هفت استراتژی برای رشد و توسعه کسب و کار موفق شما

  • برای موفق شدن در دنیای امروز کسب و کار به چه چیزی نیاز مبرم داریم؟ برای اداره یک کسب و کار موفق به موارد بسیار زیادی نیاز داریم که در این مطلب به برخی از آنها اشاره کرده ام:

    برای شروع شما نیاز به یک محصول دارید که مورد نیاز یا خواسته یک بازار باشد و این محصول باید بصورت شایسته مورد قیمت گذاری قرار گرفته باشد. این تنها آغاز کار است.

    راهکارهایی برای رشد و توسعه کسب و کار شما

    به منظور رشد و توسعه کسب و کار شما، صاحب کسب و کار همیشه باید در صحنه حاضر و آماده فعالیت باشد، دقیقا همانند یک پزشک!

    1- همیشه آماده و دقیق بودن

    یک صاحب کسب و کار هرگز نباید از انجام دادن کارهای به ظاهر کوچک ترس و واهمه ای داشته باشد. او همیشه باید با دیگران در انجام کارها همکاری داشته باشد و حتی برای انجام کارهای فیزیکی کوچک و بزرگ آماده باشد. کارهای کوچک همیشه به چشم می آیند، بنابراین توجه کردن به جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار هستند.”

    2- شور و اشتیاق خود را نشان دهید

    فروش در حقیقت مبادله عشق و علاقه است. صاحبان کسب و کار باید همواره عشق و علاقه خود را نسب به محصول یا خدمت خود و همچنین مشتریان خود نشان دهد.

    در کنار نشان دادن عشق و علاقه، صاحبان کسب و کار همواره باید خوشبین و مثبت نگر باشند. در کسب و کار، انواع مشکلات کوچک و بزرگ وجود دارد. در هر موقعیتی همواره باید به دنبال دیدن موارد خوب و مثبت باشید و در هر چیزی که بخوبی پیش نمی رود یا نتیجه مورد نظر شما از آن حاصل نمی شود همواره به دنبال پیدا کردن یک درس و نکته باشید.

    3- بر روی مشتری تمرکز داشته باشید

    هدف نهایی یک کسب و کار نباید سودآوری باشد. هدف در حقیقت باید بدست آوردن و حفظ یک مشتری باشد. شما خواهان آن هستید که خودشان در ابتدا به شما مراجعه کنند و سپس برای خرید های بعدی هم دوباره مراجعه کنند و سپس با دوستان خودشان مراجعه کنند.

    این که چگونه کسب و کار خود را به پیش می برید بطور مستقیم در ارتباط با تعداد مشتریان راضی شما می باشد. به منظور افزایش رضایت مشتری، شما باید به مشتریان خود گوش فرا دهید و در جریان تجربیات آنها از خرید از مجموعه خودتان باشید.

    استراتژی رشد کسب و کار

    4- بیشتر قابل رقابت باشید

    جز اینکه مالک یک کسب و کار کاملا انحصاری باشید، رقابت در کسب و کار همه چیز است و تمایز نسبت به دیگران کلید یک فروش موفق است. شما هرگز نمی توانید شرکتی مشابه با شرکتها و کسب و کارهای مشابه دیگر باشید و باز هم انتظار موفقیت و برنده شدن در بازار را داشته باشید.

    شما باید یک مزیت رقابتی داشته باشید. اگر از مزیت رقابتی برخوردار نیستید، یک مزیت برای خود ایجاد کنید.

    تمامی این موارد تنها و تنها بستگی به پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما دارد. این در حقیقت چیزی است که شما را نسبت به دیگر رقبای خودتان بهتر می کند. این مزیت می توانند موقعیت جغرافیائی شما، محصول شما باشد، اما در اغلب موارد این مزیت خود شما هستید. زمانی که مشتریان به یک کسب و کار می اندیشند، آنها اغلب به افرادی که ایجاد کننده این کسب و کار هستند و خصوصا مدیر مالک آن می اندیشند.

    5- به پول توجه داشته باشید

    در زمان تهیه یک استراتژی کسب و کار، صاحبان کسب و کار باید همواره بر فروش ها، درآمدها و جریان نقدینگی تمرکز داشته باشند و بطور کامل بدانند که در هر روز از چه میزان درآمد زایی برخوردار بوده اند. به میزان سود خالص و نه میزان سود ناخالص خود، توجه داشته باشید. این روش به شما چشم انداز واقع گرایانه تری را از روند حرکت این کسب و کار به شما می دهد.

    همواره به دنبال “ایده آل ساختن کسب و کار” خودتان باشید. باید در مورد چگونه بودن کسب و کار ایده آل و بی نقص خود فکر کنید و به این توجه داشته باشید که برای رساندن آن به چنین موقعیتی به چه چیزی نیاز دارید؟

    6- بهترین باشید

    صاحبان کسب و کارهای موفق همیشه تشنه بهترین بودن هستند. آنها همیشه می خواهند در کاری که انجام می دهند بهترین باشند. بهترین بودن همواره در ارتباط با حرکت مداوم، سخت تر و سریعتر کار کردن می باشد. بهترین بودن همچنین در ارتباط با خواست و تمایل به یادگیری بیشتر و بهتر هم هست.

    7- موفقیت خود را اندازه بگیرید

    هر فردی موفقیت را بگونه ای متفاوت از دیگری تعریف می کند. بهترین مقیاس برای موفقیت: شماره یک، باید از کاری که انجام می دهید لذت ببرید که به معنای موفقیت غایی است. در مرحله بعدی شما باید همواره از رکورد های بدست آورده خود سبقت بگیرید، این نشان می دهد که شما دقیقا از آنچه که در حال انجام دادن هستید اطلاع دارید. در آخر، شما باید عاشقانه محصول و خدمت خود را دوست داشته باشید، و باید مشتریان خودتان را هم دوست باشید. اگر تمامی این موارد شامل حال شما می شود، راهی جز موفقیت در پیش ندارید.

    نتیجه:

    تمامی این راهکارها برای داشتن و رشد و توسعه یک کسب و کار مهم و حیاتی است. داشتن یک کسب و کار برای خودتان در عین چالش برانگیز بودن از پاداش های خوب و مناسبی برخوردار می باشد. توجه داشتید که تعیین هدف و برنامه ریزی بلند مدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

    نویسنده: بریان تریسی – 15 مرداد 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 354 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید