اهمیت استفاده از یک تصویر مناسب برای نمایه

  • فارغ از تفاوتهایی که هر یک از این سایت ها با یکدیگر دارند، تمام آنها در یک مورد با هم وجه اشتراک دارند و آن هم آسان بودن نشان دادن یک تصویر از خودمان به عنوان تصویر نمایه است که اگر چیزی غیر از این باشد، ناشناس ماندن و شناخته نشدن توسط دیگران بهتر از شناخته شدن است. اغلب مردم همیشه تصویری را در اختیار دارند که حداقل در نظر خودشان برای استفاده به عنوان تصویر نمایه مناسب می باشد.

    با این وجود، آخرین باری که با دقت تصویر نمایه خود توجه کردید چه زمانی بود؟ آیا این تصویر همان تصویری است که تمایل دارید تا دیگران در شبکه های اجتماعی از شما و کسب و کارتان به عنوان یک برند در ذهن خود داشته و شما را با آن تصویر بشناسند؟ یا اینکه هنوز در حال استفاده از همان تصویر قدیمی و سیاه و سفیدی هستید که در آخرین روزهای دانشگاه خود در حالیکه لباسی ورزشی و مناسب دوران جوانی بر تن داشتید و با عینک آفتابی بر صورت و نوشیدن همزمان دو نوشیدنی از خود تهیه کرده بودید؟

    یک تصویر مناسب برای نمایه

    در حالیکه استفاده از آن تصویر ممکن است برای استفاده بر روی محیط ها و سایت هایی با حال و هوای شخصی تر مانند فیسبوک مناسب باشد، مطمئنا استفاده از آن بر روی آن دسته از شبکه های اجتماعی که بیشتر در ارتباط با کسب و کار و تخصصی محور است تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست، به شرط آنک با قصد رونق کسب و کار خود به آن شبکه ها پیوسته باشید. حتی بسیاری از صفحات فیسبوک با ماهیت تخصصی و حرفه ای خود دیگر محیط مناسبی برای چنین تصاویری نیستند.

    همیشه بخاط داشته باشید که اولین برخورد با شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مردم در حالت طبیعی همیشه با افرادی وارد تجارت می شوند که که بتوانند به آنها اعتماد کنند، بنابراین بررسی کنید و اطمینان کسب کنید که تصویر نمایه شما ظاهری صمیمی، حرفه ای، گرم را از شما به دیگران معرفی کنند.

    بنابراین به این منظور در اینجا به یادآوری چند نکته مهم و کاربردی برای زمانی که می خواهید چنین تصویری را برای نمایه خود برگزینید یادآور می شوم:

    ظاهری فعال و البته شیک داشته باشید.

     خیلی نیازی به یادآوری این نکته نیست، ولی ظاهر شما باید آراسته همراه با موهای تمیز و شانه کرده باشد. لباسی که بر تن کرده اید باید بازتاب دهنده حوزه کسب و کار شما باشد – بنابراین اگر استفاده از کت و شلوار در این حوزه اجباری است حتما از آن استفاده کنید. با این وجود اگر کسب و کار شما به گونه ای است که لباس های غیر رسمی در آن قابل قبول تر است، پس بهتر است از آن

    ها استفاده کنید، اما همچنان تمیز، مرتب و شیک بودن آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به هر حال آیا شما هرگز اقدام به تهیه محصولات و خدمات مورد نیاز خود از کسی که بی عرضه و شلخته بودن از ظاهرش پیداست، می کنید؟ پس چرا مشتریان شما باید چنین کنند؟

    سر و شانه ها

     در اغلب موارد نیازی به نشان داده شدن هیچ قسمتی از بدن غیر از شانه ها و سر در تصویر تهیه شده برای یک نمایه در شبکه های اجتماعی وجود ندارد. فقط کنترل کنید تا بیش از حد بر روی عکس زوم نشده باشد و البته در حاشیه های کناری عکس قدری فضای خالی در نظر بگیرید تا عکس شما برای استفاده به عنوان تصویر نمایه در شبکه های مختلف اجتماعی قابل تنظیم باشد. همچنین می توانید در پشت سر یا جایی در دستان خود از یک شی کوچک، مثل توپ گلف یا یک دسته کارت و . . .  در صورتی که می تواند به نوعی بیان کننده نوع حرفه شما باشد نیز استفاده کنید. فقط توجه کنید که این وسیله یا شیئ خیل بزرگ نباشد که توجه و تمرکز مخاطب را از شما به سمت خودش جلب کند.

    تماس چشمی

     بنا بر یک مکتب فکری چشم ها همیشه باید بصورت مستقیم به سمت دوربین باشد، البته در حالیکه این روش اغلب تصاویری بسیار خوش منظر را ایجاد می کند، اما در تمامی موارد مهم و حیاتی نیست. نگاهی به تصویر قرار داده شده در اینجا داشته باشید تا متوجه منظور من شوید. با وجود اینکه چشمان استورات بر چیزی تمرکز کرده است و نگاهش نیز از دوربین برگشته، ولی کاملا مشخص است که چه کاری انجام می دهد و در حقیقت کیست؟ چرا که تصویر کاملا گویاست که او یک شعبده باز است.

    پس زمینه ساده

    تا جای ممکن سعی کنید پس زمینه تصویر ساده باشد. به عنوان مثال می توانید از یک دیوار ساده در پشت سر خود استفاده کنید. سعی کنید هرگز از دیوار آجری در پس زمینه خود استفاده نکنید. یا حتی می توانید از یک پرده آویخته در پشت سر خود استفاده کنید. به هر حال، شما مرکز توجه هستید، شما می خواهید تا مشتریانتان با شما ارتباط برقرار کنند و حواسشان به یک دیوار با کاغذ دیواری طرح دار جلب نشود یا حتی منظره بیرون از پنجره ای که در پشت سر شماست.

    زاویه

     تصاویری که بدون هرگونه زاویه نسبت به دوربین تهیه می شوند برای عکس پاسپورت یا تصاویر بازداشتی تهیه شده در دفتر پلیس کاملا مناسب است، اما برای تصویر یک نمایه حرفه ای اصلا مناسب نیست. در زمان تهیه تصویر، شانه های خود را با زاویه تقریبی 30 تا 45 درجه نسب به دوربین قرار دهید و سپس صورت خود را با چرخشی به سمت دوربین برگردانید. در این حالت ظاهری خوشایند و دلفریب تر و البته فعال تر از خود به نمایش می گذارید.

    نویسنده: موریس کروکس

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 92 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    یک نظر اضافه کنید