یازده راه حل فروش در رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

  • تجارت الکترونیک در بستر شبکه های اجتماعی آغاز شده و هیچ نشانی از کند شدن سرعت رشد آن هم مشاهده نمی شود. از طریق فروش در بستر شبکه های اجتماعی، بدون نیاز به سرمایه گذاری در بستر یک سایت و یا دادن سهمی از سود خود به بازارهای آنلاین هر کسی از قابلیت تبدیل شدن به یک تاجر الکترونیک برخوردار می باشد.

    اینها 11 مورد از راه حل های فروش در بستر شبکه های اجتماعی برای کمک به شما جهت آغاز حرکت می باشد:

    1- Easy Social Shop

    از قدرت رسانه اجتماعی استفاده کنید و فیسبوک را به فروشگاه آنلاین خود تبدیل کنید. Easy Social Shop به کسب و کارهای های کوچک اجازه می دهد تا بر روی بستر بزرگترین شبکه اجتماعی از طریق داشتن یک فروشگاه رایگان همراه با قابلیت شخصی سازی به مشتریان زیادی دست پیدا کنند. این شرکت ادعا می کند که خدمت ارائه شده توسط آنها در حال حاضر توسط بیش از 100000 تاجر مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک از آنها با استفاده از این خدمت بطور متوسط با افزایش درآمدی معادل 10 تا 18 درصد روبرو شده اند. استفاده از این خدمت نیز بسیار ساده و آسان می باشد – – تنها باید این افزونه را نصب کنید و خودش بطور خودکار اطلاعات محصولات را از داخل فروشگاه آنلاین شما بر می دارد. این خدمت با چندین زیرساخت تجارت الکترونیک مهم و معتبر از قبیل Etsy ،Shopify ،eBay ،Magento ، Amazon و PrestaShop ترکیب شده و دسترسی به اغلب فروشندگان آنلاین را ممکن می سازد.

    2- Soldsie

    باز هم به یک راه دیگر برای فروش در محیط فیسبوک نیاز دارید؟ افزونه Soldsie فیسبوک بخش نظرات شبکه اجتماعی را تبدیل به منبع قدرت تجارت الکترونیک برای شما می کند. عموما، مشتریان از طریق درج نظر یا درج کردن آدرس ایمیل خود در زیر محتوای منتشر شده در فیسبوک اقدام به خرید کالا یا خدمتی می کنند. به جای این، Soldsie سیستم “فروش از طریق نظرات” Soldsie تمامی ارتباط بین خریدار و فروشنده را از طریق ساده ساختن روند معامله حذف می کند. برای شروع فروش، Soldsie را به صفحه فیسبوک خود متصل کنید و سپس تصاویر محصولات را بارگذاری کنید. این تصاویر تبدیل به فروشگاه شما می شوند که بازدید کنندگان تنها از طریق درج کلمه “فروخته شد” در بخش نظرات می توانند اقدام به خرید بکنند. پس از درج این نظر، آنها بصورت خودکار ایمیل حاوی یک صورتحساب را دریافت کرده و سپس خودشان بر اساس شیوه ای که در آن صورتحساب شرح داده شده اقدام به تکمیل فرایند پرداخت از طریق سایت PayPal یا WePay می کنند.

    3- inSelly

    اینستاگرام تنها یک زیرساخت اشتراک گذاری تصویر نیست، بلکه دیگر یکی از معروفترین ابزارهای آنلاین موجود برای فروش نیز تبدیل شده است. inSelly که یک ابزار فروشگاهی در محیط اینستاگرام است، از طریق جمع آوری فهرست های اینستاگرام (با استفاده از هشتگ) و با دادن قابلیت جستجو به تمام کاربران در سراسر دنیا این فرایند فروش را ساده می کند. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار ابتدا باید آن را به حساب اینستاگرام خود متصل کنید. سپس اطلاعات تماس خود، جزئیات قیمت گذاری و آدرس ایمیل مورد استفاده خود در شبکه پی پَل را اضافه کرده تا فروش شما آغاز و پرداخت های مرتبط با آنها را دریافت کنید.

    4- Hashbag

    Hashbag یک ابزار دیگر برای فروش در محیط اینستاگرام می باشد یک محیط مرکزی را برای نمایش فهرست های مرتبط با اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد. فروشندگان فضای فروش خود را در بازار ایجاد شده توسط Hashbag در اختیار می گیرند. برای شروع کار ابتدا باید یک تصویر از محصول خود را همراه با هشتگ #forsale منتشر می کنید. سپس بطور خودکار ایمیل مبنی بر خواست شما برای ورود به Hashbag دریافت می کنید که در آنجا قادر به درج قیمت خود می باشید. سپس این لیست در لحظه از قابلیت نمایش به دیگر بازدید کنندگان برخوردار شده و بازدید کنندگان با دیدن آن قادر به خرید بوده و می توانند از طریق حساب پی پَل اقدام به خرید بکنند.

    5- Chirpify

    هشتگ زبان مشترک تمامی رسانه های اجتماعی می باشد، که آن را بدون توجه به زیرساخت اجتماعی مورد استفاده تبدیل به یک ابزار پرقدرت برای فروش در سطح شبکه های اجتماعی می کند. Chirpify یک زیرساخت اجتماعی تجاری است که هشتگ های کمپین های منحصر به فرد را که تحت عنوان “actiontags” شناخته می شود، به دست آورده و از آنها برای فعال کردن و به عبارتی راه اندازی و تشویق فرایند های خرید در سطح چندین شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می دهد. کاربران در ابتدا actiontag را در محیط شبکه اجتماعی، بصورت آگهی های چاپی با در تلویزیون و دیگر کانال های بازاریابی می بینند. سپس، تمام کاری که باید انجام دهند ارسال actiontags بر روی توئیتر، فیسبوک یا اینستاگرام به منظور فعال کردن فرایند خرید می باشد. Chirpify سپس در زمانی بسیار اندک به منظور دریافت و تکمیل فرایند خرید به انتشار آن پاسخ می دهد.

    6- Beetailer

    حتی اگر مالک یک وبسایت تجارت الکترونیک هم باشید، فروش متقابل در سطح شبکه های اجتماعی یکی از بهترین استراتژی ها برای ارتقاء و رشد وضعیت فروش شما می باشد. یکی از خدماتی که به انجام رساندن این موضوع را ممکن می سازد Beetailor می باشد، که به خرده فروشان اجازه می دهد تا فروشگاه آنلاین خود را در فیسبوک به بازدید کنندگان نشان دهد. پس از نقل و انتقال اولیه بقیه کارها تقریبا بدون دخالت شما انجام می پذیرد – به این معنا که شما هیچ نیازی به نصب کردن، تنظیمات یا نگهداری از آن ندارید و محصولات موجود در این بخش بر اساس اطلاعات به روز شده سایت شما بصورت خودکار بروز می شود. در این ابزار، خدمات دیگری از قبیل کمپین های مختلف بازاریابی و تبلیغات و ترفیعات، آمار و تجزیه و تحلیل بازدید و ترکیب با خدمات و اطلاعات موجود شما ارائه شده است.

    7- Heyo

    طراحی صفحه فیسبوک برای یک کمپین برای کسانی که از اطلاعات کامل در این رابطه برخوردار نیستند، می تواند در حکم فرستادن یک سفینه فضایی به مدار باشد. Heyo این فرایند را با چند حرکت و به عبارتی کشیدن و رها کردن بخش های از پیش آماده شده آسان می سازد. این خدمت بسیار شبیه خدمات طراحی سایتی است که مشابه با همین شیوه تهیه شده اند: ابتدا یک قالب را انتخاب می کنید، و سپس اقدام به ویرایش و شخصی سازی کردن دیگر بخش ها و عناصر بر حسب نیاز کمپین و مناسب با برند خود می کنید. خواه شما در حال اجرا یک مسابقه، یک ترفیع یا ارائه یک پیشنهاد ویژه هستید یا نه، کمپین ها بر روی محیط Heyo به راحتی در صفحه فیسبوک شما قرار گرفته و در این رابطه شما نیاز به هیچگونه کدنویسی ندارید.

    8- Fanchimp

    اتوماسیون یا خودکار سازی برای صرفه جویی در سرمایه و زمان همیشه امری مهم و حیاتی می باشد. Fanchimp از طریق ایجاد زمان بندی برای انتشار محتوا در فیسبوک و توئیتر فرایند فروش را در آنها خودکار می کند. با وجود اینکه پیش از این خدماتی با همین توانایی های زمان بندی (HootSuite, TweetDeck) وجود داشته است، موضوعی که موجب ایجاد تفاوت Fanchimp می شود، امکان مرتبط ساختن فروشگاه آنلاین شما بصورت مستقیم می باشد. در این رابطه تنها باید به این سیستم وارد شوید و سپس می توانید محصولات مورد نظر خود را برای تبلیغ شدن انتخاب کنید و حتی زمان مورد نظر خود را برای معرفی و تبلیغ این محصولات را نیز می توانید تعیین کنید. Fanchimp حتی از امکان انتشار محتوی در زمان حداکثر بازدید برای بالا بردن میزان دیده شدن آنها نیز برخوردار می باشد.

    9- Poshmark

    با وجود اینکه، فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام از جمله معروفترین و شناخته شده ترین زیرساخت ها برای فروش در شبکه های اجتماعی می باشند، برخی از بازارهای اختصاصی می باشند که به عنوان شبکه اجتماعی برای خود عمل می کنند. یکی از این بازارها Poshmark می باشد به عنوان یک وبسایت و اپلیکیشن مد برای خرید و فروش در عرصه مد معرفی و عرضه شده است. بطور مشابه به چیزی که در محیط اینستاگرام شاهد آن هستیم، فروشندگان ابتدا تصویری از محصول تهیه کرده و همراه با جزئیات قیمت گذاری و محصول به Poshmark ارسال می کنند. مشتریان نیز می توانند هم فهرست کالاها بپسندند و هم در زیر آنها اقدام به درج نظر کنند یا اینکه فروشنده ها مرتبط با آنها را دنبال کنند. با این وجود بر خلاف اینستاگرام، مشتریان بطور مستقیم از محیط Poshmark و از طریق گزینه خرید می توانند اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود بکنند. Poshmark پیگیری تمامی مراحل فروش را بر عهده گرفته و تنها کاری که فروشنده نیاز به انجام دادن آن دارد حمل و انتقال محصول به درب آدرس اعلام شده خریدار می باشد.

    10- Facebook for Business

    Facebook for Business به نوعی فروشگاهی با یک توقف برای کسب اطلاع از این موضوع است که کدام یک از کمپین های فروش فیسبوک به بهترین وجه برای کسب و کار شما مفید می باشد. این خدمت به شما اجازه می دهد صفحات را در فیسبوک ایجاد کنید و اقدام به خرید تبلیغات فیسبوک کنید و همچنین سیستم تبلیغات فیسبوک را با وبسایت و اپلیکیشن موبایل خود ترکیب کنید. Facebook for Business به بازرگانان اجازه می دهد تا نوعی از اطلاع رسانی دهان به دهان را ایجاد کنند، به مشتریان جدید دست پیدا کنند و در نهایت فروش هایی را برای خود ایجاد کنند و تمام این موارد را تنها با استفاده از بخش مرکزی به انجام برسانند. این خدمت همچنین اطلاعات آماری مناسب برای اطلاع از میزان بازخورد تبلیغات و اندازه گیری عملکرد کمپین در اختیار کاربر قرار می دهد.

    11- Pinterest for Business

    از قدیم همواره گفته شده که مصرف کنندگان به برند ها اعتماد ندارد؛ آنها بیشتر به دوستان خود اعتماد دارند. این دقیقا همان اصل نهفته در پشت Pinterest for Business می باشد، که به کسب و کارها اجازه می دهد تا حساب های کاربری به نام برندهای مختلف بسازند. علاوه بر سنجاق کردن (انتشار) تصاویر همانند دیگر کاربران، کسب و کارها از اضافه کردن گزینه سنجاق کردن در هر جایی از این شبکه که تصاویر خودشان نمایش داده می شود نیز برخوردار هستند. به عنوان مثال وبسایت Etsy این گزینه را به هریک از لیست های خود اضافه کرده است – – که در نتیجه هر گاه کاربران بر روی این گزینه کلیک کنند، تصویر مرتبط با آن گزینه از بین محصولات Etsy بر روی صفحه آنها سنجاق می شود تا دیگر دوستان آنها نیز قادر به دیدن آن باشند. این سنجاق شدن ها شامل نام و مشخصات و جزئیات قیمت این محصولات می شود، بنابراین تمامی بازدید کنندگان به راحتی متوجه عرضه شدن آن برای فروش می شوند. این ایده برای هدایت ترافیک، افزایش دنبال کنندگان و در نهایت ارتقاء فروش بر اساس پیشنهاد دیگر کاربران پینترست می باشد.

    نویسنده: سارا آنجل – 2 خرداد 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های مجازی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 111 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید