اهمیت داشتن رویکرد برندهای بزرگ در بازاریابی برای کسب و کارهای جدید

  • خواه به آن توجه کرده باشید یا نه، اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک هستید، بنابراین یک بازاریاب هم هستید. شاید هرگز در این رابطه آموزشی ندیده باشید، اما در حقیقت در حال بازاریابی برای کسب و کار خودتان هستید. در حالیکه بسیاری از افراد درک و فهم متفاوتی در رابطه با چیستی و چگونگی بازاریابی دارند، در نظر من، بازاریابی خوب تماما در رابطه با ایجاد یک تجربه جذاب و تاثیر گذار از برند است.

    اداره کردن یک کسب و کار کوچک یک فرد ویژه با توانایی های ویژه را می طلبد. شما نقشهای مختلفی را بعهده خواهید گرفت. کارآفرینان اغلب یک نقش کاملا مشخص در یک تشکیلات مرتب و منظم را نداشته و همچنین نمی توانند روی  چندین منبع مختلف برای اتمام پروژه های خود تکیه کنند. در حقیقت تیم بازاریابی وجود ندارد که بتواند این کار سنگین را انجام دهد.

    ما همچینین فکر می کنیم که بازاریابی یک شغل بی پایان و تمام نشدنی باشد. دقیقا در لحظه ای که تمامی برنامه ها آماده اجرا هستند، یک عامل تغییر می کند – یک رقیب وارد بازار می شود، سیاستهای قانونی تغییر می کنند یا یک پیشرفت تکنولوژیک نیاز به بررسی و تفکر مجدد پیدا می کند.

    بازاریابی و برندینگ

    این در ارتباط با کسب و کارهای بزرگ صدق می کند و البته در رابطه با کسب و کارهای کوچک هم کاملا درست است. برخی کارآفرینان در حالیکه آرزوهای بزرگی در سر دارند، به برندهای بزرگ  می نگرند؛ آرزو می کنند که ای کاش می توانستند فعالیت های آنها را عینا انجام دهند و همان نتایج را بدست آورند. من باور دارم که در کسب و کارهای کوچک، شما می توانید همان نتایج برندهای بزرگ را بدست آورید، منتها در مقیاسی کوچکتر از آنها.

    اگر شما یک مشاور، یک رستوران محلی، نایک و یا حتی بی.ام.و باشید، روش انجام کار فرقی نکرده و یکسان است و بدون توجه به اندازه کسب و کار همان روند باید انجام پذیرد. مطمئنا، بودجه های مصرفی ممکن است متفاوت باشد، اما چگونگی نائل آمدن به آن نقطه حتما یکسان است.

    برای شروع، کسب و کارهای کوچک می توانند موارد زیادی را از برندهای بزرگ یاد بگیرند. این موارد می تواند در رابطه با چگونگی ایجاد ارتباط  با مشتریان و وفادار ساختن آنها به برندهای بزرگ را شامل شوند.

    در اینجا مسئله دانستن چیزی است که می خواهید به آن برسید و پیروی از بهترین روشهایی است که ثابت شده برای کسب و کار با هر اندازه ای می تواند جوابگو باشد. مسئله تبدیل کردن کسب و کار شما به یک برند از طریق ایجاد یک تجربه مناسب برای مشتری خاص شماست. کسب و کارهای کوچک معمولا بهتر از کسب و کارهای بزرگ می توانند آن را انجام دهند.

    برندها می بایست الهام بخش باشند. الهام بخش بودن باید هدف نهایی  و غایی شما باشد. بعنوان یک کارآفرین ممکن نیست که فکر کنید می توانید الهام بخش باشید، اما بیشتر از این نمی توانید به بیراهه بروید. الهام بخش بودن بخشی از کارآفرینی است. کسب و کارهای کوچک مهمترین بخش از اقتصاد و شیوه زندگی ماست. شما بیشتر از هر شرکت بزرگ دیگری می توانید به زندگی مردم ارزش ببخشید. خلاقیت و نوآوری لزوما از ساختمانهای بلند شرکتهای بزرگ بیرون نمی آیند. بلکه از تفکرات عملی و خلق الساعه کسب و کارهای کوچک حاصل می شوند.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 69 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید