سه سوال، یک پاسخ – چگونه فروش را از طریق رسانه های اجتماعی افزایش دهیم

  • دورنمای رسانه های اجتماعی تکامل یافته است. صحبتها و گفت و شنودهایی که در آنها در جریان است تبدیل به مبادلات مختلف شده است. کسب و کارها برای اینکه در عین حفظ روابط خود با مراجعه کنندگان فعلی روابط و گفتگوهایی را با مراجعه کنندگان بالقوه خود نیز آغاز کنند نیاز به استراتژیی دارند که بصورت دقیق تنظیم شده باشد. این کسب و کارها همچنان که اقدام به اجراء یک استراتژی مناسب جهت ارائه خدمات و فروش موفق از طریق رسانه های اجتماعی می کنند باید به سه سوال اساسی نیز پاسخ بدهند.

    1- با چه کسانی می خواهیم ارتباط برقرار کنیم؟

    ابزار مناسب برقراری ارتباط را برای شرکت ها با مشتریانی که بدنبال خرید هستند یا قصد تغییر تامین کننده فعلی خود را دارند، آسان می سازد.

    آخرین و بروز ترین فن آوریها در زمینه فروش و خدمات برای خواندن و طبقه بندی کردن مطالب ارسال شده در سطح این شبکه ها، جستجو برای مشتریانی که قصدی را مبنی بر خرید یا ارتقاء محصول یا خدمت فعلی در حال دریافت مطرح کرده اند، جستجو برای مشتریانی که نا امید بوده یا قصد تغییر تامین کننده خود را دارند و یا مقایسه آن دسته از مشتریانی که اقدام به بررسی محصولات رقبا می کنند از فن آوری های تحلیل فوری محتوا بهره می برند.

    چگونه فروش را از طریق رسانه های اجتماعی افزایش دهیم
    چگونه فروش را از طریق رسانه های اجتماعی افزایش دهیم

    2- ما چه می گوئیم؟

    زمانی که تیم های فروش و بازاریابی با حجم انبوهی از مشتریان بالقوه در رسانه های اجتماعی برخورد می کنند که باید اقدامی برای آنها انجام شود، اغلب نسبت به کپی کردن یک پیام مناسب و از پیش آماده برای همه آنها وسوسه می شوند. اما مشتریان بالقوه همیشه باید پاسخی عینی و اصیل دریافت کنند که نیازهای فردی آنها را هدف قرار داده باشد. ارجحیت دادن کیفیت نسبت به کمیت بسیار مهم است که در نتیجه آن قادر به آغاز تعاملی معنادار با مشتری باشید. پس از اینکه بر انجام این مرحله بطور کامل مسلط شدید، میزان کارهای انجام شده و نهایتا تعاملات صورت گرفته را مقایسه کنید.

    توضیح و بیان صادقانه و صمیمی روشی سنتی و موثر برای ارائه خدمات مشتری است که بصورتی مناسب در رسانه های اجتماعی عمل می کند. زمانی که یک نیاز از مشتری را شناسایی می کنید، آن را تصدیق کنید و در ادامه راه حلی برای آن ارائه کنید. بدین طریق احتمال اینکه پاسخی معنی دار از این رابطه دریافت کنید به مراتب بیشتر می شود.

    یکی از آسانترین و موثرترین روشها برای آغاز ارتباط با مصرف کننده دنبال کردن وی می باشد. اگر وی مسئله یا مشکلی با خدمات ارائه شده یا محصول عرضه شده از طرف رقبا دارد، تنها دنبال کردن وی باعث می شود تا او متوجه توجه شما شود و برای قدردانی اقدام کند. اگر آنها نسبت به این رفتار شما عکس العملی نشان دهند، آنگاه فرصتی برای آغاز تعاملی عمیق تر با وی دارید.

    3- در مرحله بعد چه اتفاقی می افتد؟

    تعاملات اتفاق افتاده در رسانه های اجتماعی تنها آغازی برای گفت و شنود شماست. برای تبدیل کردن یک مشتری بالقوه به یک مراجعه کننده، این گفت و شنود نیازمند ادامه پیدا کرذن در محیط خارج از این رسانه ها را دارد. به عنوان مثال شما نمی توانید اطلاعات خصوصی از قبیل شماره حسابها یا جزئیات کارت اعتباری افراد را در محیط شبکه اجتماعی از آنها بپرسید.

    از طریق حرکت کردن به سوی کانال های تلفن، گفتگوی مجازی همزمان یا ایمیل شما قادر خواهید بود تا فرایند فروش سنتی خود را آغاز کنید. باز کردن خطوط ارتباطی با مشتری بالقوه و برقراری یک ارتباط معنادار در عین حالیکه موجب تشویق موارد ارجاعی و خدمات مشتری استثنائی می شود، به ایجاد و گسترش فرهنگ مثبت جامعه آنلاین می شود.

    رسانه های اجتماعی یک کانال بسیار مهم برای فروش هستند که بطور فوری امکان تامین حداقل های تعیین شده را دارا می باشند. از طریق بکارگیری رسانه های اجتماعی جهت تاثیر گذاری مثبت بر تجربیات یک مصرف کننده، کسب و کارها در نهایت مشتریانی راضی تر و متعهدتر از گذشته دارند.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 48 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    یک نظر اضافه کنید