فروشگاه آنلاین خود را پر فروش تر کنید

  • شاید شما هم یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید که با توجه به اینکه فکر میکنید محصولات مناسبی در آن وجود دارد ولی از میزان فروش آن ناراضی هستید  . غیر از نوع محصول و قیمت آن نکات متعدد دیگری نیز وجود دارند که به فروش شما کمک میکنند . سعی میکنم آنها را در این مقاله بررسی کنم .

    فروشگاه آنلاین خودرا پر فروش کنید

    دیده شوید :

    آیا تا به حال دقت کرده اید وقتی در دنیای واقعی ، از منزلی به منزل دیگر نقل مکان میکنید ، فروشگاه ها ، سوپر ها و مراکز مختلف فروش و خدماتی را به خاطر میسپارید ؟؟؟ شاید شما در طول سال فقط یک یا دو بار به کلید سازی نیاز داشته باشید ولی اولین بار که یک کلید سازی نزدیک منزل جدید میبینید با خود میگویید ” اینجا کلیدسازی هست ، یادم باشد “ . این اتفاق دقیقا” در اینترنت هم می افتد . باید دیده شوید تا مشتری داشته باشید ، بسیاری از مشتریان شما در همان لحظه به محصولات شما نیاز ندارند ولی در صورت دیده شدن سایت شما با خود میگویند “این سایت این محصول را دارد ، یادم باشد “ اینکار در اینترنت با تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو ، سایت های پربیننده ، ارسال ایمیل ، سایتهای پرداخت در ازای کلیک و … حاصل میشود که به آن SEM میگویند . حتما” با یک متخصص در این باره مشورت کنید ، چرا که هر اشتباه در زمینه تبلیغات علاوه بر از بین بردن بودجه شما ، گاهی جبران ناپذیر است .

    جواب جستجو ها باشید :

    فرض کنید که شما در منزل جدید و محله جدید ، بعد از چند روز نیاز به کلید سازی پیدا کرده اید . خوب هنوز هم خیلی در محله نگشته اید که کلید سازی به چشمتان بخورد . اولین کاری که میکنید چیست ؟ من فکر میکنم اولین کار اینست که از دوست ، همسایه ، کاسب و یا رهگذری در آن محل خواهید پرسید : ” ببخشید این اطراف کلید سازی کجاست ؟ “ . و آن شخص هم کلید سازی را که قبلا” دیده شده و تبلیغات خوبی داشته و خدمات بهتری ارائه داده است را به شما معرفی میکند.

    گوگل هم همین کار را برای شما میکند . وقتی از گوگل سراغ محصولی را میگیرید ، تلاش میکند سایتی را که پر بیننده تر ، حساب شده تر ، فنی تر و حرفه ای تر است را به شما معرفی کند . این کار در اینترنت SEO نامیده میشود و باعث میگردد نام سایت شما در نتایج اولیه گوگل نمایان شود . پس سایت خود را حتما برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

    در اجتماعات باشید :

    فرض کنید اینبار کسی شما را در یک مکان عمومی و در بین یک جمع معرفی کند . در یک مهمانی ، در کلاس درس و … تاثیری که این معرفی خواهد گذاشت بسیار کارا و مفید است و به سرعت به مشتریان شما اضافه خواهد کرد . در اینترنت نیز باید در شبکه های اجتماعی به شکل حرفه ای حضور داشته باشید .  اینکار را SMM  و SMO برایتان انجام خواهد داد . شیوع یک خبر یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی حیرت آور و باور نکردنی است . شبکه هایی چون فیس بوک ، توییتر ، یوتیوب ، ویکی پدیا و …. شبکه هایی هستند که صدها میلیون کاربر را پوشش میدهند .

    فروشگاهی مرتب و حرفه ای داشته باشید

    پس از همه تلاشهایی که برای جذب مخاطب انجام میدهید ، راضی نگاه داشتن مشتری نیز همانقدر اهمیت دارد . فروشگاه شما باید ویژگیهای زیر را داشته باشد .

    1. ساختار حرفه ای به لحاظ فنی و برنامه نویسی
    2. ساختار زیبا و گرافیک مناسب برای فروشگاه و هر محصول
    3. دسته بندی منظم و حساب شده برای محصولات و خدمات
    4. توضیح کامل و صادقانه محصول و در صورت نیاز عکس های متعدد
    5. رعایت قانون سه کلیک برای پیدان کردن محصول مورد نظر در سایت
    6. ارائه محصولات مشابه و بیشتر خریداری شده
    7. در نظر گرفتن هیت مپ در طراحی سایت
    8. ارائه راههای متنوع برای پرداخت وجه
    9. ارائه راهکار های متنوع برای دریافت محصول
    10. امکان ثبت نام راحت و سفارش سریع
    11. وجود صفحات درباره ما و تماس با ما بدون هیچ ابهامی
    12. وجود صفحات راهنمای خرید و رفع اشکال بازدید کنندگان به هر شکل که برایتان مقدور است
    13. پوشش مشتریان بیشتر به لحاظ جغرافیایی
    14. انجام تعهدات در زمان تعیین شده
    15. برگذاری حراج ها و اعطای کوپن تخفیف به مشتریان
    16. دسته بندی و تفکیک مشتریان ، مشتریانی که برای بارهای بعدی به سایت شما مراجعه و خرید میکنند گنجی هستند که باید شرایطی را برای رضایت آنها فراهم کنید .
    17. ارسال خبرنامه برای اعضا در دوره زمانی مشخص
    فروشگاهی مرتب و حرفه ای

    با رعایت نکات فوق که با همکاری یک متخصص انجام میدهید  ، خواهید دید که روز به روز به مشتریان شما افزوده گشته و آمار بازدید مفید از سایت شما به شدت بالا میرود . آمار صعودی فروش ، شما را متحیر ساخته  و شما افسوس خواهید خورد که چرا سریعتر به جمع فروشگاههای پر فروش نپیوسته اید !!!

    فرشید رمضانی – مدیر و مشاور تبلیغات و کارشناس سئو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 83 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید