12 مورد از کاربردی ترین روشها برای ساخت یک برند شخصی

  •  همه ما برندهای شخصی هستیم. برنامه های کاری ما ممکن است تفاوت داشته باشد، اما همگی به دنبال یک چیز هستیم: به رسمیت شناخته شدن، احترام، تاثیر گذار بودن و موفقیت. برندسازی شخصی دارای سبک خاصی نیست. برندسازی شخصی چیز عجیبی نیست. شبکه های اجتماعی، چاپ و نشر، بازاریابی، فروش، کار، بازی، عشق و هر آنچه که درباره این موارد می خوانید با هم در برندسازی شخصی جمع شده است.

    با دانستن این نکته، به شما اعلام می کنم که دانش برندسازی شخصی موضوعی است که شما حتما باید آنرا بفهمید. چیزی است که شخصا باید به تکمیل و توسعه آن بپردازید – – حتی اگر کاری که تا به امروز در این حوزه انجام می دادید و می گفتید کاملا اتفاقی بوده و برنامه ریزی خاصی برای آن نداشته اید.

    برند شخصی

    برند شخصی خود را بسازیم

    من مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی انجام داده ام و به این نتیجه رسیده ام که زمانی که صحبت از برندسازی شخصی می شود، همیشه نام مایکل هییات مطرح می شود. مایکل یک مدیر سابق انتشاراتی است که مسلک و طرز تفکر خود را از طریق وبلاگ، پادکست، ویدئو، کتاب، سخنرانی و دیگر محصولات در زمینه نشر اطلاعات منتشر می سازد.

    من راهکارها و روشهای فوق العاده ای در رابطه با برندسازی شخصی جمع آوری کرده ام که 5 مورد اول از آنها از یکی از سخنرانی های انجام گرفته توسط مایکل استخراج شده است.

    1- مخاطب خود را تعریف کنید

    تمرکز وبلاگ شما – و تمام محتوای آن – باید بر خوانندگان شما باشد. نیازهای آنها چه مواردی هستند؟ مشکلات آنها شامل چه مواردی است؟ شما باید بتوانید حدس بزنید، اما با حدس خطر اشتباه کردن را هم در پی خواهید داشت. بهترین روش برای حذف حدس زدن بررسی و مطالعه است. در این رابطه چند سوال مشخص را در مورد اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی آنها مطرح کنید و سعی کنید با مطالعه به این پرسشها پاسخ دهید.

    در نتیجه این بررسی، شما می توانید بطور خلاصه جمعیت مخاطب خود را شرح دهید و با هدف تهیه و توسعه محتوایی متمرکز تر تلاش کنید.

    2- ارزش پیشنهادی مشخصی را ایجاد کنید

    شما چه چیزی می توانید به مخاطب خود عرضه کنید؟ آیا شما منابعی را پیشنهاد می دهید که به دیگران کمک کند تا هوشمندانه تر کار کنند؟ آیا تفکرات رهبری را عرضه می کنید؟ اینها تنها چند نمونه کوچک از این دست هستند. برای این سوال پاسخی کوتاه و ساده ارائه دهید و آن پاسخ ارزش ارائه شده شماست. شما ممکن است نیاز داشته باشید تا این ارزش پیشنهاد شده خود را بررسی و تجربه کنید و در دوره های مختلف آن را تغییر دهید. داشتن یک ارزش پیشنهادی مشخص می تواند به عنوان یک چهارچوب روشن برای تلاش های شما مورد استفاده قرار بگیرد.

    3- یک شعار تجاری و جلب توجه کننده برای خود بنویسید

    همیشه میزان شلوغی و هیاهو موجود در رسانه های امروزی را به خاطر داشته باشید و بدانید که تاثیر گذاری قوی و البته پر سرعت تا چه میزان حیاتی است. یک روش مناسب برای پاسخ دادن به این چالش گنجاندن ارزش پیشنهادی خود در یک شعار است. در وبسایت شخصی خودم، نوشته ام: “قدرت بازاریابی آنلاین را بجریان بیاندازید”. چگونه می توانید تعهد برند خود را در یک شعار خلاصه کنید؟

    4- تصویری عالی و با کیفیت از خود تهیه کنید

    ارائه کردن یک تصویر عالی از خودتان به شما کمک می کند تا اعتبار خود را ثابت کنید و در افراد اعتماد سازی کنید. این کار به شما در ارتباط برقرار کردن با رسانه های اجتماعی نیز کمک می کند. این تصویر باید بگونه ای واقعی زیبائی شما را از قسمت شانه به بالا نشان دهد. برای این کار حتی لازم است مقداری هزینه کنید، البته اگر تمایل به صرف هزینه ندارید نیز می توانید از دوستان و اطرافیان خود بخواهید تا چنین تصویری را با استفاده از یک دوربین با کیفیت از شما تهیه کنند، هر چند که باید این فرد تا حدودی از مهارت عکاسی هم برخوردار باشد. بعد از اینکه عکسهای تهیه شده را بررسی کردید، می توانید یک عکس مناسب را انتخاب و از آن بر روی سایت خود و تمامی سایتهای اجتماعی مورد نظر خود استفاده کنید.

    5- ظاهری مناسب ایجاد کنید

    هر برند به یاد ماندنی، که شامل برند شما هم می شود، باید در تمام ابعاد دارای هماهنگی و تطابق باشد. استفاده از مجموعه متنوعی از لوگوها، رنگها و حروف باعث سردرگمی مخاطب شما می شود. وجهه ای مناسب را با طراحی یک لوگو حرفه ای، استفاده از رنگهای مناسب و تعداد محدودی از انواع مختلف حروف ایجاد کنید. استانداردهای تعیین شده را در تمام ابعاد – – شامل وبسایت، کارتهای ویزیت، تبلیغات و . . . مورد استفاده قرار دهید.

    6- رسانه خود را پیدا کنید

    یک هدف در توسعه و تکامل برند شخصی شما باید تشکیل چیزی شبیه به یک طایفه باشد – به معنای مجموعه ای از طرفداران اختصاصی که به نوعی روح و روان آنها را در اختیار داشته باشید. شما باید راه بیان و عرضه خودتان به عنوان یک شخص بی همتا و ویژه را بیابید، دقیقا همانطور که هستید. این موضوع تنها یک وظیفه مانند تهیه یک تصویر مناسب برای پروفایل و تنها برای یک بار نیست. این یک فرایند است. سعی نکنید نسخه ای از خود بصورت مکتوب جلوه کنید. خودتان باشید. در متون مکتوب شده هم باید همانگونه که در هنگام صحبت کردن با یک نفر برخورد می کنید، ظاهر شوید.

    7- یک لیست ایمیلی فراهم کنید

    برندسازی شخصی در قسمتهایی همان بازاریابی آنلاین است. با ارزشترین دارائی که یک بازاریاب آنلاین همیشه می تواند آرزوی داشتن آن را داشته باشد، یک لیست از ایمیل های مختلف است – البته ایمیل از افرادی که خودشان دست بلند کرده و نسبت به در اختیار شما قرار گرفتن ایمیلشان ابزار تمایل کرده اند. یک پیشنهاد جذاب مانند ارائه یک کتاب الکترونیک یا یک وبیناری که آمادگی اجرای آن را دارید، تهیه کنید و قرار دادن یک صفحه فرود را در جایی در نظر بگیرید که آمادگی دریافت ایمیل آدرس های مخاطبان را داشته باشد.

    8- وارد یک مکالمه دو سویه شوید

    دوره تک گوئی بازاریاب دیگر تمام شده و این سبک کار کردن در عمل مرده است. تمام افرادی که در پشت برندهای شخصی بزرگ قرار دارند، سخنوران بسیار توانایی هستند. آنها ابتدا گوش می دهند و سپس پاسخ می دهند.

    فقط افراد سر سخت از دنیای قدیم بازاریابی هستند که همچنان تصور می کنند بازاریابان و فعالان حوزه تبلیغات باید پیوسته صحبت کنند و مصرف کنندگان هم گوش دادن را برگزینند. مشتریان خود را از طریق شرکت در نظر سنجی، پر کردن پرسشنامه، درج نطرات در رابطه با مطالب وبلاگ، فروم و البته رسانه های اجتماعی تشویق به هم آهنگ شدن با دیگران نمائید. در مسیر تبدیل شدن به یک برند شخصی، هدف شما باید روشن کردن و به جریان انداختن گفتگوهایی معنا دار و مرتبط با برند در سطح جامعه خودتان باشد.

    9- محفلی از افراد تاثیرگذار را تشکیل دهید

    همچنان که اقدام به ساخت برند شخصی خود می کنید، راههای مختلفی هم برای تاثیر گذار بودنتان وجود دارد. از طریق بکار گیری تاثیر و نفوذ دیگران می توانید میزان اثر گذاری خود را بالا ببرید.

    مجموعه محتوایی را تهیه کنید که قدرت دیگر رهبران و کار آنها را به رسمیت شناخته و تائید کند. از دیگر کارشناسان بخواهید تا به تهیه محتوای شما کمک کنند. محفلی از دوستان و فعالان حوزه خود را در شبکه های لینکداین، گوگل+، و دیگر رسانه های اجتماعی گرد هم آورید. از افرادی که می شناسید بخواهید تا شما را به دیگر افرادی که می شناسند معرفی کنند (گاهی از آن تحت عنوان شبکه سازی هم نام برده می شود) و بدنبال فرصتهای همکاری با یکدیگر باشید.

    لیست وبلاگ ها و کتابهایی را که مطالعه کرده اید منتشر کنید. از دیگر وبلاگ ها در مورد فرصت نگارش مطلب به عنوان نگارنده مهمان پرسش کنید. محتوای تولید شده توسط دیگرانی را که مورد تائید شماست به اشتراک بگذارید.

    10- تولید محتوا داشته باشید

    تولید محتوا به منظور نشان دادن تخصص شما باید در هسته مرکزی فعالیت های برندسازی شما قرار داشته باشد. بر اشتراک گذاری دانش خود تمرکز کنید و بطور همزمان از داشتن یک دیدگاه قوی و ابراز نظر خود ترس و واهمه نداشته باشید. برای خود جایگاهی را در نظر بگیرید. شما ممکن است در نظر همه مطلوب نباشید، اما مطلوب همه بودن هدف شما نیست. شما در پی شعله ور ساختن علاقه به خود در بین گروه خاصی از افراد مناسب هستید. از انواع مختلف رسانه برای پوشش دادن علایق مختلف بازار هدف خود از قبیل وبلاگ، پادکست، وبینار، ارائه و معرفی در همایش ها و . . . ، کتاب الکترونیک و فایل های ویدئو استفاده کنید.

    11- مهارت ها و توانایی خودتان را در اختیار دیگران بگذارید

    اساسا برندسازی به معنای پیدا کردن دوستان جدید است. دوستان برای شما چه کاری می کنند؟ آنها امکانات و اختیارات خود را در حد امکان در اختیار شما می گذارند و بیشترین تلاش خود را برای شما انجام می دهند. بنابراین شما هم باید برای آنها به همین صورت رفتار کنید و از امکانات و اختیارات خود به نفع سازمان ها و دوستان خود بهره ببرید. در برابر هر قدم مثبتی که برای شما بر می دارند از آنها تشکر کنید. از دوستان خود بپرسید که به منظور کمک کردن به آنها چه کاری از طرف شما برای آنها ساخته است.

    12- با دیگران ارتباط برقرار کنید و این ارتباط را حفظ کنید

    توسعه و تکامل برند شخصی شما، و در نهایت توانایی شما برای منتفع شدن از ارتباطاتی منتج می شود که پیش از این بر روی آن سرمایه گذاری کرده اید. شبکه سازی را به کار روزانه خود تبدیل کنید و پیوسته در پی توسعه آن باشید. همیشه پیگیر ارتباطاتی که به تازگی حاصل شده باشید، در ارتباط با فرد یا سازمان مذکور باقی بمانید و مهمتر از آن همیشه به تعهدات خود به آن طرف جامعه عمل بپوشانید.

    مزایای ایجاد یک برند شخصی قدرتمند بسیار زیاد است. یک برند شخصی اثربخش تاثیر خودش را باقی می گذارد. چگونگی ساخت و توسعه یک برند شخصی را درک کنید و سپس از جریان بدون توقف مراجعه کنندگان ایده آل، همکاری سودآور، فرصتهای رهبری، اعتبار بیشتر و ارزش درک شده بالاتر لذت ببرید. آیا برندسازی شخصی را برای خود آغاز کرده اید؟ برنامه های شما برای آن چیست؟در بخش نظرات از برنامه های خودتان برای من بگوئید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 1,709 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید