چگونه از وبسایت خودتان درآمد داشته باشید – بخش اول

  • اگر شما هم مانند بسیار از دیگر صاحبان وب سایت هستید، ممکن است از عدم درآمد زا بودن وبسایت خود ناراحت باشید.

    شما ساعات طولانی را همراه با مقادیر بالایی از پول و سرمایه نقدی برای راه اندازی وبسایت خود سرمایه گذاری کرده اید، محتوای خوب و با کیفیت به آن اضافه کرده و مجموعه ای از دنبال کننده گان وفادار را برای خود جمع آوری کرده اید، اما شاید موفق به کسب نتایج مورد انتظار خود نشده اید.

    به هر حال در این مطلب، که در دو بخش ارائه می شود، به مرور برخی از روشهایی می پردازم که با استفاده از آنها قادر به کسب درآمد توسط سایت خودتان و البته در همین امروز می باشید. در حالیکه ممکن است برخی از این راهکارها برای همه افراد و برای همه کسب و کارها مفید نباشد، مطمئنا خود این راهکارها می توانند برای شما به عنوان نقطه شروعی در نظر گرفته شوند.

    در بخش اول از این مطلب قصد اشاره به برخی از راه کارها و گزینه هایی را دارم که در زمان پیشنهاد تبلیغات بر روی سایت خود می توانید از آنها استفاده کنید.

    در بخش دوم از این مطلب، لیستی از دیگر استراتژی هایی را برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می دهم، هر چند که شاید همه این راهکارها و استراتژی ها برای شما کارایی نداشته و یا با یکدیگر در برخی از زمینه ها همپوشانی داشته باشند، اما مطمئنا خودشان می توانند موجب جرقه زدن ایده های جدید دیگری در ذهن شما شوند.

    1- بطور مستقیم و رو در رو با سفارش دهندگان تبلیغ ارتباط بر قرار کنید

    در حالیکه فروش تبلیغات نمایشی بر روی وبسایت می تواند یکی از سودمند ترین روش های تبلیغاتی باشد، اما یکی از سخت ترین روش ها برای کسب درآمد هم به حساب می آید. این روش شامل پیدا کردن سفارش دهندگان بالقوه تبلیغات، به نتیجه رسیدن با یکدیگر بر سر هزینه تبلیغات و پیگیری و نظارت داشتن بر میزان عملکرد و نتیجه حاصل از این تبلیغات می باشد.

    قرار دادن تبلیغات بر روی سایت شما می تواند شامل حاشیه کناری وبسایت، بخش بالای وبسایت، داخل یک کادر مشخص بر روی صفحه اصلی وبسایت و یا هر بخشی از سایت که دارای قابلیت دیده شدن مناسب است، باشد. سفارش دهندگان تبلیغ نرخ ثابت و معینی را بصورت هفتگی یا ماهانه در قبال قرار گرفتن تبلیغات خود بر روی وبسایت شما پرداخت می کنند.

     از وبسایت خودتان درآمد داشته باشید
    چگونه از وبسایت خودتان درآمد داشته باشید – بخش اول

    2- به یک شبکه تبلیغاتی ملحق شوید

    اگر ایده شکار کردن سفارش دهندگان تبلیغ خیلی برای شما چشم گیر و جذاب نیست، می توانید با دیگر آژانس تبلیغاتی و شبکه های تبلیغاتی همکاری کنید.

    یک شبکه یا گروه تبلیغاتی در اصطلاح شرکتی است که سفارش دهندگان تبلیغ را به انتشار دهندگان تبلیغات (صاحبان وبسایت) معرفی می کنند. در ازاء این کار این شرکت بخش یا درصدی از هزینه اخذ شده برای تبلیغات را از سفارش دهنده یا منتشر کننده تبلیغ اخذ می نماید.

    نکته مثبت در این رابطه اینست که شما می توانید وقت خود را صرف تهیه و تولید محتوای با کیفیت کنید و نیازی به جستجو و مذاکره کردن با سفارش دهندگان تبلیغ بصورت مستقیم ندارید.

    3- مشترک خدمات Google AdSense شوید

    اگر این دو روش اخیر برای شما مناسب نیست، راه دیگر اینست که مشترک خدمات Google AdSense شوید و به انتشار تبلیغات گوگل بر روی وبسایت خود اقدام کنید و از این طریق به منبع درآمدی آسان تر دست پیدا کنید.

    شما می توانید تبلیغات متنی یا تصویری را در اشکال، رنگ ها و اندازه های مختلف نمایش دهید. در حالیکه همکاری با خدمات Google AdSense یکی از راه های بسیار ساده برای کسب در آمد از طریق نمایش تبلیغات گوگل بر روی سایت شما می باشد، اما توجه داشته باشید که وبسایت هایی که از تعداد بازدید کننده های کمی در یک بازار تخصصی برخوردار باشند، شاهد کسب درآمد های زیادی از این طریق نخواهند بود.

    برای ثبت نام در این سرویس اینجا را کلیک کنید.

    4- به یک برنامه همکاری در فروش ملحق شوید

    از طریق ثبت نام در یک برنامه همکاری در فروش، شما اقدام به معرفی و تبلیغ محصولات دیگر افراد کرده و در صورتی که آنها از طریق لینک همکاری شما موفق به فروش یکی از محصولات خود شوند، درصدی از آن فروش را برای شما منظور کرده و به شما پرداخت می کنند.

    یک قانون سر انگشتی خوب و مناسب در این رابطه ملحق شدن و همکاری در فروش کالاها و محصولاتی است که از فروش آنها چیزی در حدود 20 دلار یا 30% از درآمد کسب شده به شما اختصاص پیدا کند. در غیر اینصورت در ازاء هر میزان درآمد کم و ناچیز کسب شده مجبور به انجام حجم بالایی از کار و فعالیت می باشید.

    اگر محصول خاصی را می شناسید که تصور می کنید خوانندگان آن از داشتن آن لذت می برند، سعی کنید در گوگل برنامه همکاری در فروش آن محصول را پیدا کنید یا خود بصورت مستقیم با فروشندگان اصلی آن وارد مذاکره شوید.

    5- به یکی از همکاران شرکت آمازون تبدیل شوید

    در حقیقت می توان گفت که بزرگترین برنامه همکاری در فروش البته از آن شرکت آمازون می باشد، و در حالیکه کمیسیون های حاصل از این فروش ها به نسبت بسیار اندک – چیزی در حدود 4% تا 10% – هستند، راحتی ثبت نام و افزودن لینک های همکاری و کار کردن با این شرکت همچنان گزینه همکاری در فروش این شرکت را یکی از آسان ترین و جذاب ترین فرصتها برای فروش می سازد.

    در حالیکه سایت های بزرگ به دلیل داشتن انبوهی از بازدید کننده در استفاده از این برنامه همکاری در فروش سایت آمازون به مراتب موفق تر هستند، اما سایت های کوچک با میزان اندک مصرف کننده نیز در صورتی که محصولات مناسبی را برای ترفیع و تبلیغ شدن در سایت عرضه کنند، بخوبی می توانند به موفقیت مناسبی دست پیدا کنند.

    6- به یک شبکه همکاری در فروش ملحق شوید

    ثبت نام کردن در یک شبکه از پیشنهادات همکاری در فروش به شما دسترسی و اختیار برای مجموعه گسترده ای از برنامه های همکاری در فروش را که در شماره 4 از همین مطلب توضیح داده شد، مهیا می سازد. بنابراین بجای ثبت کردن برای هر یک از برنامه همکاری در فروش به صورت مجزا، تنها یک بار اقدام به ثبت نام در یک وبسایت و شبکه کرده و دسترسی به چندین و چند برنامه برای شما مهیا می شود (هر چند که باز هم همچنان پس از این ثبت نام برای استفاده از هر یک از این برنامه ها نیاز به یک ثبت نام کوچک هم دارید).

    برخی از بزرگترین شبکه های همکاری در فروش (غیر ایرانی) به قرار زیر می باشند:

    ShareASale، Commission Junction و ClickBank

    امیدوارم که از بین ایده های مطرح شده در این قسمت یک یا دو ایده برای آغاز کردن بر روی وبسایت شما وجود داشته باشد، اما اگر اینگونه نیست، دلسرد نشوید و منتظر بخش بعدی همراه با ایده های بهتر و کمتر دیده شده برای کسب درآمد از وبسایت خودتان باشید.

    آیا شما به شدت درگیر کسب درآمد از طریق وبسایت خودتان هستید؟ بزرگترین چالشی که با آن گریبانگیر هستید چیست؟ آن را با من در میان بگذارید و اجازه دهید ببینم می توانم کمکی به شما بکنم؟

    نویسنده: کیم گارست

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 1,304 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • مریم
      ژوئن 5, 2021 در 2:34 ب.ظ

      سلام. شبکه همکاری در فروش ایرانی هم داریم؟؟

    یک نظر اضافه کنید