرفتن (long exposure)، زاویه باز (wide angle) و فوکوس انتخابی (selective focus) همگی موجب دست یافتن شما به تصاویر فریبنده و با زاویه های منحصر به فرد می شود.

    3- قرار دادن اصالت به عنوان هدف:

    زمانی که در محتوای شما از یک تصویر آرشیوی استفاده شده باشد، مردم به راحتی آن را تشخیص داده و به آن اذعان می کنند، اگر مخاطب شما به هر شکل وجه اشتراکی با من داشته باشند، مطمئنا در زمان روبرو شدن با تصاویر آرشیوی یا کلیشه ای دلسرد شده و نظرشان در مورد شما تغییر می کند. اما در برخی از موارد تصاویر آرشیوی تنها مواردی هستند که مجبور به انتخاب از بین آنها هستید. در جستجوی خود به دنبال موردی اصیل از کلماتی از قبیل قابل اعتماد (authentic)، بی تزویر (candid) و فوکوس (focus) استفاده کنید تا در نهایت موفق به پیدا کردن چیزی شوید که به دنبال آن هستید.

    4- مخاطبین هدف خود را نمایش دهید:

    مردم نسب ه عکس هایی که با آنها ارتباط برقرار می کنند، عکس العمل نشان می دهند، بنابراین وقتی افرادی را از گروه سنی خود، در لباس مورد استفاده خود و در حال انجام کارهایی که خودشان انجام می دهند، مشاهده می کنند، بهتر و بیشتر ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل خواهند داشت. در تمامی طول محتوی خود ویژگی های جمعیت شناختی جمعیت هدف مخاطبین خود را در نظر داشته باشید و از تصاویری استفاده کنید که علایق و سبک زندگی آنها را توصیف می کنند.

    تصاویری ترغیب کننده کلیک های بیشتر

    5- برند خودتان را تقویت کنید:

    خواه شرکت شما در ارتباط یا فن آوری، مد، ورزش یا محصولات سلامتی باشد، به احتمال زیاد از احساس و نگرش خاصی برخوردار هستید که خواهان انتقال آن به خواننده در زمان خواندن مطلب خودتان می باشید. با استفاده از تصاویری که همین احساس را در مخاطب شما ایجاد می کند، به تقویت آن بپردازید. همزمان با فعالیت جستجو خود، احساس بخصوصی که قصد انتقال دادن آن را هم دارید، در نظر بگیرید. از تصاویری استفاده کنید که تکمیل کننده رنگ های مورد استفاده در برند شما باشند، و در تمامی تصاویر خود از فیلتر های یکسانی استفاده کنید.

    6- تصاویر خودتان را تولید کنید:

    احتمالا بهترین راهکار برای اینکه تصاویر شما مملوء از حس اصالت و زیبایی شناختی باشد، تهیه و تولید تصاویر شخصی خودتان است. بسته به نوع موضوعی که انتخاب می کنید، برخی از بهترین تصاویر تهیه شده، بین عکاسان مشترک می باشد، یک تصویر از دفتر و تصاویر از فاصله نزدیک که نشان دهنده جزئیات محصولات است. هیچ شانسی وجود ندارد که دو نفر یک عکس همانند و کاملا یکسان را تهیه کنند و همزمان یک احساس واقعی را در کنار زیبایی خاص خودشان در کنار باقی بخش های محتوای تهیه شده منتقل سازند.

    تصاویری ترغیب کننده کلیک های بیشتر

    نویسنده: میشل بلک شایر – 26 شهریور 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 167 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید