چگونه آنلاین تبلیغ کنم: ده فوت کوزه گری – بخش دوم و پایانی

  • در بخش اول به 5 فوت کوزه گری از مجموع ده فوت کوزه گری که برای این مطلب آماده کرده بودم، بپرداختیم که بطور خلاصه شامل اهمیت اهداف و قابل اندازه گیری بودن آنها، اهمیت انتخاب زیر ساخت مناسب، ساده بودن پیام، طراحی چند شکل مختلف برای تبلیغات شما و استفاده از یک فراخوان به عمل جذاب و مناسب می شد. در این بخش به ادامه 5 فوت دیگه می پردازیم. پس با ما باشید:

    6- صفحات فرود اختصاصی همراه با لینک هایی به این صفحات ایجاد کنید که به راحتی به یاد آورده شوند.

    به منظور بالا بردن کیفیت و مطلوبیت تبلیغات خودتان، حتما یک صفحه فرود اختصاصی برای هر یک از تبلیغات انتشار یافته خود بصورت مجزا (باز هم تکرار می کنم بصورت اختصاصی و مجزا) تهیه کنید که بتوانید هر دسته از بازدید کننده گان خودتان را به صفحه ای مناسب برای انجام خواسته مطلوب خودتان هدایت کنید. به عنوان مثال، در فوت کوزه گری شماره 4 که در بخش اول از این مطلب به آن اشاره کردم، ما می خواهیم بازدید کننده گان ما مشترک خبر نامه ما شوند، بنابراین دلیلی ندارد که بازدید کننده گان را به صفحه اصلی سایت خودمان هدایت کنیم و سپس آنها را مجبور به جستجو در سایت برای یافتن بخش مربوط به ثبت درخواست اشتراک خودشان در سایت بکنیم. در عوض اقدام به ایجاد یک صفحه اختصاصی مناسب بر روی سایت خودمان می کنیم که در آن انبوهی از اطلاعات مختلف در کنار فراخوان به عمل های جذاب قرار داده شده باشد که بازدید کننده با کسب اطلاعات لازم از همان صفحه اقدام به تصمیم گیری در رابطه با مشترک شدن در سایت ما بکند.

    این موضوع خصوصا در رابطه با گوگل ادوردز که در آن رتبه تبلیغ شما به شدت وابسته به متناسب بودن صفحه فرود شماست اهمیت پیدا می کند. یک راهکار طلایی در این رابطه: از لینک هایی استفاده کنید که به خاطر آوردن آنها ساده باشد. به عنوان مثال به این لینک توجه کنید:

    www.example.com/newsletter-signup،

    حالا این لینک را در نظر بگیرید:

    www.example.com/newslettersignup43840-38402

    کدام یک ساده تر به خاطر سپرده می شود؟ نکته دیگر اینکه شما در تبلیغات خود می توانید از یک آدرس اصلی و به اصطلاح آدرس مادر سایت خود استفاده کنید، یعنی آن را به مخاطب نشان دهید، اما آن را به صفحه فرود مخصوص که برای آن تبلیغ طراحی شده است لینک کنید که بازدید کننده شما با کلیک کردن بر روی آن وارد صفحه مورد نظر برای فراخوان شما شود. اما باید توجه کنید که ممکن است برخی از کاربران در آن لحظه وارد سایت شما نشوند و با به خاطر سپاری آدرس درج شده در تبلیغ، بعدا با تایپ کردن آن بصورت دستی وارد سایت شوند که در اینصورت آن بازدید کننده یا بازدید کنندگان خاص را ممکن است از دست بدهید.

    7- در صورت امکان از تصاویر واقعی استفاده کنید، نه تصاویر آرشیوی یا گرافیکی

    به ما اعتماد کنید، هر کسی به راحتی قادر به تشخیص تصاویر بی کیفیت آرشیوی که در هر جایی پیدا می شود، و تصاویر اختصاصی و با کیفیت که بصورت ویژه برای یک شرکت تهیه شده می باشد. توجه داشته باشید که قرار دادن یک تصویر واقعی احساس و ارتباطی شخصی با مخاطب ایجاد می کند. حتما در این رابطه فکر کنید. تاکنون در سایت های مختلف چند مورد عکس دیده اید که نشان دهنده تعدادی از افراد بسیار شیک پوش بوده اند که در کنار هم در یک دفتر کار مثلا در حال نگاه کردن به صفحه مانیتور یک کامپیوتر بوده اند؟ خودتان مطمئنا تاکنون در این محیطها بوده اید و بخوبی اطلاع دارید!!! اما حالا تصویر تعدادی از افراد را تصور کنید که لباس های ساده مخصوص محل کار پوشیده و هر کس مشغول کاری باشند، انصافاٌ توجه شخص شما برای نگاه کردن به آن محتوا را جلب نمی کند؟؟؟  

    چگونه آنلاین تبلیغ کنم: ده فوت کوزه گری

    8- تا جای امکان اطلاعات بیشتری را (در فضای محدود در اختیار خود) به مخاطب ارائه دهید.

    اغلب تبلیغات آنلاین دارای محدودیت در رابطه با تعداد کاراکتر های مورد استفاده قرار گرفته در آنها هستند و این موضوع هم گاهی اوقات می تواند موجب خستگی و ناامیدی از قرار دادن پیامی شود که مصمم به درج آن در آن فضای محدود هستید. بنابراین شما را ارجاع می دهم به فوت کوزه گری شماره 3 که دیروز در بخش اول از این مطلب به آن اشاره کردم.
    به عنوان مثال، در تبلیغات فیسبوک، گزینه ای برای قرار دادن توضیح لینک خوراک خبری در جایی که شما دارای محدودیت 200 کاراکتری! هستید وجود دارد تا از این طریق اطلاعات اضافی که ممکن است در بدنه تبلیغ یا عنوان آن امکان درج آنها را پیدا نکرده اید به اطلاع مخاطب خود برسانید. هر چند که، شما این گزینه را تا زمانی که بر روی “مشاهده گزینه های پیشرفته – Show Advanced Options” کلیک نکرده باشید، نمی توانید ببینید.


    9- همزمان با پیشرفت اقدام به بهینه سازی هم بکنید.


    یکی از بدترین و اشتباه ترین کارهایی که می توانید در زمان اجرا و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی بکنید این است که فقط و فقط اقدام به اجرا و راه اندازی آن کرده و سپس پس از پایان یافتن آن اقدام به نتیجه نهایی کسب شده از آن بکنید. شما همواره باید در طی اجرا کمپین تبلیغاتی خود آن را زیر نظر داشته باشید و ضمن پیدا کردن مواردی که قادر به بهبود و ارتقاء آنها هستید، اقدام به بهینه سازی تبلیغات و کمپین خود بکنید. البته همچنان که دیروز – – در فوت کوزه گری شماره 4 از بخش اول این مطلب – – اشاره کردم و شما پیش از اجرا کمپین خود اقدام به طراحی و تهیه چندین شکل مختلف از تبلیغات خود کرده اید، پس می توانید به تبلیغات در حال انتشار خود توجه کنید و ببینید با تغییر چه مواردی بهترین استراتژی های برای کمپین شما قابل اجرا می باشد. شاید برای مخاطب هدف شما قرار دادن فراخوان به عمل در عنوان بهتر از متن تبلیغ اثر گذار باشد یا اینکه آنها دیدن تبلیغاتی که بصورت عکس طراحی شده اند را بیشتر از تبلیغات متن بپسندند. این همان جایی است که شما می توانید از اطلاعات کمی برای هر یک از تبلیغات خود استفاده کنید و تغییرات مناسب و مطلوب را برای هر یک از تبلیغات خودتان که از اثر بخشی مناسبی برخوردار نیستند، بکار ببرید.


    برای آن دسته از تبلیغاتی که به میزان مطلوب موجب تبدیل شدن بازدید کننده گان به مشتری نهایی نمی شوند، باید بصورت جامع و کامل اقدام به بررسی کنید و ببینید چه مواردی قابل ارتقاء می باشند: شاید شما نیاز به یک فراخوان قوی تر داشته باشید، یا اینکه حتی متن تهیه شده برای تبلیغ شما قدری گیج کننده باشد یا شاید حتی تصمیم به قطع انتشار تبلیغاتی بگیرید که از اثر بخشی مناسب برخوردار نیستند و بودجه مربوط به آنها را به آن دسته از دیگر تبلیغاتی اختصاص دهید که از اثر بخشی مناسبی برخوردار بوده اند.

    10- در پایان میزان موفقیت کمپین خود را اندازه گیری کنید.

    اکنون در این مرحله به اهدافی که برای خود در فوت کوزه گری شماره یک انتخاب کردید، باز گردید و ببینید چگونه عمل کرده اید. آیا به تمامی اهداف خود دست یافته اید؟ چه مواردی را بهتر می توانستید انجام دهید؟ اگر کمپین شما با موفقیت روبرو شده است، که چه قدر هم عالی!!! پس حالا می توانید آن را در آینده باز هم تکرار کنید. اگر با موفقیت روبرو نشده است، سعی کنید ببینید چه موارد دیگری برای اصلاح کردن وجود دارد. شاید اصلا لازم باشد به نقطه آغازین کار خود برگردید و اهداف خود را مجددا مورد ارزیابی قرار دهید، یا حتی تحقیقات بیشتری برای شناخت کامل بازار هدف خود انجام دهید و موارد و نکات بیشتری را در رابطه با رفتارهای آنلاین آنها بدست آورید تا در نوبت بعدی بهتر قادر به هدف گیری آنها باشید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 142 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید