5 نکته برای بالا بردن کیفیت بازاریابی محتوایی پس از مرغ مگس خوار گوگل

  • همراه با بروزرسانی های جدید گوگل تحت عنوان مرغ مگس خوار، پاندا و … بازاریابی محتوایی نسبت به قبل نه تنها ارزش خود را از دست نداده، بلکه حتی از اهمیت بیشتری هم برخوردار شده است.

    برای سالیان سال موتورهای جستجو برای رتبه بندی و تعیین جایگاه واقعی سایت یا وبلاگ شما از طریق مطابق قرار دادن کلید واژه های جستجو شده در موتورهای جستجو با کلید واژه ها و عبارات استفاده شده توسط شما در متن وبلاگ یا وبسایت شما اقدام می کردند. تقریبا می توان گفت که نتایج جستجو تا حد زیادی بستگی به رویکرد کاربر داشت، اما اکنون دیگر گوگل به این نتیجه رسیده است که کلمات می توانند معانی بسیار متفاوتی داشته باشند.

    هرچه پیش میرویم الگوریتم های گوگل، هوشمند تر و پیشرفته تر میشوند، سرچ مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا میکند و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مشکل تر میشود. هرچقدر به محتوای خود اهمیت دهید، از سرمایه های خود محافظت کرده اید.

    پیش از این گوگل اعلام کرد که برای بهتر شدن وضعیت فعلی الگوریتم جستجوی خود مرغ مگس خوار را عرضه کرده است. هدف از این تغییر درک بهتر چگونگی فکر کردن مردم و در نظر گرفتن معانی مختلف کلمات یا عبارات استفاده شده در جستجو می باشد. در اینجا برای شما 5 نکته یا راهکار را جمع آوری کرده ایم که در آنها به بهتر شدن وضعیت بازاریابی محتوایی بعد از معرفی مرغ مگس خوار پرداخته شده است و برای حضور در صفحه اول گوگل بسیار موثر است:

    1- محتوا باید بر نیازهای مصرف کننده تمرکز داشته باشد

    شاید هیچ زمانی بهتر از حالا برای در نظر گرفتن شرایط بدست آوردن و جذب مشتری از طریق استراتژی های بازاریابی اجازه محور نباشد. چرا؟ برای اینکه این مصرف کننده است که محتوای با کیفیت را تعریف می کند و هدف گوگل ارضای نیازهای مصرف کننده است. عایدی بسیار کمی در طراحی یک وبسایت یا یک کمپین ایمیلی خواهیم داشت اگر در طی این کار اقدام به تحمیل پیام خود به مردمی بکنیم که خواهان دریافت این پیام ما نبوده اند. زمانی که مردم از جستجو استفاده می کنند، آنها در پی یافتن یک پاسخ مشخص و دقیق به پرسش خود یا کسب اطلاعاتی هستند تا بتوانند بر آن اساس اقدام به اتخاذ یک تصمیم مهم بکنند، برای اینکه محتوای یک وبسایت با کیفیت در نظر گرفته شود باید توانایی برآورده کردن آن نیازها را داشته باشد.

    2- با دقت تمام زبان مورد استفاده در محتوای وبسایت خود را مورد بررسی قرار دهید

    با وجود اینکه تمرکز مرغ مگس خوار بیشتر بر جستجو از طریق موبایل و جستجو از طریق صوت است، اما باز هم اکثر جستجوهای انجام شده بصورت آنلاین را تحت تاثیر قرار می دهد. شما باید متوجه شوید که چرا مردم یک کلمه یا واژه بخصوص را در بخش جستجو تایپ می کنند؟ آیا محصولات یا خدمات جایگزینی برای محصولات و خدمات شما وجود دارد؟ به عبارت دیگر، فرض کنید که شما یک وبسایت برای ارائه خدمات در زمینه املاک و خرید و فروش دارید – وبسایت شما در رابطه با کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید یک خانه می کنند چه می گوید یا در رابطه با مشکلات مختلف که یک نفر ممکن است در خرید و فروش یک خانه با آنها مواجه شود چه مطالبی را پوشش می دهد؟ شما باید بسیار فراتر از یک کلید واژه را در نظر بگیرید و محتوای خود را در رابطه با آن ایده ها و مطالب متمرکز سازید. روشهای مدیریت روابط مشتری شما باید بیشتر بر روی “چرایی” کلید واژه های جستجو شده تمرکز کند و کمتر به “چه بودن” این کلمات توجه کند.

    Google-algorithms-مرغ مگس خوار

    3- محتوای با کیفیت باید قابل جستجو باشد

    هر روزه میلیون ها نفر در حال اشتراک گذاری ایده ها، نظرات، و دیگر اطلاعات با ارزش در شبکه های اجتماعی هستند. آیا شما به اندازه کافی در این معدن بالقوه غنی از طلا وقت برای جستجو و بررسی صرف می کنید؟ وبلاگ یا وبسایت شما باید بگونه ای طراحی شود که اشتراک گذاری مطالب آن برای اقوام، دوستان و همکاران بازدید کننده گان شما تا جای ممکن سهل و آسان باشد.

    4- محتوای وبسایت باید جالب و دعوت کننده باشد

    تهیه محتوا برای وبسایت بصورت تخصصی نباید بصورت کند و کسل کننده باشد. بروزرسانی های پاندا و پنگوئن وبسایت هایی را که شامل محتوای بی ارزش، نامرتبط و بی کیفیت بودند و از روش های لینک دادن منجر به محتوای بی کیفیت می شدند را جریمه می کنند. مردم تنها خواننده مطلب نیستند و در حقیقت دستگاه های هوشمندی هستند که اقدام به اسکن یا بررسی کلی یک محتوا در زمانی اندک می کنند و اگر آن محتوا را جالب و مرتبط تشخیص ندهند در همان ثانیه های اول از سایت خارج می شوند. اگر فکر می کنید که تهیه و عرضه محتوای با کیفیت کار مشکلی است اقدام به برون سپاری آن بکنید.

    5- محتوای وبسایت شما باید بصورت دقیق تعریفی جامع از برند شما را ارائه دهد

    محتوای وبسایت و یا وبلاگ شما باید دارای ساختاری باشد تا بازدید کنندگان از طریق آن بتوانند به یک پاسخ مشخص و البته اطلاعات واضح دست پیدا کنند. آنها دوست ندارند تا از طریق سایت شما به یک منبع دیگر برای پیدا کردن پاسخ خود هدایت شوند. مردم را وادار به حدس زدن شغل و هویت خود نکنید. بهترین محتوا همیشه صادقانه و شفاف به بازدید کننده باید ارائه شود.

    گوگل در حال حاضر هر تلاشی را می کند تا کیفیت جستجو را افزایش دهد و گوگل بات (googlebot – یک خزنده وب مورد استفاده توسط گوگل) در حال حاضر سعی در فهمیدن انگیزه پشت هر جستجو دارد. اکنون چالش ما – چگونگی برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب هدف می باشد. جزء اصلی در این موضوع ارتباط است و باید به افق هایی بسیار فراتر از مطابق ساختن تنها چند کلید واژه مختصر بیاندیشیم.

    اگر در روشهای لینک سازی و بطور کل بهینه سازی سایت خود نیاز به کمک دارید، با ما تماس بگیرید و ما به شما این اطمینان را می دهیم تا پیغام مناسب را از طرف شما بدرستی به دست مخاطب هدف برسانیم.

    غیر از موضوع بروزرسانی الگوریتم گوگل، از بایدها و نبایدهای بازاریابی محتوایی چه اطلاعاتی دارید؟ یا اهمیت استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوایی چطور؟

    نویسنده فیل لوترجونگ

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 119 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید