چهار روش برای بازاریابی رایگان کسب و کار شما

  • کسب و کارهای کوچک بطور کلی دارای منابع کافی جهت برون سپاری نیازهای بازاریابی خود به افراد حرفه ای و متخصص نیستند. با این وجود همواره مجموعه ای از روش های بازاریابی متنوع وجود دارد که می تواند به صاحبان کسب و کار در بدست آوردن اولین مشتری ها و چرخاندن چرخ کسب و کار آنها بدون صرف هزینه ای زیاد کمک کند. برخی از این شیوه ها به قرار زیر است:

    1- ایجاد آگاهی در بین منابع محلی

    کسب پوشش خبری در روزنامه های محلی، مجلات تجاری و وبسایت ها به شدت می تواند موجب افزایش شناخت نام شما و آگاهی مردم نسبت به کسب و کار شما شود و منجر به هدایت مشتریان جدید به سوی شما گردد. در حالی که بسیاری از کسب و کارها در حوزه های رقابتی برای کسب همین نتیجه ها به کارشناسان و متخصصین حوزه روابط عمومی مراجعه می کنند، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک خودشان می توانند بصورت رایگان و بسیار ساده برخی از این کارها را انجام دهند.

    در ابتدا به جستجو نویسندگان یا نشریاتی بپردازید که به پوشش حوزه تخصصی شما – – یا حتی کسب و کارهای محلی علاقمند هستند. پس از اینکه اطلاعات قابل قبولی در مورد آنها بدست آوردید، اقدام به برنامه ریزی برای یک سخنرانی یا رویدادی بکنید که تصور می کنید مورد علاقه و توجه آنها واقع شود. به عنوان مثال اگر به طراحی و عرضه یک ویجت اقدام کرده اید، می توانید به توضیح نکات فنی، چگونگی تاثیر گذاری آن بر اقتصاد محلی یا حتی صنعت تخصصی خودتان اقدام کنید.  

    چهار روش برای بازاریابی رایگان کسب و کار شما
    چهار روش برای بازاریابی رایگان کسب و کار شما


     
    2- افزایش ایجاد مشتری بالقوه و تعامل با مشتریان فعلی از طریق بازاریابی ایمیلی


    بر اساس نتایج از تحقیقات مختلفی که تاکنون به انجام رسیده است، موثرترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال، تکنیکی که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را ایجاد کرده و برای اجرا شدن به کمترین تلاش و زحمت نیاز دارد، بازاریابی ایمیلی است. بنابراین می توانید یک روزنامه الکترونیکی را راه اندازی کنید که ارائه کننده اطلاعات به موقع در مورد کسب و کار خودتان، ترفیعات و تخفیف های ویژه باشد یا بازتابی از جنبه های مختلف داخلی شرکت شما را ارائه کند. این کار به شما اجازه می دهد تا اجتماعی از مشتریان را برای خود تشکیل دهید و کسب و کار و محصول خود را همواره در ذهن آنها نگاه دارید.


    یک صاحب کسب و کار در ابتدای فعالیت خود نیاز به صرف بودجه ای برای دریافت خدمات بازاریابی از شرکت ها یا مشاوران بازاریابی جهت راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی ندارد. بلکه می تواند این کار را با مجموعه ای گزینه های رایگان در دسترس شروع کند. شما حتی اگر خواهان ارسال پیام های شخصی به یک نفر هستید نیز می توانید از یک محصول جدید و رایگان به نام  Sidekick بهره ببرید که بصورت خودکار شما را از باز شدن ایمیل ارسالی به مخاطب هم آگاه می سازد.


    3- سود بردن از شبکه های اجتماعی


    استفاده از شبکه های اجتماعی، آسان بوده و مجموعه ای مشتریان بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد. بخش سخت استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش تعداد دنبال کننده گان شما بدون هدر دادن زمان با ارزش شماست. فقط باید توجه کنید که تمرکز خود را به جای کمیت بر کیفیت قرار دهید و آن دسته از شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که بهتر می توانید با استفاده از آنها به مشتریان خود دست پیدا کنید – فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، پینترست، اینستاگرام، لینکداین و . . .


    هدف اصلی در اینجا فراهم آوردن محتوایی با ارزش و ارائه ارزش به کاربران در برابر وقت صرف شده آنها برای دنبال کردن مطالب شما می باشد. ابتدا از حجم و تعداد اندک شروع کنید و سپس با کسب شناخت بیشتر از نوع مخاطبین خود و آشنایی با سلیقه آنها به حجم تلاش ها و محتوای خود اضافه کنید.


    4- سود بردن از مشتریان فعلی


    مشتریان راضی می توانند تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای یک کسب و کار شوند. پس بطور فعال اقدام به تعامل با مشتریان فعلی از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی بکنید. در ادامه زمانی به لشکری از سخنرانان و بازاریابان برای کسب و کار خود دست پیدا کردید، اجازه دهید آنها با انتشار و اشتراک گذاری تجربیات مثبت خود از کسب و کار شما داستان شرکت شما را برای دیگران به شیوه خودشان تعریف کنند.
    بازاریابی یک کسب و کار جدید و کوچک برای موفقیت آن شرکت بسیار حیاتی می باشد و لزوما نیاز به صرف مقادیر زیادی از سرمایه برای این منظور نیست. بلکه آن دسته از صاحبان کسب و کار دانا و صرفه جو همواره قادر به یافتن محصولات و خدماتی هستند که بدون داشتن هیچ گونه هزینه سربار خودشان می توانند به افزایش قابلیت دیده شدن و جذب مشتری کمک کنند.


     نویسنده: آرون گودین
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 68 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید