از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش خود استفاده کنید

  • برای من یک دلیل خوب و قانع کننده بیاورید  که بر اساس آن شما نباید از ایمیل مارکتینگ در کسب و کار خودتان بهره ببرید، و من 5 دلیل بهتر می آورم برای اینکه بگویم استفاده کردن از آن در کسب و کار به مثابه یک قانون است.

     ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش

    از کجا شروع کنیم؟

    شمایی که تازه در ابتدای این راه هستید، اول باید لیستی از افراد مختلف تهیه کنید تا بتوانید پیوسته با آنها در ارتباط بمانید. اگر لیستی از افرادی که می خواهید با آنها کار کنید، ندارید، در نتیجه کسی را ندارید که به شما پول دهد.

    دوم زمانی که بازدید کنندگان شما به سایت و یا صفحه فیسبوک شما مراجعه می کنند، گرفتن آدرس ایمیل آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که در نتیجه آن می توانید باز با آنها در تماس باشید. شما اگر یک وکیل، یک لوله کش، یک دندانپزشک یا یک شرکت خدمات گرمایشی و سرمایشی هستید، هیچ دلیلی مبنی بر اینکه کسی سایت شما را بیش از یکبار بازدید کند وجود ندارد. اگر شما از بازدید کنندگان خود آدرس ایمیل دریافت نمی کنید، بنابراین روی از دست دادن آنها برای همیشه بسیار باید حساب کنید. و این با در نظر گرفتن هزینه ای که متقبل شده اید تا آنها سایت شما را مورد بازدید خود قرار دهند، هزینه بسیار زیادی است.

    حتی اگر با مردم در محیط فیسبوک تعامل دارید، باز هم باید آدرس ایمیل آنها را دریافت کرده و ذخیره کنید. فیسبوک به شما اجازه می دهد تا با تمامی عاملین و مراجعین خود ارتباط داشته باشید، اما آنها به همین شکل دسترسی شما را به مشتریان و مراجعین خودتان محدود می کند، چرا که از شما توقع دارند در برابر دریافت این خدمات هزینه ای را پرداخت کنید. بنابراین دریافت و جمع آوری آدرس ایمیل مراجعین کاری بسیار پر اهمیت است، چرا که فیسبوک پیوسته بدنبال دریافت هزینه های مختلف از شما برای ارائه تبلیغات شما به آنهاست. اگر شما آدرس ایمیل مخاطبین خودتان را داشته باشید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه به فیسبوک به این منظور نخواهید داشت.

    به عنوان نکته سوم اینکه، شما می توانید اطلاعیه هایی را با قابلیت حساسیت به زمان به تمامی اعضای لیست ایمیلی خود بفرستید و در لحظه از طرف آنها پاسخی مبنی بر وصول دریافت کنید. کاری که در عمل در تلویزیون یا تبلیغات در نشریات امکان پذیر نیست. نکته منفی در این رابطه اینست که ایمیل همیشه از نرخ بازگشایی بالایی برخوردار نیست. به عبارت دیگر، ممکن است تنها 20 درصد از افراد لیست شما که ایمیل را دریافت کرده اند، این ایمیل ها را باز کرده و مطالعه کنند. اگر شما تجربه کافی نداشته باشید یا بد عمل کنید ممکن است نرخ بازگشایی ایمیل برای شما حتی به 5 درصد هم نزول کند و اگر در این زمینه خوب عمل کنید ممکن است نرخ این بازگشایی برای شما حتی بالای نرخ متوسط هم برود. در ادامه راههایی را برای بالا بردن این نرخ بازگشایی مطرح می کنیم.

    نکته چهارم که بر اساس آن مردم دوستدار مشاهده ویدئو در محیط اینترنت هستند و شما می توانید با استفاده از ایمیل برای آنها بصورت رایگان ویدئو ارسال کنید. ارسال فایلهای ویدئو از طریق ایمیل از قدرت بیشتری برخوردار هستند، چرا که مردم بطور کلی تماشای ویدئو را به خواندن متن ترجیح می دهند. من این نتیجه را پس از ارسال یک  دوره ایمیل با محتوای نگارشی و یک دوره با محتوای ویدئو و مقایسه نتایج حاصل از این ارسال ها بدست آوردم.

    نکته پنجم اینکه دسترسی به اینترنت با گوشیهای موبایل روندی در حال رشد است. مدرک و گواه می خواهید؟ در محیط خارج از دفتر خود به جمعیتی از مردم در حال گذر بنگرید و ببینید که چند نفر از آنها در حال استفاده از گوشی تلفن خود هستند. آنها از گوشی خود برای چک کردن وضعیت حساب کاربری فیسبوک خود، گوش دادن به موسیقی، استفاده از جی پی آر اس، بازی کردن، و البته چک کردن ایمیل استفاده می کنند. گوشی تلفن با سرعت بسیار زیاد در حال رشد و جایگزین شدن با کامپیوترها برای گشت و گذار در اینترنت هستند. بنابراین با مشتریان احتمالی خود در ارتباط باشید، چرا که آنها در فضای اینترنت در حال چک کردن ایمیل با گوشیهای تلفن خود هستند.

    حال بیایید تا با هم به صحبت در رابطه با استراتژی هایی برای بالا بردن نرخ بازگشایی ایمیل های شما بپردازیم.

    بعد از بررسی های بسیار من به دو نتیجه مهم در این رابطه دست پیدا کرده ام. در درجه اول این ایمیل ها باید سرگرم کننده باشند. اما، عامل مهم تر برای اینکه یک ایمیل خوانده شود، انتخاب موضوع مناسب برای آن است.

    موضوع ایمیل

    موضوع در ایمیل همان نقشی را بازی می کند که یک تیتر خبری برای یک مقاله روزنامه بازی می کند. تیتر روزنامه در خواننده ایجاد کنجکاوی می کند تا وی را متقاعد به خواندن مقاله کند. همین موضوع برای ایمیل نیز صادق است. شما می توانید این موضوع را در رابطه با ایمیل ها امتحان کنیند تا ببینید که کدام یک شانس باز شدن بیشتری را دارند. شما با دیدن نتایج این آزمون شوکه خواهید شد. در اینجا می توانید تصویری را ببینید که باز گو کننده همین موضوع است:

    ایمیل های ارسالی در گروه A دارای نرخ بازگشایی بالاتری هستند – به این معنا که گروه A از نرخ بازگشایی 45.5 درصد برخوردار بوده، در حالیکه این نرخ برای گروه B برابر با 31.1 درصد می باشد. جالب توجه است بدانید هر یک از ایمیل ها نیز به تعداد برابر  برای هر دو گروه ارسال شده بودند. چهل و چنج نفر ایمیل A  و چهل و پنج نفر هم ایمیل B را دریافت کرده بودند و هر دو ایمیل از نظر محتوا کاملا یکسان بوده و فقط در موضوع در نظر گرفته شده با هم تفاوت داشتند.

    حالا اجازه دهید فرض کنیم که شما یک لیست 1000 موردی از ایمیل آدرس در اختیار دارید. در این مرحله شما می توانید دو کار را انجام دهید.

    در مرحله اول می توانید موضوع برتر و جذاب تر را در برابر یک موضوع دیگر مورد آزمون قرار دهید و آنها را برای افراد موجود در لیست خود ارسال کنید.

    و البته در یک مرحله دیگر می توانید همین آزمون را با استفاده و از هر دو موضوع ایمیل جذاب تر و سپس موضوعی که از جذابیت کمتری برخوردار است، تکرار کنید. نتیجه ای که از این آزمون بدست می آید بطور تقریبی بیان می دارد که 45.5 درصد از افراد ایمیل با موضوع جذاب تر را باز می کنند و 31.1 درصد از افراد هم ایمیلی که با موضع دیگر فرستاده شده است را بازگشایی می کنند.

    اهمیت این موضوع در اینجا مشخص می شود که:

    فرض کنید که پیشنهاد شما برای خریدار سودی برابر با 30 دلار در بر دارد. همچنین فرض کنید که بر اساس اطلاعات آماری سایت شما از هر 10 نفر که ایمیل شما را می خواند، یک نفر اقدام به خرید پیشنهاد شما می کند. با استفاده از موضوع جذاب در ایمیل خود سود شما با احتصاب مفروضات بالا چیزی برابر با 1380 دلار می شود. (455 نفر خواننده * 10 درصد خرید* 30$)  – با همین محاسبات اگر شما از موضوعی که کمتر مورد توجه است استفاده می کردید سودی معادل 930 دلار کسب می کردید. تفاوت این دو حالت در میزان سود شما برابر با 450 دلار بیشتر در صورت استفاده از موضوع جذاب تر می باشد. اما، توجه کنید که این آزمون برای شما هزینه ای را در برابر نداشته، حالا فکر کنید که عدم انجام این آزمون برای شما چه هزینه ای را به بار می آورد.

    فرض کنید که به عنوان یک دندانپزشک هر یک از مشتریان شما در دوران عمر خود به طور متوسط سودی برابر با 5000 دلار برای شما داشته باشند. علاوه بر این فرض کنید که 50 درصد از مشتریان احتمالی شما، شما را بجای یک دندانپزشک دیگر مورد استفاده قرار دهند. تعداد افرادی که در نتیجه ایمیل با موضوع جذاب تر رو به شما می آورند، 70 نفر بیشتر خواهد بود، این تعداد در طی دوره عمر خود مبلغی معادل 350000 دلار برای شما درآمد زایی به همراه می توانند داشته باشند که شما می توانستید آنرا از دست بدهید، در صورتی که این آزمون را انجام نداده بودید.

    نوشتن ایمیلها

    زمانی که ایمیل خود را ایجاد می کنید، آنرا بصورتی مرتب کنید که خواندن آن برای خواننده با لذت همراه شود. حوصله خواننده خود را با مطالب مربوط به فروش و متونی که درک آنها برای همه آسان نیست، سر نبرید. اگر می خواهید یک پیام فروش را انتقال دهید، آنرا خلاصه، کوتاه و جذاب کنید.

    به عنوان مثال، اگر یک دندانپزشک هستید ممکن است پیشنهاد سفید کردن دندان ها و یک معاینه کلی از دندانها را با نصف قیمت معمول انجام دهید. بیمار مراجعه می کند و ممکن است فقط چند خدمت اضافی نیاز داشته باشد. از این فرصت استفاده کنید و یک معاینه عمومی هم برای او در نظر بگیرید. این فرصت علاوه بر وفادار ساختن او می تواند باعث شود تا او مشتریان دیگری را هم به مطب شما معرفی کند و از این طریق باعث رشد کسب و کار شما شود.

    نوشته  Andy Curry
    تبلیغات سئوسازی  بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 52 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید