افزایش شناخت برند با استفاده از رسانه های اجتماعی

  • واژه برند برای شما و کسب و کار شما به چه  معنایی است؟

    آیا با یک نماد (لوگو)، یک شعار، مجموعه ای از ارزش های اساسی و یا ارائه یک ارزش به مشتریان شما معرفی و شناخته می شود؟ اگر قرار بر این بود که از مخاطبین هدف خود درباره برند خود بپرسید، آیا آنها شما را بدرستی تشخیص می دادند؟ آیا آنها جدای از اینکه شما چه چیزی می فروشید، می توانستند نظری در مورد کسب و کار شما ارائه کنند؟

    این موضوع چالشی است برای تمامی بازاریابان در سراسر این کره خاکی: توسعه یک برند مشخص و قابل تشخیص ساختن آن. حقیقت این است که که برندهای مطرح و برتر جهانی ترکیبی از چند مورد هستند، به ویژه می توان به ارزشهای اساسی و تابعیت شرکتی اشاره کرد. شرکت شما در سطوح مختلف از خدمات مشتری گرفته تا امور خیرخواهانه و بشر دوستانه در حقیقت همان چیزی است که در عمل و رفتار نشان می دهد.

    چالش ما به عنوان بازاریابان اینترنتی بست و گسترش پیام به شیوه ای است که به توسط آن مردم بتوانند شرکت شما را آنگونه که خود می خواهید شناسایی کنند. در اینجا 6 روشی را مطرح می کنیم که از طریق آنها شما می توانید فعالیت های برندینگ خود را با تاکیدی بر رسانه های اجتماعی تقویت کنید.

     شناخت برند
    brand-advertise-farshid ramezani

    با کلیک بر روی عکس و بزرگتر کردن آن ، خواهید دید بسیاری از برندهای مشهور جهان ، خود زیر مجموعه برندهای دیگری هستند که به دلیل تمرکز بر روی آنها گاهی حتی شناخته شده تر از برند مادر میباشند

    1- ارزش های اساسی خود را متمرکز کنید.

    اگر شما سعی کنید که همه چیز برای همه باشید، مطمئن باشید که هیچ نخواهید بود. برای اینکه بتوانید ارزش های اساسی خود را در بیرون از شرکت گسترش دهید باید در ابتدا بتوانید آنها را در داخل محیط شرکت بخوبی مورد شناسایی قرار دهید. مهم و قطعی بودن این موضوع بدان معنی است که شما خود باید بدانید شرکتتان در چه زمینه ای فعالیت دارد و ضمن درک آن قادر باشید تا آن را بر روی کاغذ مکتوب کنید.

    این ارزش ها را برای سهام داران خود شرح دهید و در ذهن آنها نهادینه سازید. ارزشهای اساسی را باید در ابعاد یک کارت ویزیت ساده در آورده و در بین کارکنان و عوامل خود پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که دسترسی پیدا کردن به این ارزش ها بر روی سایت شرکت به آسانی میسر می شود.

    هر آنچه که شما در محیط آنلاین برای توسعه و تقویت شناخت از برند خود انجام می دهید این ارزش ها را در بطن خود خواهد داشت.

    2- محتوای خود را با ذهنیت برند توسعه دهید.

    شما تقریبا بارها با این موضوع برخورد داشته اید که ارائه محتوای مفید، لذت بخش، ومورد تقاضای مخاطب روشی مناسب برای دریافت ترافیک در سایت شرکت و همچنین شناساندن آن نویسنده به عنوان یک کارشناس در آن زمینه خاص است. در درست بودن این مطلب شکی نیست. اما بدانید که این نیز فرصت بزرگی برای توسعه و تقویت شناسایی برند است. زمانی که بازاریابی محتوا با تمرکز بر ارزش های اساسی شرکت انجام پذیرد، تمامی تلاش های بازاریابی موثر تر از پیش خواهد بود.

    هر مطلبی که بر روی وبلاگ شما، صفحه فیسبوک یا توئیتر ارسال می شود باید با ارزش های نهادینه و اساسی شرکت شده گره زده شده باشد.

    3- بطور پیوسته از فیسبوک و توییتر بهره ببرید.

    رسانه های اجتماعی فرصتی برای ایجاد یک وابستگی متقابل با مخاطبین و در گیر کردن آنها با خود در یک سطح تقریبا شخصی هستند. اگر شما اینگونه گمان کنید که فیسبوک و توئیتر فرصتی برای شناساندن برند شما ایجاد می کنند، نیز به بیراهه نرفته اید، اما اتخاذ تصمیم صحیح برای شرکت ها در رابطه با این رسانه های اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر تصمیم بر این است که در این راه از آنها استفاده کنید، بنابراین این کار را بخوبی انجام دهید یا ریسک و خطر بی ارزش کردن برند خود را پذیرا باشید. بطور پیوسته ارسال مطلب داشته باشید، با طرفداران و دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنید و نسب به برند خود بدرستی عمل کنید.

    4- بدنبال رسانه های اجتماعی خاص و تخصصی باشید.

    محدود کردن فعالیت های خود در رسانه های اجتماعی به فیسبوک و توئیتر بسیار کار بزرگی است. برای اینکه شناسایی برند شما نتیجه بخش باشد، باید برای مجموعه ای از مخاطبین هدف خود قابل رویت باشید و یک روش برای این کار نگاه کردن به ورای فیسبوک و توئیتر است. به عنوان مثال، کافه مام(CafeMom) یک رسانه اجتماعی برای والدین است، بهترین های جهان (Best of All Worlds) یک رسانه اجتماعی است که در رابطه با برترین ها در انواع موضوعات مختلف از سیاست تا رسانه ایجاد شده است. میت آپ(Meetup) یک رسانه اجتماعی با تمرکز برای رویدادهای محلی و نیز برنامه ریزی برای برگزاری آنهاست.

    جستجوی شما در این زمینه باید برای شناسایی یک مجموعه از مخاطبین هدف و رسانه اجتماعی مناسب برای آنها باشد. این رسانه های اجتماعی متمرکز به شما کمک می کند تا پیام برند خود را به گروهی از مخاطبین مشتاق به دریافت آن برسانید.

    5- ارائه و معرفی فروش را فراموش کنید.

    این عمل تنها یک پیشنهاد است که منجر به یک “بلی” و یا “خیر” می شود. بله، معرفی و فروش محصولات و خدمات در محیط رسانه های اجتماعی تنها به منظور ایجاد ارتباط، شیوه ای ضعیف و غیر قابل قبول است. با این وجود، اشتباه نکنید: شما در حال فروش هستید. زمانی که در محیط رسانه های اجتماعی و یا حتی سایت خود ارتباط و تعاملی با مخاطبین خود دارید، در حال فروش برند خود، افراد خود، و حتی فرصتی برای برقراری ارتباط و تعامل با خود هستید.

    این ایده خوبی برای سوق دادن مردم به برقراری ارتباط با شما، بازدید از وبسایت شما، انتشار مجدد مطالب ارسالی شما به شبکه توئیتر و پسندیدن عکس آپلود شده از طرف شما در فیسبوک است. به عنوان بخشی از این فرایند، مردم باید برند شما را درک کنند و به نوعی از وابستگی به شما دست پیدا کنند. بله، پسندیده شدن در محیط آنلاین مهم است. اما شما باید مورد درک و پذیرش هم قرار بگیرد. بازدید کنندگان باید برند شما را شناسایی کنند و از این طریق شما را بپسندند. استفاده از رسانه های اجتماعی فقط و فقط با قصد و نیت فروش محصولات و خدمات به بازدید کنندگان این حس را انتقال می دهد که انگیزه اصلی شما از این ارتباط فقط سود بیشتر است.

    6- خدمات مشتری ارائه دهید.

    هر شانسی برای درگیر کردن و برقراری ارتباط با مشتریان آنلاین فرصتی برای ارائه خدمات مشتری است. چه سوال باشد یا اظهار نظر، چگونگی پاسخ دادن شما به آن و یا حتی صرف پاسخ دادن شما، چگونه دیده شدن شما توسط مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر این تجربه، تجربه ای مثبت باشد، مردم بیشتر خواهان پذیرفتن پیام برند شما خواهند بود.

    از اینجا می توانیم به نکته ای مهم برسیم. پیام برند شما باید واضح و شفاف باشد و همینطور باید از طریق فرهنگ سازمانی و افراد درون شرکت مورد حمایت واقع شده و البته باید توسط افرادی که آن را دریافت می کنند نیز پذیرفته شود. اگر مردم، شرکت و سازمان شما را دوست داشته باشند، احتمال پذیرفته شدن چیزی که به آنها می گویید بیشتر می شود. فراهم آوردن خدمات مشتری با کیفیت بصورت آنلاین در غالب کمک و ارتباط با مخاطب یکی از ارزش های اساسی شرکت شما به نظر می رسد. حتی اگر اینچنین هم نباشد، انجام دادن آن کمک شایانی به بهتر دریافت شدن پیام برند شما می کند.

    نویسنده : ریان ولتون

    فرشید رمضانی | مشاور سئو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 133 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید