به خرده فروشان بابت فروش محصول خودم چقدر باید پرداخت کنم؟

  • من قصد فروش جواهرات دست ساز تولیدی خودم در بوتیک ها را دارم، اما دقیقا نمیدانم چقدر از سود حاصله باید به صاحب مغازه داده بشه؟ در این باره نظری دارید؟

    این امر در حقیقت بر اساس فروش بصورت امانی انجام می پذیرد که در آن صورت هم فروشنده بخشی از مبلغ حاصل از فروش را دریافت می کند.

    درآمد اغلب بر اساس نسبت 60%برای فروشنده و 40%برای شما تقسیم می شود، هر چند که هر چیزی قابل مذاکره است. اگر محصول شما یک کالای پر طرفدار و روز بازار باشد یا کالایی باشد که باعث شود فروشنده به ازاء ارائه آن برای دیگر کالاهای خود مشتری و یا بازدید کننده کسب کند، می توانید در ابتدا با نسبت 60% برای فروشنده و 40% برای خودتان آغاز کنید و سپس این نسبت را به 50% به 50% یا حتی 40% برای فروشنده و 60% برای خودتان تغییر دهید.

    در نهایت این مسئله بستگی به نوع تقاضا برای محصول شما و مبنا و اساس هزینه های آن کار دارد.

    به خرده فروشان چقدر باید پرداخت کنم؟
    به خرده فروشان بابت فروش محصول خودم چقدر باید پرداخت کنم؟

    آیا واقعاً از هزینه های کار خود اطلاع دارید؟

    شما حتما باید بصورت دقیق از این مسئله اطلاع داشته باشید، زیرا که اگر از هر فروش 40% عاید شما شود اما برای پوشش هزینه های خود نیاز به 50% مبلغ فروش داشته باشید، حاشیه سود و در نهایت سود شما کاهش پیدا کرده و در نهایت بازنده این بازی خواهید بود.

    عموما اگر بتوانید 300% یا سه برابر هزینه های خود را از فروش کسب نمایید، آنگاه می توان ادعا کرد که شما در موقعیت خوبی برای پوشش دادن هزینه های خودتان هستید. البته اشاره به این نکته هم ضروری است که این وضعیت تنها در صورتی ممکن است که شما بخوبی از مجموع هزینه های خود اطلاع داشته باشید.

    به عنوان مثال، اگر تولید یک قطعه یا واحد از محصول برای شما یک دلار هزینه در بر داشته باشد و قیمت فروشی معادل 3 دلار برای آن تعیین کنید، آیا واقعاً قادر به پوشش هزینه های خود و داشتن فضایی خالی برای حاشیه سود خود هستید؟ بطور کلی این حداقل برای کالاهای سفارشی ساز چیزی در حدود 35 تا 50% می باشد. بهتر است برنامه ریزی به گونه ای باشد که در مجموع هزینه های ساخت یک واحد کالا معادل 50 سنت شود و آنگاه آن را به قیمت 10 دلار به فروش برسانید تا اینکه بخواهید با داشتن حاشیه سود کم یا اصلا بدون سود به کار ادامه دهید.

    گزینه دیگر شما داشتن یک غرفه کوچک برای خودتان در بازاری محلی صنایع دستی یا هنری و تست کردن میزان رغبت مخاطبین به جواهرات شما می باشد. سپس بر اساس اطلاعات کسب شده از آن می توانید با داشتن یک پایگاه مطمئن از مشتری اقدام به تعیین قیمت برای محصول جواهر خود جهت فروش مستقیم یا فروش از مراکز خرده فروشی نمائید.

    اینکه شما در این بین چه مسیری را انتخاب کنید اهمیتی ندارد، فقط مهم اینست که از این اطلاعات آگاه باشید و سپس بر اساس آن اقدام به تعیین قیمت و درصد برای خود و فروشنده بکنید. اگر محصول تولید شده از طرف شما واقعاً چیزی باشد که مردم نسبت به آن اقبال داشته باشند، آنگاه قادر به ایجاد یک بازار هدف تخصصی با مشتریان ویژه برای خودتان هستید و سپس می توانید آن قیمت دلخواه خودتان را از مشتریان طلب کنید.

    نویسنده: براد سوگارس

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 40 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید