چگونه امکان پیدا شدن سایتتان را در موتورهای جستجو بالا ببرید

  • هرچه پیش میرویم الگوریتم های گوگل، هوشمند تر و پیشرفته تر میشوند، سرچ مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا میکند و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مشکل تر میشود. هرچقدر به محتوای خود اهمیت دهید، در هزینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی کرده اید و به برند خود کمک کرده اید.

    بحث را با یک مثال واقعی شروع میکنیم، به عبارات کلیدی زیر دقت بفرمایید.

    ·         “دندانپزشک لوس آنجلس” ·         “دندانپزشکان لوس آنجلس” ·         “لوس آنجلس دندانپزشک” ·         “لوس آنجلس دندانپزشکان” ·         “دندانپزشک در لوس آنجلس” ·         “دندانپزشکان در لوس آنجلس” ·         “درست کردن حفره دندان” ·         “دندان درد” ·         “روکش گذاشتن روی دندان من” ·         “روکش دندان” ·         “درست کردن پوسیدگی دندان” ·         “دندانپزشک برای درست کردن حفره دندان” ·         “بهترین دندانپزشک در اِل اِی” ·         “دندانپزشک اِل اِی” ·         “دندانپزشکان اِل اِی”

    بطور خلاصه، در رابطه با کلمات کلیدی تنوع کلماتی که همگی هم یک نوع نتیجه را می توانند در بر داشته باشند بسیار زیاد است. اما اگر شما دندانپزشک بودید، چگونه متوجه می شدید که کدام کلمه برای این کار بهترین مورد است؟ یک تله معمول در این رابطه که اغلب صاحبان کسب و کار دچار آن می شوند، اینست که تصور می کنند عموم کاربران اینترنت به مانند آنها فکر می کنند. بجای این شما به عنوان صاحبان کسب و کار باید سعی کنید تا به مانند کاربران اینترنت فکر کنید. بنابراین، بیشتر احتمال جستجو شدن چه مواردی توسط مردم بیشتر است؟

    “دندانپزشکان لوس آنجلس؟” یا “دندانپزشک اِل اِی؟” خوشبختانه، ابزارهایی برای پیدا کردن لغات کلیدی در چنین شرایطی وجود دارد. یکی از این ابزار، ابزار لغات کلیدی گوگل است. با این وجود، این ابزار آنچنانی که شما ممکن است فکر کنید، قابل اتکا نیست. این ابزار نشان می دهد که چه تعداد جستجو بطور متوسط برای کلماتی خاص انجام پذیرفته است. اما من به این نتیجه رسیده ام که 100 درصد هم دقیق نیست. حقیقت این است که می توان از آن به عنوان راهنما استفاده کرد و نباید گفته های آن را به مانند کتاب مقدس پذیرفت. پس از یک ابزار دیگر کلمات کلیدی مانند Keyword Spy استفاده کنید که به شما کمک می کند تا تصویر بزرگ و حقیقی را از زاویه ای دیگر ببینید.

     انتخاب کلمات کلیدی

    ابزار لغات کلیدی گوگل برای تشخیص واژه هایی که جستجوگران از آنها استفاده می کنند، مفید است.

    اگر مدت زمانی است که وبسایت شما فعالیت دارد، شما می توانید با مراجعه به آمار گوگل+ متوجه شوید که کاربران چگونه لیست گوگل شما را می یابند. در فضای گوگل هر کسب و کاری دارای یک لیست است  –  که البته قبلا از این لیست تحت عنوان “گوگل پِلِیسز” نام برده می شد – و گوگل آنرا بصورت رایگان برای کسب و کارها فراهم می آورد. زمانی که با نام کاربری خود وارد این سیستم می شوید، می توانید با انتخاب یک بازه زمانی متوجه شوید که کاربران چه کلماتی را برای وارد شدن به سایت شما در موتور جستجو تایپ می کنند. به نظر من اگر این کار را انجام دهید، از پیدا کردن کلماتی که اصلا فکرش را هم نمی کردید یا یافتن کلماتی که بسیار مورد جستجو قرار می گیرند ولی شما در ابتدا فکر می کردید که نباید کلمه مفیدی برای این کار باشد، متعجب خواهید شد.

     انتخاب کلمات کلیدی

    نتایج جستجو ممکن است بر خلاف انتظار باشند!

    زمانی که لیست کلمات کلیدی را برای سایت خود مرتب کردید، شروع به بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو، برای آن مجموعه کلمات کلیدی بکنید. این موضوع شامل داشتن حداقل چیزی حدود 300 کلمه برای یک صفحه متن در سایت شما و البته با محتوای مرتبط می شود. در داخل متن، کلمات کلیدی شما باید تقریبا معرف 3 درصد از کل متن باشد. اگر بیش از آن باشد گوگل اینگونه در نظر می گیرد که شما در حال ترویج هرزنامه هستید. در این حالت گوگل سایت شما را با عدم نمایش یا کم کردن رتبه در نتایج موتور جستجوی خود جریمه می کند. زمانی که لیست کلمات کلیدی شما نهایی شد و همه چیز برای آغاز بهینه سازی (سئو) آماده است، زمان آماده کردن لینک برای سایتتان می باشد. که اگر به خوبی انجام شود، رتبه سایت شما به مرور زمان شروع به بالا رفتن می کند. بسته به میزان رقابت در بین سایتهای مشابه سایت شما ممکن است در عرض چند ماه رتبه خیلی خوبی بدست آورد یا اینکه بعد از گذشتن چندین ماه ذره ذره به صفحه اول راه پیدا کند. از آنجاییکه شما نمی توانید تغییرات رتبه گوگل را کنترل کنید پس باید به این روند بهینه سازی بصورت مستمر ادامه دهید.

    اهمیت ترافیک مرتبط

    زمانی که پیدا کردن سایت شما برای کاربر امکان پذیر می شود، شما باید ترافیک دریافت کنید. نکته مهم در این مرحله بررسی ترافیک شماست – ابزار بررسی ترافیک گوگل بین تمام صاحبان سایت شناخته شده و البته رایگان است – تا مطمئن شوید که ترافیک دریافتی شما مرتبط است. در نهایت، فقط بخاطر اینکه سایت شما بخاطر یک کلمه کلیدی خاص قابل پیدا کردن و دسترسی شده است، این به آن معنی نیست که آن یک کلمه برای شما پول به همراه می آورد. به عنوان مثال یک مصرف کننده خدمات شما ممکن است کلمه “crown” را جستجو کند. همانطور که می دانید این کلمه در زبان انگلیسی غیر از معنای روکش دندان معنای تاج که بر سر گذاشته می شود، هم می دهد. که اگر کاربر با چنین قصدی از جستجو به سایت شما وارد شود، به عنوان ترافیک نا مرتبط در نظر گرفته می شود.

    برای اینکه مروری داشته باشید بر واژه های مختلف در ارتباط با سایت خودتان، می توانید در ابزار بررسی ترافیک گوگل به قسمت منابع ترافیک> بهینه سازی موتور جستجو> جستار (traffic sources> search engine optimization>queries) مراجعه کنید. شما با لیستی از کلمات مواجه می شوید که بر اساس آنها سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده می شود و همچنین در جلوی آنها تعداد کلیک های انجام گرفته بر روی آنها برای ورود به سایت شما هم نمایش داده شده است.

    زمانی یکی از مشتریان ما خدمات سئو سازی را از یکی از شرکتهای معروف این حوزه خریداری کرد. بعدها از ما خواسته شده بود که تلاش های سئو سازی آن شرکت را مورد بررسی قرار دهیم و ما با مشاهده کلمات کلیدی انتخاب شده در طرح سئو آنها شوک زده شدیم. نیمی از کلمات انتخاب شده در رابطه با محدوده خارج از بازار این مراجعه کننده انتخاب شده بود. به علاوه، پس از پرداخت هزاران دلار برای سئو سازی، این مشتری در بازه زمانی یک ساله از بابت آن کلمات پیشنهادی تنها 57 بازدید کننده را دریافت کرده بود.

    شما ممکن است تصور کنید که شرکت بزرگی مانند آن می تواند واقعا به رتبه بندی شما کمک قابل توجهی بکند، اما در نتیجه کار می بینید که دست اندرکاران بخش سئو آنها کاملا غیر حرفه ای عمل کرده اند. درس حاصل از این ماجرا کنترل دقیق کلمات کلیدی برای سئو سازی و کسب اطمینان از موثر واقع شدن آنهاست. سپس باید در بازه های 4 تا 6 ماهه آنها را بررسی کنید و ببیند آیا نسبت به سرمایه گذاری انجام گرفته بازده خوبی به نسبت از آنها دریافت کرده اید.

    ترافیک کلمات کلیدی را بصورت دوره ای مورد ارزیابی قرار دهید

    بعد از اینکه سایت شما شروع به دریافت ترافیک کرد، زمانیکه به تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از آن می پردازید، به احتمال زیاد به نتایج شگفت انگیزی می رسید. به عنوان مثال فرض کنید نتایج دندانپزشکان در هوستون تکزاس را می بینم. ممکن است ببینید که کلمات کلیدی “دندانپزشک هوستون” ده برابر “هوستون دندانپزشکان” کلیک دریافت کرده است.

    بنابراین، این بسیار اهمیت دارد که هر از چند ماهی به این اطلاعات توجه کرده و ببینید که اعداد و ارقام به شما چه می گویند. مطمئنا شما دوست ندارید تمام آن زمان و البته پول را برای کلمه کلیدی هزینه کنید که هیچ ترافیک و در نهایت فروشی را برای شما به ارمغان نمی آورد. اگر یک کلمه کلیدی برای شما هیچ ترافیکی ایجاد نمی کند، متوقف کردن و استفاده از یک کلمه دیگر بسیار حیاتی است. یا شاید اصلا نیازی نباشد که آنرا جایگزین کنید. شاید پاسخ مشکل شما استفاده از تعداد کلمات کمتری است. اگر با دقت و توجه این تجزیه و تحلیل ها را بررسی کنید، آنها خودشان به شما راهکار ارائه می دهند  – فقط  کافیست شما به اتفاقاتی که میافتد توجه داشته باشید.

    مطالب متنوعی درمورد کلمات کلیدی در سایت هست که برای مرور آنها میتوانید  اینجا  کلیک بفرمایید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    این مطلب در مجموع 96 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • احسان چهری
      ژانویه 2, 2016 در 12:02 ب.ظ

      قالب جذابی داره وبلاگت، پیشنهادت برای سایت میهن‌گیم چیه؟ راهنمایی لطفا

      • فرشید رمضانی
        ژانویه 2, 2016 در 4:37 ب.ظ

        سلام و مرسی از توجهت .
        هر چی به ذهنم رسید را خدمتت ایمیل کردم .

    • علیرضا شهریاری
      ژانویه 2, 2016 در 2:46 ب.ظ

      مطلب جالب و کاملی بود
      ممنون

      • فرشید رمضانی
        ژانویه 2, 2016 در 4:36 ب.ظ

        ممنون از همراهی و لطفتان
        خوشحالم که مفید بوده .

    • آهوان
      ژانویه 9, 2016 در 5:50 ب.ظ

      سلام . سایت keyword spy ظاهرا برای سایت های ایرانی قابل استفاده نیست . یا حداقل من نتونستم باهاش کار کنم چون در ابتدای ورود نام دامین رو میخواد و کشور ، که ایران جزو کشورها نیومده . وقتی هم کشور دیگه ای انتخاب میکنیم پیوسته میگه نتیجه ای یافت نشد

    یک نظر اضافه کنید