3 روش برای افزایش فروش از طریق وبسایت

  • باید یک وبسایت برای خود داشته باشید. دلیل اول اینکه سایت باعث می شود تا پیدا کردن کسب و کار شما ساده تر شود. دلیل دوم هم اینکه، این وبسایت، باید برای شما بفروشد.

    مراجعه کنندگان به وبسایت شما هر آنچه که بر روی آن قرار دارد را نمی خوانند. این موضوع را با مطالعه کردن نتایج تجزیه تحلیل گوگل آنالیتیکز برای سایتهای مختلف در صنایع مختلف متوجه شده ام. آنها تمام مطالب یک صفحه را تا به پایین دنبال نمی کنند و اگر هم این کار را بکنند تنها یک نگاه سطحی به تمام آن صفحه می اندازند. با استفاده از سایت کلیک تیل شما دقیقا می توانید بگویید که کاربران در سایت شما مشغول انجام دادن چه کاری هستند. با استفاده از این سایت و وارد کردن یک کد بخصوص در آن شما میتوانید تمام اعمال یک بازدید کننده در سایت خودتان را به مانند یک دوربین فیلمبرداری دیده و حتی ضبط کنید. این اعمال را شما می توانید بر اساس کوچکترین حرکت آنها از لحظه ورود به سایت را زیر نظر داشته باشید.

    ما همچنین می دانیم زمانی که یک بازدید کننده وارد یکی از صفحات سایت شما می شود، همیشه از آنجا وارد صفحات دیگر سایت نمی شود. گوگل آنالیتیکز جریان ترافیک در سایت شما را نشان می دهد و همچنین درصد تمامی بازدید کنندگان دیگر را که به صفحات دیگر سایت می روند. تعداد بسیار شگفت آوری از آنها سایت را ترک می کنند. این اخبار بسیار بدی در این رابطه برای یک کسب و کار است. و خبر خوب در این رابطه این است که شما اکنون این موضوع را می دانید و حالا می توانید آن را حل و فصل کنید. خیلی ساده می توانید تغیییراتی را در این رابطه انجام داده و نتایج حاصل شده را آزمون کنید.

    از آنجاییکه شما برای بدست آوردن بازدید کننده هزینه کرده اید، آنها باید از سایت شما چیزی بخرند، یا با شما تماس بگیرند، یا نام و ایمیل خود را در اختیار شما بگذارند تا شما قادر باشید در آینده با آنها تماس برقرار کنید. این موضوع برای تمامی وبسایتهایی که در ارتباط با یک کسب و کار هستند صدق می کند.

     افزایش فروش از طریق وبسایت

    یافتن محتوای مهم و با اهمیت را در سایت خودتان آسان نمایید.

    تمامی موارد مربوط به بازاریابی خودتان را که از اهمیت زیادی برخوردار است، در قسمت یک دوم یا یک سوم بالای سایت درج کنید. این قسمت را معمولا در حوزه مطبوعات تحت عنوان روی صفحه اول و در بحث آی تی و وبسایت تحت عنوان بالای صفحه اول می شناسند که دید بیشتری نسبت به بقیه قسمت های روزنامه یا سایت داشته و موجب ترغیب خواننده به نشان دادن عکس العمل می شود.

    قسمت بالای وبسایت شما عموما قسمتی است که خوانندگان بیشتر با آن روبرو می شوند. اگر بازدید کنندگان بخواهند سایت شما را به جهت پایین حرکت دهند تا بتوانند از پیشنهاد ویژه شما مطلع شوند، به شماره تماس شما دسترسی پیدا کنند، یا بر روی لینک فیسبوک شما کلیک کنند، بدانید که معمولا چنین اتفاقی نمی افتد.

    اینها مواردی است که باید در قسمت بالای سایت قرار بگیرد: یک فرم جهت عضویت، معرفی نامه کوتاه در مورد سایت یا محصول، بهترین تبلیغ شما، شماره تلفن برای تماس، آیکن های مرتبط با حسابهای کاربری شما در رسانه ها اجتماعی، اطلاعیه های جذاب و قابل توجه، رتبه بندی اعتماد در کسب و کار که از طرف مراجع مرتبط با این موضوع منتشر می شود، ابزار مورد نیاز برای ارتباط زنده (چت)، ویدئو ها، تبلیغات اینترنتی که با باز شدن یک صفحه جدید بطور خودکار باز می شوند، بخش مربوط به افزایش اعتبار.

    فرض کنید که شما یک ارائه دهنده خدمات هستید و بصورت محلی هم به فعالیت می پردازید و توقع دارید مشتری شخصا با شما تماس بگیرد. مهمترین چیزی که به آن نیاز دارید و باید با حروف خیلی درشت در بالای سایت شما قرار بگیرد شماره تلفن مستقیم شرکتتان است.

    یک شماره تلفن اغلب اولین چیزی است که در سایتهایی اینچنین مشتریانی به دنبال آن هستند، چرا که برای هر گونه خرید و داد وستد تمایل به تماس مستقیم با شما دارند. آنها را مجبور به جستجو برای آن نکنید. این شماره را در بالا، پایین و قسمت میانه سایت درج کنید. همچنین فقط به درج شماره کفایت نکنید، به مخاطبتان بگویید چکار کنند و عبارت تماس بگیرید را حتما در کنار آن قرار دهید. فرض را بر این قرار ندهید که آنها خودشان می دانند که چکار باید بکنند!

    از یک فرم عضویت استفاده کنید

    بعد از این و از آنجایی که شما نیاز به چندین روش مختلف برای ارتبط با بازدید کنندگان سایتتان دارید، باید بر روی سایت خود یک فرم عضویت قرار دهید که منجر به جمع آوری اطلاعات بازدید کنندگان سایتتان می شود. اگر بازدید کنندگان با شما تماس نگیرند، آنگاه ممکن است بجای آن از فرم عضویت استفاده کنند. این موضوع مهمی است، چرا که همه تمایل به تماس گرفتن ندارند. یکی از مشتریان من که یک مرمت کننده سقف ساختمان است بطور متوسط 20 تا 29 درصد از مشتریان خودش را از طریق همین فرم بدست می آورد.

     افزایش فروش از طریق وبسایت
    افزایش فروش از طریق وبسایت

    با قرار دادن چنین فرمی در سایت فراموش نکنید که به بازدید کنندگان خود بگویید باید چکار کنند. از آنها نپرسید که اگر تمایل به تماس دارند این فرم را پر کنند. به آنها بگویید برای تماس این فرم را پر کنند. به عبارت تماس بگیرید (Contact ) در تصویر بالا توجه کنید! انگیزه روانی انسان در اینگونه موارد غیر قابل باور است، زمانی که شما به وی می گویید کاری را انجام بده، اغلب آن کار را می کنند.

    از ابزار گفتگوی آنلاین و در لحظه (چت) بهره ببرید

    اجازه دهید فرض کنیم که یک بازدید کننده نه با شما تماس می گیرد و نه فرم عضویت موجود در سایت را پر می کند. آیا او را از دست داده اید؟ لزوما چنان معنایی ندارد، چرا که شما ابزار دیگری در مجموعه بازاریابی خود دارید: ابزار گفتگوی زنده. در اینجا دلیل پر اهمیت بودن این ابزار را برای سایت خود خواهید یافت.

     افزایش فروش از طریق وبسایت
    افزایش فروش از طریق وبسایت

    فرض کنید که اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل ورود و خروج کاربران سایت عنوان می کند که هر بازدید کننده بطور متوسط حدود 15 ثانیه در صفحه اول سایت شما باقی می ماند. و بعد از آن یا بطور کامل از سایت خارج می شوند و یا وارد بخشهای دیگر که شامل توصیف مهارتهای شما یا ویژگیهای محصول است می شوند. حالا با این اطلاعات بسیار کم می توانیم به راحتی متوجه شویم که باید در صفحه اول ابزار گفتگوی آنلاین را به شکلی طراحی کنیم که در لحظه ترک سایت بطور خودکار باز شود، و یک بار دیگر هم این ابزار را در صفحه مربوط به توصیف خود و محصولاتمان قرار دهیم. بنابر این اطلاعات اگر ابزار گفتگوی آنلاین  بطور خودکار و در ثانیه 12 از حضور کاربر در سایت باز شود، تقریبا چند ثانیه قبل از ترک سایت توسط مخاطب این اتفاق افتاده است. بدین طریق اگر بازدید کننده پس از بازدید از سایت با شما تماس نگیرد یا فرم عضویت را پر نکند، باز هم این شانس را داریم که دقیقا قبل از ترک سایت با او بصورت زنده ومستقیم گفتگویی داشته باشیم. منفعت این کار برای ما می تواند برابر با گفتگوی تلفنی با وی باشد.

    اگر آنها خودشان تماس گرفتند یا فرم عضویت را پرکردند، آنگاه خیلی راحت می توانند پنجره گفتگوی آنلاین را ببندند. علاوه بر این تا زمانی که در این پنجره حضور داشته باشند شما می توانید از طریق موبایل خود نیز با آنها به گفتگوی آنلاین مشغول باشید. فکر کنید که در این حالت شما می توانستید در خارج از شهر و در فضایی عالی مشغول صرف شام باشید، در حالیکه همزمان یک فروش را هم برای خود حفظ کرده اید، بدون آنکه نیاز باشد خود را محدود به فضای کامپیوترتان کنید.

    از تبلیغاتی که با باز شدن صفحه بصورت خودکار باز می شوند استفاده کنید

    پنجره هایی که در سایت بصورت خودکار باز می شوند، در ابتدای استفاده بازخورد بدی از طرف رسانه های مختلف دریافت کردند. اما با وجود آنکه بسیاری از مردم از آنها تنفر داشتند، ولی در جذب مخاطب بسیار موفق بودند. و این موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. زمانی که من برای اولین بار از این پنجره ها استفاده کردم، روی یک سایت آموزش سوارکاری بود، و این موضوع باعث افزایش سه برابری تعداد افرادی شد که من می توانستم برای بازاریابی خدمات فوق به آنها مراجعه کنم، چرا که پنجره مذکور به گونه ای بود که بازدید کننده می بایست تا اطلاعات تماس خودش را در اختیار من بگذارد. و ترجمان این موضوع افزایش 37 درصدی فروش برای من بود، چرا که من تعداد نفرات بیشتری را در دسترس داشتم تا بتوانم پیشنهادهای خودم را به آنها معرفی کنم.

    شما می توانید این موضوع را که چه مطلبی برای پنجره های خودکار شما مناسب تر است را تست کنید. نمونه زیر نشان دهنده دو مورد از این پنجره هاست که بر روی سایت یک از مشتریان من باز می شوند. هر دو آنها در حقیقت یک پیشنهاد را عنوان می کنند ولی با محتوا و متن تقریبا متفاوت از یکدیگر، چرا که ما در حال آزمودن این موضوع هستیم تا ببینیم که کدام متن بهتر باعث می شود تا بازدید کنندگان اطلاعات خودشان را دراختیار ما بگذارند. مورد اول با کلمه هشدار شروع می شود و مورد دوم با کلمه کشف کنید، متوجه شوید. بقیه مطالب در هر دو پنجره یکسان است.

     افزایش فروش از طریق وبسایت

    حتما کنترل کنید که این پنجره های خودکار از جذابیت کافی برخودار باشند. در آنها از گرافیکی دلنشین استفاده کنید، و چیزی را با آنها به بازدید کننده پیشنهاد دهید که در حقیقت طالب آن است. اگر آن چیزی باشد که آنها می خواهند یا ببینند که واقعا ارزشش را دارد، مطمئنا در برابر آن حاضر می شوند تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند.

    در نهایت زمانی که می خواهید از چنین پنجره هایی استفاده کنید، از درست کار کردن آنها مطمئن شوید. ممکن است در ابتدای کار به این نتیجه برسید که هیچ یک به درستی کار نمی کنند. در اینصورت باید جمله بندی یا حتی پیشنهاد مطرح شده در آنها را تغییر بدهید – و مثلا پیشنهاد یک راهنمایی رایگان را بدهید. به خاطر داشته باشید که در هر بار آزمودن باید یک متغیر را مورد آزمون قرار دهید، در غیر اینصورت متوجه نخواهید شد که کدام متغیر بدرستی کار نمی کند. سپس زمانی که از درست کار کردن آن مطمئن شدید، آن را در برابر بهینه کردن های احتمالی سایت خود از هر نظر مجدادا مورد آزمون قرار دهید، و ببیند آیا می توانید نتایج حاصل شده را با یک متن یا پیشنهاد جدید ارتقاء ببخشید؟

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 163 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید