من صاحب یک کسب و کار کوچک هستم،اینستاگرام به چه درد من می خورد؟

  •  بله خوب می دانم! اکثر شبکه های اجتماعی بلایی به سر شما می آورند که شما می خواهید فریاد زنان فقط فرار کنید.

    کدام شبکه

    اینکه بدانیم در کدام سایتها باید فعالیت داشته باشیم کاملا گیج کننده است و از آنجاییکه اغلب ما زمان کافی برای فعال بودن در تمامی شبکه های اجتماعی را نداریم، انتخاب 2 یا 3 مورد از آنها که می خواهید در آنها به فعالیت بپردازید نیز کاری سخت و تا حدودی حرفه ای است.

    اینستاگرام

    اینستاگرام

    خوب چگونه می خواهید تشخیص دهید که اینستاگرام برای شما خوب و مناسب است. پس به خواندن این مقاله همچنان که من به لیست کردن 5 ویژگی از ویژگیهایی مفید آن برای کسب و کار شما ادامه می دهم، ادامه دهید!

    1- به کسب و کار شما به نوعی شخصیت می دهد.

    شاید یکی از بزرگترین ویژگی های استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار شما این باشد که به نوعی به کسب و کار کوچک شما حس شخصی بودن می بخشد. در حالیکه تصاویر ارسال شده به فیسبوک بیشتر حالت تزئینی و برنامه ریزی شده دارد، تصاویر و ویدئو های درج شده در محیط اینستاگرام بیشتر جنبه شادی، غیر رسمی و در لحظه بودن را دارد.

    این را بخوبی می دانیم که مردم بیشتر تمایل به خرید از کسب و کارهایی را دارند که به آنها اعتماد داشته و البته یک روش بسیار عالی برای ایجاد این اعتماد این است که به مردم نشان دهیم در پشت این برند یک صورت و انسان واقعی وجود دارد. شما تنها یک شرکت مهم و شناخته شده حسابداری مانند “Excel Accounting Services, Inc.” نیستید: شما خانم جیل هستید، خانمی که تصاویر سفر دریایی آخر هفته خودش را همراه با سگ دوست داشتنی خود، به علاوه تصاویر پشت صحنه ای از کسب و کار خودش به اشتراک می گذارد تا شما هم از آنها لذت ببرید.

    اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا اقدام به اشتراک گذاری تجربیات روزانه خود در محیط کسب و کار را در یک وضعیت غیر رسمی و خودمانی بکنید؛ شاید حتی این کار را به شیوه ای بهتر از هر شبکه اجتماعی دیگر انجام می دهد.

    2- این یکی از بهترین شیوه ها برای دسترسی پیدا کردن به بازار متولدین سالهای هزاره است.

    اگر مخاطب کسب و کار شما متولدین سالهای هزاره ( به معنای کسانی که متولد بازه زمانی حدود 1980 تا پایان دهه 1990) هستند، اینستاگرام یکی از بهترین روشها برای ارتباط برقرار کردن با آنهاست. با وجود 43% از افراد 18 تا 29 ساله که مالک گوشی تلفن هوشمند بوده و بطور متناوب هم در حال تغییر و نو شدن می باشند و البته از این شبکه هم استفاده می کنند، استفاده از تصاویر و ویدئو بطور واضح یک ابزار خوب برای ارتباط برقرار کردن با این گروه می باشد.

    حالا به این موضوع این را نیز اضافه کنید که یک تحقیق جدید نشان داده که اینستاگرام در رتبه ای برابر با فیسبوک به عنوان دومین شبکه اجتماعی مورد علاقه نوجوانان می باشد و بعد از توئیتر در مقام دوم قرار دارد، و بطور واضح با استفاده از این شبکه شما یک ابزار بسیار مناسب و مطمئن برای دسترسی به این جمعیت را در اختیار دارید.

     3- به نسبت فیسبوک و توئیتر رقابت کمتری در این شبکه اجتماعی وجود دارد.

    با وجود آنکه من به موفقیت رسیدن کسب و کار شما در شبکه اینستاگرام را نمی توانم تضمین کنم، اما مطمئنا می توانم بگویم که شما به نسبت هر شبکه اجتماعی دیگری با رقابت کمتری مواجه خواهید بود.

    بر اساس یک بررسی که در سال 2013 و در آمریکا انجام شده است، تنها 2% از کسب و کارهای کوچک در حال استفاده از این زیرساخت هستند؛ و این به آن معنا است که آنهایی که در حال استفاده از این شبکه هستند مطمئنا بسیار راحت تر به بازار هدف خود نسبت به شبکه فیسوک یا توئیتر که در آنها رقابت به مراتب بیشتری وجود دارد، دسترسی دارند.

     4- در این شبکه شما براحتی می توانید هرگونه مکالمه یا صحبتی که در مورد کسب و کارتان در جریان است را از طریق هشتگ پیگیری کنید.

    حتی اگر تاکنون اقدام به ارسال حتی یک عکس در شبکه اینستاگرام نکرده اید، تنها داشتن یک حساب کاربری در این شبکه جهت مطلع شدن از اطلاعات و صحبتها در رابطه با شما، کسب و کارتان، برند و محصولات و خدمات عرضه شده از طرف شما موضوعی بسیار ارزشمند است.

    زیر نظر داشتن هشتگ های مرتبط با کسب و کار شما روشی مناسب برای اطلاع از موارد ارسال شده در این شبکه می باشد:

    • دریافت بازخورد در رابطه با مشکلات، محصولات، مسائل و …
    • اطلاع از اینکه چه محصولاتی در حال فروش بصورت آنلاین هستند
    • اطلاع از اینکه چه تاثیرگذارانی در ارتباط با محصول، خدمات و یا کسب و کار شما در حال ارسال محتوا می باشند
    • پاسخ دادن به شکایات یا تشکر کردن از تجلیل ها

     5- و یکبار دیگر اینکه هر چه که هست در مورد ارتباط داشتن با دیگران است.

    من میدانم، شاید صحیح نباشد که این موضوع را دراینجا متذکر شوم؛ اما این موضوع آنقدر اهمیت دارد که به هر حال آن را بازگو می کنم: همانند دیگر شبکه های اجتماعی، استفاده از اینستاگرام برای فروختن محصول شما نیست، بلکه برای ارتباط برقرار کردن با بازار هدف شماست.

    البته که شما قصد اشتراک گذاری محتوایی مرتبط با کسب و کار را دارید؛ اما این اشتراک گذاری باید فرای آن موضوع باشد. از اینستاگرام برای آشنا شدن و شناختن مخاطب خود، برای برگزاری مسابقات و رویدادها، جهت سرگرم کردن و تحریک کنجکاوی آنها، جهت نشان دادن تصاویر پشت صحنه، جهت ترغیب به اشتراک گذاری از سوی دنبال کنندگان استفاده کنید. محتوای مرتبط برای پسندیدن و ابراز نظر و عقیده پیدا کنید، و همیشه نیم نگاهی هم به فعالیت و ارسال های دیگر دوستان خود داشته باشید.

    دلایل بسیار زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا من اینستاگرام را بسیار دوست دارم، اما لیست کردن تمامی آنها در اینجا کاری غیر ممکن است. تنها به خاطر داشته باشید که در زمان تصمیم گیری در مورد شبکه مناسب برای کسب و کار شما، شکل و قالب آن باید برای شما خوشایند باشد و البته جایی باشد که مخاطب شما در آن حضور دارند: شبکه ای را بیابید که تمامی این معیارها در آن رعایت شده باشد و شما هم در آن رقیبی سرسخت داشته باشید!
    آیا نکته دیگری وجود دارد که از قلم جا مانده باشد؟ شما چرا از اینستاگرام استفاده می کنید؟

    نویسنده کیم گارست – 30 دی 1392
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 84 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید