استراتژی های ساده بازاریابی برای رشد کسب و کارهای آنلاین

  • شما محصولی دارید که به فروش آن افتخار می کنید و همچنین وبسایتی در اختیار دارید که برای پذیرش سفارش آماده شده است. حالا شرایط را چگونه برای مشتریان خوشحال و آماده به پرداخت خود مهیا می کنید؟

    چه خواهان راه اندازی کسب و کار خود از صفر و بر مبنای اصولی باشید یا یک شرکت جا افتاده را اداره می کنید و امید به افزایش ترافیک و درآمد خود داشته باشید، استفاده از بازاریابی استراتژیک می تواند به شما در بدست آوردن حجم بالایی از درآمد کمک کند. به منظور تقویت و تحریک رشد بلند مدت به سه روش مطرح شده در این مطلب برای تبلیغ و ترفیع برند شرکت خود و پیشنهادات و مزایای آن برای مخاطبین دقیق و واجد صلاحیت خود توجه کنید.

    1- جستجوی پرداختی

    جستجوی پرداختی که عموما بر مبنای پرداخت به ازاء کلیک ارائه می شود، اغلب یکی از اولین قدمها برای بازاریابی یک محصول یا کسب و کار آنلاین به شما آمده و ممکن است بصورت یکباره و فوری ترافیک قابل توجهی را به سایت شما هدایت کند. اغلب شرکتها برای استفاده از این روش به سراغ سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل بنام AdWords یا سیستم تبلیغاتی سایت بینگ بنام Bing Ads می روند. با وجود اینکه هر یک از این زیرساخت ها مزایای ویژه ای برای خود ارائه می کنند، هر دو آنها به شرکت ها اجازه می دهند تا عبارات یا واژگان مرتبط با جستجو را مورد استفاده خود قرار دهند و از این طریق به خریداران هدفمند دست پیدا کنند.

    مجموعه MarketingSherpa در سال گذشته در طی یک مطالعه به بررسی اطلاعات 4000 مدیر اجرائی در حوزه بازاریابی پرداخت و به این نتیجه رسید که شیوه جستجو پرداختی یک کانال ارتباطی حیاتی برای شرکتهای مختلف در هر اندازه و مقیاسی می باشد.

    این مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که شرکتهای با درآمد بالاتر، با استفاده از این روش به ترافیک بیشتری دست پیدا می کنند. به عنوان مثال، شرکتهایی که سالانه درآمدی کمتر از 10000 دلار دارند، کمتر از 20% ترافیک خود را از این طریق بدست می آورند، در حالیکه کسب و کارهای با درآمد بالای 1 میلیون دلار در سال بیش از نیمی از بازدید کنندگان وبسایت خودشان را از طریق زیر ساخت های Google AdWords یا Bing Ads بدست می آورند.

    یکی از نکات منفی بازاریابی به روش پرداخت به ازاء کلیک اینست که کارآفرینان به ازاء هر بازدید کننده ای که به سایت آنها وارد می شود پرداختی را انجام می دهند و این پرداخت بدون توجه به اینکه آیا بازدید کننده وارد شده آیا واقعاً به مشتری تبدیل شده یا نه صورت می پذیرد. بر اساس مطالعه انجام شده که در این مطلب به آن اشاره شد، کسب و کارهایی که درآمد سالانه آنها کمتر از 1 میلیون دلار است، بطور متوسط 8 درصد از بازدید کنندگان ورودی به سایت خود را از طریق جستجوی پرداختی تبدیل به مشتری می کنند.

    به منظور بهبود نرخ تبدیل شرکت خودتان و افزایش میزان فروش، کلمات کلیدی مناسبی را که از احتمال بیشتری برای هدایت مصرف کنندگان با انگیزه خرید به سایت شما برخوردار می باشند را جستجو کنید.

    2- بازاریابی محتوایی

    وفاداری و تعهد مشتری برای حفظ رشد طولانی مدت بسیار حیاتی می باشد. یکی از آسان ترین راه ها برای بدست آوردن حمایت و اعتماد خریدار از طریق بازاریابی محتوایی می باشد.

    بر اساس گزارشی که اخیرا در این رابطه تهیه شده است 86 درصد بازاریابان صنعتی امروزه به عنوان روشی برای جذب مشتریان بالقوه متکی به محتوا می باشند. در حالی که تمامی شرکتها به دنبال آگاهی بخشی و به نوعی سرگرم کردن مخاطبین خود هستند، باهوش ترین بازاریابان در حوزه محتوا بخوبی می دانند که چگونه باید طرفداران و مشتریان بالقوه را به مشتریان نهایی برای خود تبدیل کنند.

    وبلاگ نویسی و ارسال کلیپ های ویدئویی 2 شیوه معروف و شناخته شده از بازاریابی محتوایی به حساب آمده که از همان ابتدای استفاده، از قابلیت هدایت ترافیک به وبسایت برخوردار بوده و در ادامه در صورت ادامه داشتن کار حجم این ترافیک بیشتر و بیشتر می شود. شرکتهایی که وبلاگ نویسی می کنند وضعیت سئو سایت خود را هم به مراتب بهتر می کنند، خریداران مردد را در طی فرایند پیچیده فروش هدایت کرده و در صنایع مرتبط با کار و فعالیت خود، برند خودشان را مطرح و شناخته شده می سازند.

    بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ برای انجام شدن صحیح خود نیازمند سطحی از تعهد و مهارت بوده، اما زمانی که شما وارد این عرصه شده و اقدام به استفاده از آن می کنید بخوبی متوجه می شوید که چرا بیش از 70% شرکتهای صنعتی که از این شیوه برای بازاریابی خود استفاده می کنند، در سال گذشته این شیوه از بازاریابی را به عنوان تنها شیوه و موفق ترین روش از بازاریابی محتوایی خود معرفی کرده اند.

    علاوه بر این بر اساس گزارشی مشخص شده است که نمایش کلیپ های ویدئویی متعلق به برندهای معروف در سال گذشته با رشد 73 درصدی با 2.9 میلیارد مرتبه بازدید و مشاهده روبرو بوده اند. با وجود اینکه شرکتهای بزرگ سهم عمده ای از این تعداد را به خود اختصاص می دهند، شرکتهای مختلف در هر اندازه و سایزی قادر به جذب میلیون ها بازدید کننده تنها با انتشار یک کلیپ ویدئویی می باشند.

    یک نکته احتیاطی: بازاریابان ویدئویی موفق همیشه تجربه ای سرشار از شادی و لذت را برای بینندگان ویدئو خود فراهم می آورند. یکی از نمونه های مناسب از این دست را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

    3- بازاریابی ایمیلی

    رشد حساب های کاربری یک شرکت در شبکه های اجتماعی و ارتباطات آن می تواند به عنوان سومین پیشنهاد در این رابطه مطرح شود. اما از آنجایی که فیسبوک اخیرا برنامه هایی را برای محدودیت بیشتر دسترسی ارگانیک مخاطبان به شرکت در نظر گرفته است، برخی از شرکتها بازگشت به روش پیشین و کلاسیک را مورد نظر قرار داده اند: که همان ارسال خبرنامه های ایمیلی است. شرکت تحقیقاتی فورستر در این رابطه اعلام کرده که بیش از 90% اعضای لیست خبرنامه های وی این خبرنامه های ایمیلی را دریافت می کنند، در حالی که این میزان در صورت استفاده از زیرساخت ارتباطی شبکه فیسبوک تنها چیزی در حدود 2 درصد کل طرفداران وی می باشد.

    به منظور کسب موفقیت در استفاده از ایمیل، استفاده از مشوق های ثبت نام و مشترک شدن در خبرنامه و استفاده از سیستم های اتوماسیون ایمیل را مد نظر قرار دهید و به هر شکل از اشباع کردن یک مخاطب با استفاده از محتوای نامرتبط خودداری کنید.

    این راهکارها ممکن است به نظر بسیار ساده و بدیهی بیایند، اما برخی از شرکتها در توجه کردن به آنها همواره ناموفق عمل کرده اند. خوشبختانه، این ها همگی استراتژی هایی هستند که شما همین امروز قادر به استفاده کردن از آنها به منظور رشد حداقل میزان درآمد شرکت خود می باشید.

    نویسنده: فیراس کیتانه – 3 دی 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 74 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Majid Saidii
      ژانویه 4, 2015 در 12:20 ق.ظ

      باز هم محتوی اصلی ترین بخش بازاریابی است.

    یک نظر اضافه کنید