از این به بعد تبلیغات در اینستاگرام برای همه امکانپذیر است

  • اگر تاکنون همواره در پی یافتن راهی برای استفاده از حجم انبوه پایگاه کاربران فعال اینستاگرام برای کسب و کار خودتان بودید، دیگر نیاز به جستجو برای آن ندارید. اینستاگرام بصورت رسمی اعلام کرده که امکان تبلیغات برای همه وجود دارد که کسب و کارها می توانند اقدام به خرید تبلیغات بر روی این زیر ساخت نمایند.

    پیش از این درج تبلیغات بر روی اینستاگرام به معنای تماس گرفتن با یکی از نماینده گان این شرکت و هزینه کردن مبالغ بسیار بالایی بود. اما از این به بعد این امکان برای تمامی شرکت های کوچک و بزرگ، مانند آنچه در فیسبوک و توئیتر مرسوم است، بصورت خدمات خویش فرما قابل اجرا می باشد.

    این تبلیغات در خوراک خبری کاربر نمایش داده می شود و تفاوتی بین آن با محتوا و دیگر مطلب منتشر شده در این فضا وجود ندارد. از آنجاییکه این تبلیغات در دیگر محتوای ارگانیک صفحات ترکیب می شود، کاربران تصور نمی کنند که در انبوهی از تبلیغات پر زرق و برق دار در حال غرق شدن هستند. البته بر اساس مطلبی که در روزنامه گاردین به چاپ رسیده است، اینستاگرام چندین قدم دیگر جهت اطمینان پیدا کردن از عدم هرزه نگاری در قالب تبلیغات هم بر می دارد: “اینستاگرام اقدام به کنترل حجم، فراوانی و پیوستگی و یکپارچگی مطالب با یکدیگر می کند تا اطمینان پیدا کند که کاربران تنها هدف تبلیغاتی که مملوء از پیشنهاد های مختلف است نمی شوند.”

    این موضوع چگونه می تواند به بازاریابان کمک کند؟

    علاوه بر مزایای قادر بودن به تبلیغ و ترفیع محصولات و خدمات به مجموعه بزرگتری از مخاطبین در محیط اینستاگرام، صاحبان کسب و کار از این به بعد قادر به خرید فضایی جهت نمایش تبلیغات در کنار تبلیغات پولی خود در شبکه های توئیتر و فیسبوک می باشند. با استفاده از زیر ساخت هایی بصورت واسط، کسب و کارها قادر به خرید، مدیریت و پیگیری وضعیت عملکرد تبلیغات خود در محیط اینستاگرام می باشند یا حتی اقدام به ترفیع همزمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف بکنند.

    بطور کلی می توان گفت از آنجایی که بازاریابان از این به بعد نیاز به جابجا شدن از گوشی موبایل به کامپیوتر خود به منظور پیگیری و مدیریت تمامی زمینه های کنترل محتوا خود شامل محتوای تبیلغاتی و غیر تبلیغاتی را ندارند، این حرکت اینستاگرام می تواند به عنوان یک حرکت بزرگ برای بالا بردن کارای مدیران بازاریابی و مدیران محتوا شبکه های اجتماعی و … تلقی شود. به عنوان مثال از این پس در زمان معرفی یک محصول یا خدمت جدید از طرف کسب و کارها این مدیران به منظور نظارت و پاسخگویی به نظرات مطرح شده در مورد آنها به راحتی می توانند از طریق همان صفحه ای که نظرات مطرح شده در فیسبوک یا توئیتر با پاسخ می دهند به پاسخگویی نظرات در رابطه با محتوای خود در اینستاگرام هم بپردازند.

    تبلیغات در اینستاگرام در کنار دیگر ویژگی های جدیدی برای مدیران تبلیغات

    در طی ماههای گذشته خبر های مبنی بر و تلاش مجموعه اینستاگرام برای ارتقاء پیشنهادهای خودشان در زمینه تبلیغات در این شبکه منتشر می شد. در این بخش نظر شما را به برخی از این گزینه ها که اخیرا در اختیار مدیران تبلیغاتی قرار گرفته جلب می کنم:

    گزینه ارتقاء یافته برای هدف گیری مخاطب:

     در ماه ژوئن گذشته خبر معرفی چنین گزینه هایی از طرف این شرکت در رسانه ها منتشر شده بود: “در همکاری با فیسبوک، ما مدیران تبلیغاتی را قادر به دسترسی پیدا کردن و رساندن پیام خودشان به مردم در محیط اینستاگرام بر اساس جمعیتی از افراد دارای خصوصیات و علایق مشترک می کنیم و همچنین دسترسی کسب و کار ها به اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خودشان را بیشتر می کنیم. همچنین مکانیزم های بازخورد را هم در اینستاگرام افزایش می دهیم تا به مردم کنترل بیشتری در دیدن نوع و کیفیت تبیلغاتی که مشاهده می کنند بدهیم.”

    قالب هایی برای پاسخ مستقیم:

    اینستاگرام همچنین اعلام کرد که مدیران تبلیغاتی به زودی قادر به استفاده از قالب هایی برای پاسخ مستقیم به مخاطبین خواهند بود. این ویژگی به این معنا است که پس از کلیک شدن بر یک تبلیغ، کاربر به راحتی قادر به انجام دادن یک عمل مورد انظار خواهد بود و آن وارد شدن به وبسایت فروشنده یا خرید مستقیم آن از همان کانال قبلی بود.

    چرخه ای از چندین تصویر برای تبلیغات:

    در ماه مارس، اینستاگرام این امکان را در اختیار مدیران تبلیغات کسب و کارها قرار داد تا قادر به استفاده از چندین تصویر در یک تبلیغ باشند. در این وضعیت کاربران قادر به حرکت کردن در بین تصاویر مختلف برای یک تبلیغ باشند که در انتها با لینکی به وبسایت فروشنده محصول روبرو می شوند. این ویژگی به شرکت ها اجازه می دهد تا داستان یا شرح بهتری به مخاطبین ارائه دهند و همچنین میزان تعامل با مخاطب و ترافیک وارد شده به وبسایت خودشان را افزایش دهند.

    من چگونه می توانم شروع به استفاده از تبلیغات اینستاگرام بکنم؟

    متاسفانه شما برای استفاده کردن از این خدمات باید قدری بیشتر صبر کنید، چرا که این شرکت در نظر دارد تا این ویژگی و اختیارات را قبل از عمومی شدن برای یک سری محدود از مخاطبین و شرکای تبلیغاتی خود در فیسبوک، آن هم بصورت محدود، فعال سازد.

    سعی می کنم با راه افتادن امکان استفاده از این ویژگیها در اولین فرصت این مطلب را به اطلاع شما برسانم، البته پیش از آن پیشنهاد می کنم بر باید ها و نباید هایی که در شبکه اینستاگرام باید مد نظر قرار دهید هم مروری داشته باشید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 49 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید