چگونه از وب سایت خودمان درآمد داشته باشیم – بخش دوم

  • همچنان به دنبال راههای بیشتری برای کسب درآمد از وبسایت خودتان هستید؟

    در بخش اول از این مطلب راههای مختلفی را در رابطه با چگونگی پیدا کردن سفارش دهندگان تبلیغات و محصولات مختلف برای ترفیع و تبلیغ آنها را بررسی کردیم.

    در ادامه مطلب به بررسی راه های دیگری برای کسب درآمد از وبسایت خودتان می پردازیم.

    همانند دفعات قبل لطفاً نظرات تکمیلی خود را در رابطه با روش هایی که احتمالا در این مطلب به آنها نپرداخته ایم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    10 روش برای کسب درآمد از وبسایت خودمان

    1- اقدام به انتشار نقد های حمایتی بکنید

    به زبان ساده می توان گفت که نقدهای حمایتی عبارت است از نقدی بر یک محصول در قالب یک پست وبلاگ یا وبسایت که اقدام به انتشار آن می کنید. در حقیقت سفارش دهنده تبلیغ به شما بابت نگارش و انتشار مطلب هزینه ای پرداخت می کند، با این وجود نظرات ذکر شده در این مطلب مخصوص شما بوده و نظر شخصی شماست.

    عموما از ابتدا برای سفارش دهنده شرطی مبنی بر عدم لحاظ کردن یک نظر یا رویکرد 100% مثبت در مورد محصول می دهید و اینکه در مطلب خود بصورت بی طرف اشاره به محصول خواهید داشت و بصورت شخصی خرید و استفاده از آن را به کسی توصیه نمی کنید و عواقب هرگونه ضرر و زیانی نسبت به محصول را که از طرف مطلب شما دانسته شود نمی پذیرید.

    2- نگارش مطلب حمایتی

    بطور مشابه با راهکار قبلی این بخش نیز به حمایت از یک محصول یا خدمت می پردازد، با این تفاوت که در این بخش مطلب شما کوتاهتر بوده و در قالب یک نقد منتشر نمی شود و همچنین در عنوان آن می توان به عبارت حمایتی اشاره کرد. محتوای این پست می تواند توسط انتشار دهنده یا سفارش دهنده نگاشته شود، اما به هر روی شامل نظر شخصی یا مرور و نقدی بر محصول نمی شود. بلکه تنها توضیح و توصیفی منطقی و بر اساس حقیقت از محصول یا شرکت مربوطه می باشد.

    درامد از سایت و اینترنت

    3- میزبانی از رویداد های حمایتی

    برنامه ریزی برای میزبانی از یک وبینار رایگان؟ به آن دسته از سفارش دهنده گان تبلیغ در حوزه صنعتی خود که خواهان حمایت مالی از وبینار تخصصی تشکیل شده توسط شما هستند مراجعه و وارد مذاکره شوید.

    در ازاء سرمایه حمایتی آنها، شما هم قادر به ترفیع و تبیلغ برند و محصول آنها به شیوه های مختلفی می شوید که برخی از آنها می تواند شامل موارد زیر باشد:

    • قرار دادن لوگو آنها بر روی محصولات و ابزار استفاده شده برای بازاریابی این رویداد
    • قرار دادن تبلیغات آنها بر روی نوار کنار وبسایت
    • تسهیل کردن یک رویداد یا زمان مشخص برای طرح سوال و جواب ها با همراهی یک نماینده از طرف شرکت آنها
    • دادن نمونه ای از محصول یا بروشور آنها به شرکت کنندگان
    • ارائه پیشنهاد تخفیف محصولات سفارش دهنده تبلیغ به شرکت کننده گان

    4- فروش محصولات اطلاعات محور خودتان

    پیش از این شما به مجموعه ای از دنبال کنندگان دست یافته اید که گفته شما برایشان دارای ارزش و اعتبار می باشد، و حتی با ارزش تر از این، شما هم اکنون از انبوهی مطالب و محتوا بر روی سایت خود برخوردار می باشید که می توانید با یک هدف گذاری مجدد آنها را تبدیل به یک محصول اطلاعات محور جدید بکنید.

    اقدام به نگارش یک کتاب الکترونیک بکنید، مجموعه ای از وبینارها را ضبط و منتشر کنید، یک راهنمای آنلاین تهیه کنید یا حتی اقدام به نگارش یک خود آموز بسیار دقیق و با جزئیات بسیار بکنید. هر آنچه که تولید می کنید، اطمینان داشته باشید . . . این محصول چیز واقعاً با ارزشی را به خوانندگان شما عرضه بکند . . . در حقیقت چیزی باشد که خوانندگان شما قادر به دسترسی یافتن به آن به صورت رایگان از طریق وبسایت شما یا طرق دیگر بر روی اینترنت نباشند.

    5- ارسال و توزیع محصولات دیگران از طریق عمده فروش

    اگر از اداره کردن و مدیریت یک سایت تجارت الکترونیک به دلیل مسئله انبار داری محصولات و سر و کار داشتن با مسئله حمل و نقل و توزیع آنها و خدمات مشتری اجتناب کرده اید، ارسال محصولات از طریق عمده فروش ممکن است گزینه ای مناسب برای شما باشد.

    این روش شامل تبلیغ و فروش یک محصول، ارائه سفارش دریافت شده به یک عمده فروش که مسئله توزیع و ارسال محصول به دیگران را بر عهده می گیرد، می باشد.

    از آنجایی که اگر قرار بر داشتن یک انبار و ذخیره محصول برای توزیع کالا خودتان بود، باید حجم بسیار بیشتری از خطر و ریسک را بر عهده می گرفتید و اکنون با این حجم از ریسک و مسئولیت روبرو نیستید، این روش یکی از بهترین روش ها برای وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک می باشد، به اصطلاح روشی برای وارد شدن به آب بدون اینکه آنچنان خیس شوید.

    6- یک بورد تخصصی از کار و مشاغل مختلف را تهیه کنید

    اگر یک وبسایت در اختیار دارید که افراد حرفه ای و متخصصین جویای کار را هدف قرار می دهد، ایجاد و راه اندازی یک بورد تخصصی از مشاغل را در نظر بگیرید. ارسال آگهی های مربوط به مشاغل یک راه بسیار عالی و فوق العاده هم برای هدایت ترافیک به وبسایت شما و همچنین کسب درآمد عالی بصورت ماهیانه از طرف کارآفرینانی است که فرصت شغلی را مهیا کرده و برای آن آگهی سفارش می دهند.

    یک نمونه عالی از سایتی در این زمینه که اقدام به فراهم آورد خدمات هم برای کارفرمایان و هم برای بازدید کنندگان می کند سایت ProBlogger می باشد.

    7- ارائه خدمات مشاوره

    اگر یک سایت موفق در رابطه با یک بازار یا صنعت تخصصی در اختیار دارید، شانس اینکه پیش از این در مسیر تبدیل شدن به یک کارشناس مشاوره یا رهبر فکری در حوزه کاری خود قرار گرفته باشید، بسیار زیاد است.

    بر روی ارائه پیشنهادات مشاوره و کمک به تازه واردین این حوزه سرمایه گذاری کنید. یک روش خوب و مناسب برای سازماندهی این برنامه ارائه پیشنهاد یا مشاوره شخصی و فردی از طریق تلفن و ایمیل می باشد.

    8- ارائه بخشی ویژه در سایت برای اعضاء

    اگر دنبال کننده گان وبلاگ و شبکه اجتماعی شما فعال و در ارتباط با محتوای منتشر شده توسط شما می باشند، احتمالا زمان مناسبی برای ایجاد بخشی تخصصی و ویژه برای اعضا ویژه سایت شما می باشد که افراد مختلف می توانند از طریق ثبت نام از محتوا و مزایای این بخش ویژه استفاده نمایند.

    این بخش می تواند بخشی مناسب برای دریافت راهکار، مشاوره، احیانا اظهار همدردی و . . . باشد و بر عکس رویکردی که وبلاگ یا شبکه اجتماعی شما دارد، تمامی نظرات درج شده در آن می تواند برای دیگر افراد انتشار دهنده آن و البته خود شما بصورت خصوصی باقی بمانند و توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شوند.

    9- فروش یک فهرست تحت وب

    خدمات رایگان و همچنین خدمات ویژه کاریابی در قالب فهرست اینترنتی بر روی سایت خود عرضه کنید (فقط قبل از هر چیز توجه داشته باشید که لینک های قرار داده شده بر روی سایت همگی همانطور که گوگل خود اعلام کرده از نوع “no followed” باشد!)!

    اگر از خدمات ورد پرس استفاده می کنید، به راحتی قادر به استفاده از پلاگین های مختلف به این منظور هستید که به شما اجازه می دهند فهرستی را ایجاد و مدیریت کنید.

    به عنوان یک مثال خوب از این دست می توان به فهرست The Mogul Mom Marketplace هم اشاره کرد.

    10- یک پیشنهاد کتاب دریافت کنید

    همواره دوست داشتید قادر به نگارش یک کتاب باشید یا فرصتی به این منظور به دست بیاورید؟ اگر از معیارهای خوب و قابل توجهی بر روی وبسایت خود برخوردار می باشید – مانند بازدید کننده گان ویژه، مشترکین از طریق RSS سایت، مشترکین ایمیل و یا حتی دنبال کننده گان شبکه اجتماعی – نزدیک شدن و مذاکره با یک ناشر برای چاپ کتاب شما خیلی سخت و یا ترسناک نیست.

    همواره یکی از نکاتی که برای ناشران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تعداد بالای دنبال کنندگان و طرفداران یک شخصیت و البته اطمینان از این مورد است که در صورت اعلام و معرفی و تبلیغ کتاب توسط شما طرفداران شما در پی خریداری آن بر می آیند.

    شما چگونه از طریق وبسایت خود اقدام به کسب درآمد می کنید؟ به نظر شما چه نکته یا راهکاری برای این منظور وجود دارد که ما در این لیست به آن اشاره نکرده ایم؟ لطفاً در بخش نظرات با ما همراه باشید.

    نویسنده: کیم گارست

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 55 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید