چگونه از توییتر درجهت جذب ترافیک و بازاریابی استفاده کنیم ؟

  • توییتر ، یکی از جذابترین ، قویترین و پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی است که صدها میلیون نفر را در دنیا گرد هم آورده است و بستر بسیار مناسبی را جهت فعالیتهای تجاری و بازاریابی ، فراهم کرده است .

     توییتر درجهت جذب ترافیک

    ماهیت و سرعت توییتر ، به شکلی است که کاربران به راحتی میتوانند کارشناسان ، متخصصین و شرکتهای مورد نظر خود را پیدا کنند و با آنها در ارتباط باشند ولی این نکته بسیار حائز اهمیت است که آنها به راحتی میتوانند سطح حرفه ای بودن شما را تشخیص دهند و شرکتهای مورد نظر خودشان را انتخاب کنند .

    جمع آوری فالور ( دنبال کننده ) در توییتر ، کار ساده ای نیست ، چرا که همه ترجیح میدهند کمترین و مفیدترینها را انتخاب کنند تا مطلبی را از دست ندهند . پس اگر میخواهید از اعضای حرفه ای و پر طرفدار توییتر باشید  18  نکته زیر را رعایت کنید .

    1 – عضو فعال توییتر باشید

    همیشه و به طور منظم ، توییت کنید . بهترین توییت های خود را در زمانهای پر ترافیک انجام دهید ولی در ارسال مطلب ، زیاده روی نکنید . ارسال کم یا زیاد مطلب به یک اندازه مضر است.

    2 – استفاده از دکمه های به اشتراک گذاری

    همیشه در سایت یا وبلاگ خود از کلید های استاندارد و شناخته شده شبکه های اجتماعی استفاده کنید و به خوانندگان سایتتان اجازه دهید مطالب شما را به راحتی به اشتراک بگذارند . بهترین جای آن بالا و نزدیک عنوان مقاله است ، مگر آنکه به لحاظ زیبایی ظاهری سایت محدودیتهایی داشته باشید

    3 – در دسترس بودن بنر توییتر

    همیشه یک بنر توییتر را در بهترین جای سایت خود در معرض دید همگان قرار دهید تا به راحتی بتوانند پروفایل شما را دیده و شما را دنبال کنند . ضمن آنکه یکی از بهترین بخشها میتواند قسمت ” تماس با ما” در هر سایت باشد و خواهید دید خیلی ها شبکه های اجتماعی را برای ارتباط با شما ، به ایمیل ترجیح میدهند.

    4 – قراردادن پروفایل توییتر در امضای ایمیل

    قراردادن لینک شبکه های اجتماعی شما مثل توییتر ، فیس بوک و لینکداین و … کمک بسیار بزرگی به مخاطبین و مشتریان شما میکند که به راحتی شما را در توییتر پیدا کنند.

    5 – قراردادن آدرس توییتر در کارت ویزیت

    6 – در شبکه های اجتماعی ، اجتماعی باشید.

    ماهیت شبکه های اجتماعی ، ارتباط برقرار کردن و اشتراک گذاری است . توییت های زیبا را ” ریتوییت ” کنید و به پرسشها پاسخ دهید و … با دیگران در ارتباط باشید .

    7 – هشتگ نویسی (#)

    حتما قبل از کلمات مهم جمله تان ، از هشتگ استفاده کنید . هر جا از تخصص یا خدماتتان نام میبرید و … دقت کنید بین هشتگ  و کلمه مورد نظرتان هیچ فاصله ای نباشد . به عنوان مثال : برگزاری کلاسهای #سئو و #بازاریابی در شبکه های اجتماعی.

    8 – کامل و حرفه ای بودن پروفایل

    پروفایل خود را کامل کنید . آدرس ها ، ایمیلها و تلفنهای خود را وارد کنید . از تصاویر حرفه ای برای کاور و پروفایل خود استفاده کنید و تخصص های خود را مختصر و مفید بنویسید

    9 – علایق مشابه را بیابید .

    قطعا” افراد بسیاری و شرکتهای مشابه ای که علایق مشترکی با شما دارند ، در توییتر خواهید یافت . آنها را فالو کنید و مطالبشان را دنبال کرده و درباره اش اظهار نظر کنید . مطمئن باشید نظر آنها را به سمت خودتان جلب خواهید کرد.

    10 – توییت های با کیفیت.

    سعی کنید همیشه ، توییت های با محتوا ، کاربردی و مفید ارسال کنید . این باعث میشود دیگران را به ریتوییت کردن نوشته هایتان ترغیب کنید که در اینصورت میتوانید به پیداکردن فالوئر های بیشتر ، امیدوار باشید.

    11 – خودتان را در دایرکتوری های توییتر معرفی کنید 

    سایتهای زیادی هستند که کاربران توییتر را در دایرکتوری های خود معرفی میکنند . شما نیز جایی در آن سایتها برای خودتان دست و پا کنید و آدرس خودتان را در آنها اضافه کنید . با یک جستجوی ساده میتوانید سایتهای زیادی پیدا کنید. به عنوان مثال در ایران میتوانید از سایت روماکو کمک بگیرید.

    12 – برگزاری مسابقات 

    گاهی در سایت و شرکت خود ، مسابقاتی ترتیب دهید و آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . این کار بسیار به جذب ترافیک و افزایش دنبال کننده های شما کمک میکند

    13 – ارتباط شبکه های اجتماعی دیگر با توییتر

    tweeties_free_twitter_seo

    توسط اپلیکیشنهای فراوانی ، میتوانید شبکه های اجتماعی دیگرتان مثل فیس بوک و لینکداین و پینترست و … خود را به توییتر متصل کنید ، به نحوی که اگر مطلبی در توییتر مینویسید درآنها نیز منتشر شود و البته بالعکس . این کار طرفداران شما در شبکه های دیگر را ، به سمت توییتر میکشاند .

    14 – درج آدرس توییتر خود در اظهار نظر ها 

    اگر در سایت یا وبلاگ دیگری ، کامنتی میگذارید و یا اظهار نظری میکنید ، حتما آدرس توییتر خود را نیز معرفی کنید .

        15 – تشکر از دیگران 

    اگر اشخاص یا شرکتهایی ، مطالب شما را ریتوییت میکنند یا درباره آن اظهار نظری میکنند ، حتما از آنها تشکر کنید . آنها قدردانی شما را فراموش نمیکنند .

    16 – اسپم و کپی نکنید . 

    صداقت و شفافیت در توییت های شما ، محبوبیت شما را بیشتر میکند . مطالب دیگران را کپی نکنید و یا توییت های تبلیغاتی زیاد ارسال نکنید . دیگران را از خودتان  دلزده نکنید .

    17 – یک لیست از توییت های مفید داشته باشید.

    این طبیعی است که شما همیشه و در هر ساعت مطلب جدید و جذابی نداشته باشید . پس یک لیست از مطالب جذاب و توییت های پر طرفدار خود داشته باشید و گاهی برخی از آنها را در فاصله زمانی حساب شده تکرار کنید . در توییتر ، اگر تکرارها منطقی بوده و آزاردهنده نباشد و حاوی مطلب مفیدی باشد . ایراد محسوب نمیشود.

    18 – از برنامه های خودکار استفاده کنید.

    اگر سایت و وبلاگتان مطالب نسبتا زیادی دارد ، میتوانید از ابزارهای ارسال توییت خودکار استفاده کنید که هر چند ساعت یکبار ، یکی از مطالب شما را به صورت اتفاقی انتخاب کرده و ارسال میکند . ولی خاطرتان باشد این به تنهایی اصلا” کافی نیست و شما باید خودتان نیز کاربر فعالی باشید . این باعث میشود کاربران بیشتری جذب شما شوند ، ضمن آنکه مطالب قدیمی شما هم در دسترسشان قرار بگیرد.

    موفق و سربلند باشید

    فرشید رمضانی : مشاورو متخصص سئو و کارشناس تبلیغات

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 89 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • هدفون
      جولای 12, 2017 در 8:45 ب.ظ

      خسته نباشید ممنون به خاطر این
      مطلب زیبا

    یک نظر اضافه کنید